Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 03:02:48
Yamorc YD6016LN en diodeschakeling door Karst Drenth
Vandaag om 00:47:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:01:57
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
07 July 2025, 23:57:36
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
07 July 2025, 23:43:49
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
07 July 2025, 23:37:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 July 2025, 23:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
07 July 2025, 22:48:21
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Benelux795
07 July 2025, 22:22:31
365 "Het is weekend foto's" door Frank 123
07 July 2025, 21:36:40
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
07 July 2025, 21:31:10
Piko 2025 door Benelux795
07 July 2025, 20:45:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
07 July 2025, 20:30:00
Roco Plan T door NL-modelspoor
07 July 2025, 19:58:16
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door RobbertJan
07 July 2025, 19:20:30
US diorama in H0 door Ronald Halma
07 July 2025, 19:15:10
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bask185
07 July 2025, 18:28:20
keerlusproblemen door Nico Hoogerwerf
07 July 2025, 15:28:28
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rico [momfer]
07 July 2025, 15:10:13
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
07 July 2025, 14:53:16
Sfeer op je modelbaan door RobVille
07 July 2025, 14:32:37
NS stoomlocomotief serie boeken door Rob Ellerman
07 July 2025, 14:27:14
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
07 July 2025, 13:20:49
Frans loodsje et cetera door Noordernet
07 July 2025, 13:13:16
NZH A 1001 - 1004 door Gerco van Beelen
07 July 2025, 13:05:22
Bahnstrecke 5867 door tijgernootje
07 July 2025, 12:22:12
Roco 290 digtaliseren door Herb73
07 July 2025, 12:12:54
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Bahn-AG
07 July 2025, 12:00:30
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
07 July 2025, 11:01:04
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
07 July 2025, 10:57:40
  

Auteur Topic: Nederlandse baan - (Baanplan H0)  (gelezen 29355 keer)

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #30 Gepost op: 19 September 2010, 19:47:40 »
In het totaal komen er 5 lagen op elkaar. Het laagste niveau ligt op ongeveer 50 cm en het hoogste op 120 cm. Vandaag testgereden en en br23 van roco doet er bijna 10 minuten over om 1 rondje te rijden van punt naar punt.

Vandaag ook weer een stukje verder met de inrit van het stationnetje van de zijlijn.



Ook even kijken met de hippel of die ook een beetje wilt en rijdt prachtig door de ruime bocht.



Ik zit alleen te denken of de bocht nog iets schuin gelegd dient te worden zodat die wat mooier in een verkanting komt te liggen, maar door de wissel is dat wel moeilijk denk ik.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #31 Gepost op: 19 September 2010, 20:10:24 »
Dan zou je voor de verkanting ook het buitenste spoor iets hoger kunnen leggen.

Verder leuke plaatjes.

Tinus.

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
    • MCKmodelbouw
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #32 Gepost op: 23 September 2010, 10:41:57 »
wauw!
ziet er goed uit markt!
ik blijf je volgen (y)

gr,
mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #33 Gepost op: 18 October 2010, 17:58:46 »
Ik ben weer een stukje verder gekomen. Het station is nu voorzien van de 3 sporen (waarvan 2 perron). De dieseltjes en stoomtractie kunnen nu stoppen.
De moestuintjes van de oude baan hebben ook weer een plekje gekregen.




De nieuwe draaibare kraan van Viessmann is nu ook ingebouwd. Geeft wel een apart idee als de stoomtrein er staat.


Nog veel is open, maar straks maakt de trein een mooie bocht naar links, richting Duitsland

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #34 Gepost op: 18 October 2010, 18:45:12 »
Hee,

Heb je al nagedacht over de naam voor je baan of is dat nou juist 'Nederlandse Baan' ?
Jeroen

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #35 Gepost op: 19 October 2010, 14:57:55 »
Ik heb er nog niet echt over nagedacht. De baan is naar idee van de miljoenenlijn (zuid Limburg) met een knipoog gemaakt. de bouw waar ik nu mee bezig ben is het sporenplan van Simpelveld uit 1989. Een paar jaar geleden had ik mijn baan Hofstad genoemd. Aangezien ik toen in Den Haag woonde. Ik merkte wel dat ik in die periode veel hits had op die site. Later begreep ik waarom, want het was namelijk de periode van de Hofstad groep :-\. Misschien komt er nog wel een leuke naam....

theuts

  • Gast
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #36 Gepost op: 28 December 2010, 00:06:09 »
Ik ben nu ook een baan aan het maken met de miljoenenlijn erin, maar t wil nog niet zo lukken.

Wil je misschien wat meer foto's van je baan en zou je je baanplan online willen zetten?

Gr. Tom

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #37 Gepost op: 01 January 2011, 22:18:35 »
Langzaam ben ik weer door aan het bouwen. Het gaat mij natuurlijk veel te traag, maar bij deze toch een kleine update.

De inrit van Simpelveld bezien richting Wijlre. Ten opzichte van de werkelijkheid loopt het sporenverloop hier in een bocht.


