Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 11:27:53
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 11:18:53
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 561130 keer)

klusser

  • Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • Berichten: 1010
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2790 Gepost op: 03 maart 2023, 10:57:08 »
HLHV ( lelystad) komt hier ook bekent voor. Een dropshipper.

Heeft hier onder herhaaldelijk verzoek ( zeg maar dreigende taal) van mijn kant het reeds betaalde bedrag terug ( laten )storten.Dit was ong.een jaar terug.
Vroegen doodleuk of ik eerst mijn neg.review wou verwijderen.
Kan geen andere benaming geven dan flessetrekker.
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2023, 11:00:51 door klusser »
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

Cor--24

  • Offline Offline
  • Berichten: 786
  • Vier het leven, het duurt maar even.
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2791 Gepost op: 03 maart 2023, 11:44:03 »
Dat adres is nep.

Adres Bronsweg 7 is zeker niet nep, want je kunt het opzoeken via Google Maps. Alleen staat daar een bedrijfsgebouw en op het bord van bedrijven staat HLHV daar niet tussen.

Als je het KVK nummer opzoekt met het bedrijf dat er bij hoort, is het een kringloopwinkel Boekel (KvK klopt wel met adres).

Als je het KvK-nummer opzoekt in het Handelsregister, dan zie je het volgende:

Handelsnamen

HLHV Mijnayurveda Flevoshop

    KVK 53486005
    Vestigingsnr. 000023363401
    Horst 30 16
    8225NJ
    Lelystad

53486005 0000 000023363401 HLHV Detailhandel via internet in overige non-food www.mijn-modeartikel.nl Eenmanszaak Webshop in gadgets

Deze hoofdvestiging is uitgeschreven uit het Handelsregister

Horst 30-16 is een woonhuis in een wijk van Lelystad. De website www.mijn-modeartikel.nl is van dezelfde orde als HLHV.

Heb er zelf ooit iets bij besteld en wel geleverd gekregen. Kon het volgen via https://www.17track.net/nl.
Mijn conclusie was, dat er in ieder geval iemand achter de site zit, die connecties heeft in China en 100% afhankelijk is van die aanbieder(s). Jij koopt bij hem, hij besteld het in China, geeft jouw gegevens door en laat het vanuit China versturen. Door deze handel blijft er voor hem wat aan de strijkstok hangen.

Ik hou er niet van, dat mijn gegevens ongevraagd worden doorgespeeld. Dus geen zaken meer met dit bedrijf.
Mvg.

Cor

ceuleer

  • Offline Offline
  • Berichten: 511
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2792 Gepost op: 03 maart 2023, 12:13:10 »
Ik heb ook zoiets voorgehad met eGlobal Central.
Dit is een Nederlands bedrijf dat in Hong Kong gevestigd is, wat ik dus toen niet wist.
Ik had dringend iPods nodig, zo ben ik op de website terecht gekomen via zoeken op Google.
Nergens waren de iPods in stock, bij hun wel.
Direct aangekocht, betaald met Paypal, alles ok.
Dan komt de track&trace code, en merk ik dat het verzonden wordt vanuit Hong Kong.
Vele dagen later zit het pakket van 22 euro volgen het verzendlabel, bij de douane.
Ze betrouwen het niet, en openen het pakket, wat dus een waarde had van 200 euro.
Gevolg, er moesten taxen en invoerkosten betaald worden.
Gemaild naar de verkoper, met hun antwoord, het snelste gaat de levering als je de kosten betaald, wij vergoeden u terug.
De taxen betaald, was iets van 100 euro.
Vanaf toen geen reactie meer op mijn mails.
Dan bij paypal een claim ingediend, maar die werd verworpen.
Gevolg, mijn iPods had ik in mijn bezit, maar ze waren duurder dan dat ik ze hier zou kopen.
En sindsdien gebruik ik paypal ook niet meer, als ze een Nederlandse firma met filiaal in Hong Kong met paypal blijven laten werken, heeft hun kopersbescherming ook geen nut meer.
Toen ik de iPods bestelde, dacht ik enkele dagen later deze te ontvangen vanuit Nederland, ik had geen idee dat ze uit Hong Kong kwamen.
Achteraf heb ik dan de reviews van de firma opgezocht, en vele anderen zijn er opgelicht, zelfs voor grotere bedragen dan ik.
Dus nu doe ik eerst onderzoek naar reviews voor ik iets aankoop, hopelijk gebeurt dit dan niet meer.

