Michiel,Aangezien het niet geholpen heeft zou ik ze zeker weer door de 220 ohm's vervangen.Het heeft een aantal MRdirect gebruikers geholpen.Een scope is in dit soort situaties een uitkomst, anders wordt het doormeten vanaf de LPT connector naar de diverse punten.Heb je de ground doorverbinding in de LPT connector goed gemaakt?Groet,Rob
Het schema en de print zijn ontworpen voor een PC847.Jij gebruikt losse opto's. Op zich is dat geen probleem, echter dan moet je ook de print aanpassen. Eén van deze opto's moet gedraaid worden.
Rob, wat je hier schrijft is gewoon onzin. Hoe kun je nu in vredesnaam in een PC847 een opto omkeren?? Door gebruik te maken van 4 losse opto's PC817 verandert er helemaal niets aan de opstelling van dit component.S.v.p. wel goed een schema lezen, voorkomt veel onnodig geharrewar.MvgWim.
Tweety, waarom zit er een weerstand in de +5V voeding?
Verder vind ik de soldeerverbindingen op de LPT stekker er niet echt vertrouwensvol uitzienZie de verbindingen in het rode rechthoekje, het lijkt wel of alles daar aan elkaar vast zit.[plaatje]MvgWim.
Hallo Michiel,Als je print vergelijkt met de print in MRdirect, dan zijn er volgens mij verschillen te ontdekken.Maak een nieuwe print volgens het voorbeeld, en ga daarbij nauwkeurig te werk.Controleer goed of de onderbrekingen op de juiste plaats zitten.Beter hier drie keer checken dan later je rot zoeken. Als eerste hierna de doorverbindingen aanbrengen.Groet,Rob