Vervolgens komen we ter hoogte van de overweg. Als je in werkelijkheid hier de overweg (aan de kant vanwaar de foto is genomen) over gaat en dan schuin omhoog zou lopen kom je aan de achterkant uit van het bungalowpark. Via de andere kant kom je op de weg naar het stationsgebouw en kun je het dorp in.



Het seinhuis is van Tilly. de overwegbomen die daar komen zijn die van Weinert (met hekwerk), maar dat is nog een werkje om in elkaar te zetten.

Na een flauwe bocht kom je dan aan in het station van Simpelveld. In werkelijkheid een pracht station. Hier heb ik voorlopig gebruik gemaakt van het station van Hollandscale en een perronoverkapping van Pola.



Op de voorgrond zijn nog twee kolenkarretjes te zien. Dit thema zal verder nog verder doorgevoerd gaan worden. Ook de banken welke Mitchell ontworpen heeft komen hier mooi tot zijn recht.



Nu ben ik bezig met de andere kant van het station. Hier moet ik iets sprokkelen qua ruimte en komt de draaischijf te liggen.

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #38 Gepost op: 02 January 2011, 22:28:26 »
De 2 andere DE1's staan met een flink tegen zonnetje op het stationnetje in Schin op Geul.



Ook in Simpelveld staat een vrij laag staande zon.


Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1345
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #39 Gepost op: 02 January 2011, 22:56:30 »
Heey Mark,

Dat is een leuke update en je hebt een geweldige baan! (y)
Ik ben benieuwd naar je vorderingen en ga vooral zo door. :)

Groetjes,

Antal

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #40 Gepost op: 06 January 2011, 21:16:29 »
De scouting is ook actief op de baan. Hier op de andere zijde van de baan ter hoogte van de burcht. wat zullen ze morgen eens gaan doen....


MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
    • MCKmodelbouw
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #41 Gepost op: 06 January 2011, 21:44:30 »
Haha!
Leuke scene (y) (y)

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Nederlandse baan - Zuid limburg
« Reactie #42 Gepost op: 01 February 2011, 20:45:57 »
Ik ben een stukje verder gekomen. Ik heb een start gemaakt met de heuvel met op de heuvel het dorp. Ik heb expres eerst een groenstrook tussen het dorp en het spoor gemaakt om ook de plantjes van MBZ, Noch, Busch, GM&S, Anita Decor en Silflor mooi uit te laten komen.



Het water links van de Hippel is gemaakt van Window colour. Dit is te koop bij o.a. Pipoos. Zelf gebruik ik Olijf groen en daarna een laag transparant. Dit geeft hele mooie resultaten. eerst ziet het er nog een beetje uit als melk, maar tijden het uitharden laat ik de boot te water, zet de steiger neer en plant de plantjes direct in het water. Zo liggen ze er echt in.



Misschien is de heuvel iets te stijl, maar ik wil toch beetje spelen met hoogteverschillen en dit is denk ik nog net toelaatbaar in Zuid limburg

theuts

  • Gast
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #43 Gepost op: 01 February 2011, 23:21:50 »
Hey,

Het begint echt heel mooi te worden.
Heb jij toevallig ook een baanplan??

Gr. Tom

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #44 Gepost op: 10 May 2011, 00:06:18 »
Ik maak meestal baanplannen vrij basic en ook dit plan is vrij basic. Wat wilde ik dat erin kwam. De splitsing a la Schin op Geul. Een imitatie van het Station Simpelveld en een geintje als eindpunt mijn eigen woonplaats Wateringen met haven. Het station Simpelveld is veel te groot om in het klein na te bouwen. Zo heb ik links van het station gebruik gemaakt van ronde wissels en omdat ik in Wateringen geen ruimte heb voor een omrijspoor heb ik in Simpelveld een kruiswissel moeten inleggen omdat daar de stoomloks moeten draaien.
De lengte van Station Simpelveld is 5 meter en de breedte van de ruimte is 3 meter. Op 1 van de eerste foto's is het lange schaduwstation te zien. Dit Schaduwstation komt uit bij A.



Via A rijden de treinen over een paradetraject via Schin op Geul naar B richting het andere schaduwstation en zijn dan weer uit het zicht. De treinen richting Simpelveld gaan via Schin op Geul het enkelsporige lijntje op en verdwijnen bij de burcht. Aan de rechterkant van de baan komen ze weer bij C te voorschijn en verdwijnen dan weer bij D (rechterkant) om even later aan de linkerkant weer te voorschijn te komen om station Simpelveld binnen te lopen.(In het verdekte gedeelte ligt nog een schaduwstation). Voor de stoomtreinen is dit het eindpunt en zullen middels de draaischijf gekeerd worden. De DE1 en DE2'en van Artitec zullen doorrijden via E richting het eindpunt Wateringen. Tussen de twee "E's" ligt nog een schaduwstation voor de treinen die uit Duitsland komen. Dit zijn ook alleen maar treinstellen (Talent en railbus). Basic baanplan met veel mogelijkheden door het inpassen van 4 schaduwstations.