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 2247
  • DB Tijdperk III
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2793 Gepost op: 03 maart 2023, 17:50:23 »
Ik hou er niet van, dat mijn gegevens ongevraagd worden doorgespeeld. Dus geen zaken meer met dit bedrijf.
En met de huidige AVG-wetgeving zal het ook niet mogen.
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

rangeerduivel

  • Als het maar (model)treinen zijn
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2794 Gepost op: 05 maart 2023, 14:20:21 »
Gisteren op ebay.de, bij afrekenen van 3 items, tot 2 x toe gepoogd verzendkosten te beperken tot 1 x € 17. Verzendkosten van 2 aankopen waren wel al gecombineerd, zoals de verkoper zelf aanbiedt, echter een derde aankoop bleef hardnekkig die aparte verzendkosten tonen in het winkelmandje van ebay.
Via deze pagina een bericht sturen naar de verkoper resulteerde een paar keer in een gegenereerd bericht dat deze verkoper geen korting op de verzending aan zou bieden.
Uiteindelijk vanuit een ander scherm op de site van ebay een vraag aan deze verkoper gesteld om de kosten te beperken tot 1 x verzendkosten en vanochtend een antwoord gehad in de vorm van een aangepaste rekening.
Ik krijg daardoor ook de indruk dat ebay best stug is in het aanpassen van wensen van z'n klanten.

Ik deed vrijdag jl een aankoop van 2 items via Ebay bij dezelfde verkoper, en de mogelijkheid om 1 x verzendkost te betalen leek niet voorhanden.
Een vriendelijk bericht naar die verkoper via Ebay bracht een positief resultaat, hij zal het teveel betaalde bedrag (12 euro) cash in het pakket insluiten.
Als hij dat niet doet heb ik mijn betalingsbewijs via PayPal én het officiele bericht via Ebay in handen ter verdediging.
Ooit kocht ik via facebook een koffiemachine, een E-bike en een bureaustoel en betaalde met PayPal.
Doch waren na betaling alle sporen van de "verkopers" verdwenen, de waren werden nooit geleverd. simpele klacht bij PayPal leidde telkens tot volledige terugbetaling aan mij, dus ik heb tot nu toe volle vertrouwen in PayPal...

 ;)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4132
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2795 Gepost op: 14 maart 2023, 19:02:29 »
Vandaag voor de eerste keer een Wadloper van PB Models gespot op MP. om 17.04u te koop aangeboden, en staat nu al op gereserveerd.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4009
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2796 Gepost op: 14 maart 2023, 19:04:37 »
Meer dan de nieuw prijs??
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4132
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2797 Gepost op: 14 maart 2023, 19:16:42 »
Er staat geen bod (meer) bij....

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3341
    • Mijn van-alles website
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2798 Gepost op: 14 maart 2023, 19:51:19 »
Ik heb ook zoiets voorgehad met eGlobal Central.
Dit is een Nederlands bedrijf dat in Hong Kong gevestigd is, wat ik dus toen niet wist.
Ik had dringend iPods nodig, zo ben ik op de website terecht gekomen via zoeken op Google.
Nergens waren de iPods in stock, bij hun wel.

Belangrijke les: NOOIT Google gebruiken voor dat soort zaken. Hun zoekresultaten zijn niet echt en (vooral voor de eerste pagina) sterk gebaseerd op degene die het meeste betaalt om bovenaan te staan.
Als je iets nergens kan krijgen is het des te verdachter als er heel toevallig 1 is die wel kan leveren wat je zoekt.
Vele dagen later zit het pakket van 22 euro volgen het verzendlabel, bij de douane.
Ze betrouwen het niet, en openen het pakket, wat dus een waarde had van 200 euro.
Gevolg, er moesten taxen en invoerkosten betaald worden.
Volgens mij wordt steeds meer onderworpen aan 100% controle per röntgen-onderzoek: ze zijn bij de Douane niet gek en dit heeft met hun wetenschap te maken dat veel bedrijven bewust een te laag bedrag opgeven zodat de klant hopelijk geen invoerkosten hoeft te betalen.
Dan bij paypal een claim ingediend, maar die werd verworpen.
Gevolg, mijn iPods had ik in mijn bezit, maar ze waren duurder dan dat ik ze hier zou kopen.
Tja, Paypal kan het niet helpen dat het anders gelopen is. Als je het product nooit zou hebben gekregen, was het een ander verhaal geworden.
Achteraf heb ik dan de reviews van de firma opgezocht, en vele anderen zijn er opgelicht, zelfs voor grotere bedragen dan ik.
Bij oplichting is er sprake van misleiding, niet leveren van producten: het niet lezen van voorwaarden, waar dit soort zaken negen van de 10 keer gewoon in vermeld staat, is je eigen schuld. Want ja, ook ik heb wel eens producten/onderdelen gezocht die ik maar bij 1 partij kon krijgen. Nou lees ik sowieso altijd de algemene voorwaarden, maar bij dergelijke partijen stond dan altijd heel expliciet vermeld dat zij geen voorraden in bezit hadden maar rechtstreeks elders bestelden.
En met de huidige AVG-wetgeving zal het ook niet mogen.
Ik denk het wel: je bent immers akkoord gegaan met de aankoop op basis van goedkeuring van de algemene voorwaarden.
Als hij dat niet doet heb ik mijn betalingsbewijs via PayPal én het officiele bericht via Ebay in handen ter verdediging.
Ooit kocht ik via facebook een koffiemachine, een E-bike en een bureaustoel en betaalde met PayPal.
Doch waren na betaling alle sporen van de "verkopers" verdwenen, de waren werden nooit geleverd. simpele klacht bij PayPal leidde telkens tot volledige terugbetaling aan mij, dus ik heb tot nu toe volle vertrouwen in PayPal...
Precies. Ook ik heb ooit iets aangeschaft bij Ebay wat niet geleverd werd. De verkoper poogde lithium-accu's per luchtvracht te versturen: dat mag, maar alleen onder strikte voorwaarden, die, gezien de prijs, niet gehanteerd zouden worden. Douane in het land van herkomst onderschepte het pakket en stuurde het terug. Dat is niet mijn probleem en ik verwacht ook dat een verkoper enige scrupules heeft wat betreft verzenden van producten die niet aan boord van vliegtuigen mogen. Bij Paypal een geschil geopend en alles (ook de verzendkosten) teruggekregen.

Andere keer, vlak na het begin van de corona-pandemie, ook iets besteld bij iemand op Ebay. Betaald, maar na twee weken verwachtte ik niets meer van de verzending, die maar uitbleef. Wederom Paypal ingeschakeld en alles teruggekregen.

Men zegt wel dat Ebay/Paypal erg op de hand van de kopers is en verkopers geregeld achter het net vissen bij geschillen, ook als overduidelijk is dat zij niet de schuldige zijn. Dat zal vermoed ik met hun bedrijfs-filosofie te maken hebben: positieve terugkoppeling is veel belangrijker voor ze dan echt handhaven. Tegenwoordig moeten sommige verkopers, in een te laat aangegane strijd tegen fraude, zelfs hun sofi-nummer aan ze doorgeven, wat velen te ver gaat waardoor ze gestopt zijn met verkopen op Ebay.

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 2247
  • DB Tijdperk III
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2799 Gepost op: 14 maart 2023, 22:15:30 »
Ik denk het wel: je bent immers akkoord gegaan met de aankoop op basis van goedkeuring van de algemene voorwaarden.
Dan moet het in de algemene voorwaarden staan. Maar de koper van de gegevens dient in ieder geval de persoon op de hoogte te stellen dat zijn gegevens gekocht zijn.

Citaat van: Timelex
Organisaties die persoonsgegevens aankopen, zouden foutief kunnen denken dat de regels inzake de verwerking van persoonsgegevens, zoals de AVG, niet meer op hen van toepassing zijn omdat zij de persoonsgegevens niet rechtstreeks bij de betrokkenen verzamelen. Deze regels kunnen echter niet worden omzeild door het aankopen van persoonsgegevens via een andere organisatie.

Indien persoonsgegevens worden aangekocht, zijn dezelfde regels van toepassing als in het geval dat de koper de persoonsgegevens zelf zou verzamelen. De betrokkene moet ook worden geïnformeerd door de koper en dit ten laatste op het eerste contactmoment met de betrokkene, tenzij dat onmogelijk of onredelijk zou zijn. Bijvoorbeeld, indien er een direct marketing e-mail aan de betrokkene wiens e-mailadres werd aangekocht wordt verstuurd, moet die betrokkene door middel van die eerste e-mail ook worden geïnformeerd over onder meer:
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

M@rk

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2800 Gepost op: 14 maart 2023, 22:42:03 »
Vandaag voor de eerste keer een Wadloper van PB Models gespot op MP. om 17.04u te koop aangeboden, en staat nu al op gereserveerd.

Klopt, ik was er snel bij.

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2801 Gepost op: 18 maart 2023, 20:21:13 »
onlangs een paar treinstellen en een locomotief in de dump gekocht. Ik dacht voor een leuke prijs een 4020 te kopen. Het pakket was al snel vanuit Oostenrijk aangekomen. Aan de ovp en verzenddoos zijn geen beschadigingen zichtbaar. Bij het uitpakken merkte ik diverse beschadigingen op aan het treinstel. Op drie plekken is de behuizing gebroken (hoeken). Op één plek is de behuizing geplakt inclusief een zichtbare lijmplek.

Foto's gemaakt en de winkel gemaild. Kreeg rond 03.00 uur (nacht) antwoord dat dit niet zo hoort en dat de betreffende medewerker gelijk alle modellen zou nakijken. Jaja, dat om drie uur in de nacht. Er zat een aanbod bij van 50% korting of retoursturen voor omwisseling. Gekozen voor omwisseling maar verdere reacties blijven uit van de winkel. Heb eerder een licht beschadigd model via dezelfde winkel gekocht. Toen heb ik vrij snel een vervangend onderdeel gekregen.

Modbreak: Het is niet toegestaan om winkeliers te bespreken. Daarom zijn alle referenties aan de betreffende winkelier verwijderd.







« Laatst bewerkt op: 20 maart 2023, 10:03:20 door Duikeend. Reden: het is niet toegestaan name en shame te doen. dus namen verwijderd »
Met vriendelijke groet, Christiaan

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3844
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2802 Gepost op: 18 maart 2023, 23:43:02 »
Vreemd verhaal.
Misschien is de eigenaar op vakantie en doet z’n boekhouding vanuit de tropen haha.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2803 Gepost op: 19 maart 2023, 17:41:00 »
Het was verder wel een vertrouwd adres voor mij. Heb diverse keren bij hun besteld. Ben ook een aantal keer in diverse winkels van hun geweest. Gewoon in Oostenrijk en helaas niet in de tropen. Na dit incident is het wel over voor mij om hier te bestellen.

Zal nog een week afwachten en daarna het verhaal doorsturen naar de betreffende fabrikant. Kijken of zij nog kunnen helpen met reserveonderdelen uit coulance.

Gister nog een blik geworpen op het treinstel. De wielen zijn ook voorzien van loopsporen. Betreft dus een gebruikt/beschadigd model die als nieuw is verkocht.
Met vriendelijke groet, Christiaan

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4258
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2804 Gepost op: 26 maart 2023, 13:03:42 »
Omdat je niet aan de verkoper een vraag kunt stellen en het niet blijkt uit de omschrijving van deze in "nieuwstaat" verkerende lok: Mist er nu een handgreep of niet? https://www.catawiki.com/nl/l/68467131-brawa-h0-42898-diesellocomotief-br-212-db

foto 5.....
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT