Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 13:14:10
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 13:10:04
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 12:59:49
Dat overkomt mij niet. door saskia
Vandaag om 12:36:33
Bauarbeiten im gange door saskia
Vandaag om 12:35:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 12:29:54
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:19:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Lokpilot 4 defect door Menno
Vandaag om 11:06:27
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
Vandaag om 10:48:10
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door RobVille
Vandaag om 09:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41

Auteur Topic: Plan T nog in dienst?  (gelezen 68489 keer)

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
Re:Plan T nog in dienst?
« Reactie #90 Gepost op: 30 December 2009, 16:26:17 »
Citaat
gelukkig
Ik vind het eerder jammer. Vooral qua comfort tijdens het rijden zijn ze beter. Ik heb het dan niet over de beenruimte (ai....), maar eerder over het feit dat ze gewoon betere vering/demping hebben. Met die sprinters die er nu rijden stuiter je alle kanten op.
Maar goed. Ik ga 4 januari weer met de trein, kijken of ze dan nog rijden tussen Den Haag (HS/CS) - Delft - Rotterdam.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #91 Gepost op: 30 December 2009, 16:39:25 »
Ik heb ook liever een plan V, daar zijn geen problemen met de beenruimte, of je moet net tegenover mij gaan zitten ;D
Vr. groeten,
Bob

Bas, Dordrecht

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 30 December 2009, 18:03:34 »
@ Pewiam

Duidelijk verhaal, tnx

Groeten uit het land der Helveten, momenteel zonder sneeuw

Bas

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 30 December 2009, 19:26:21 »
@ Pewiam........Duidelijk verhaal.......

En dat allemaal door een "simpele" hobbijist........... ;)
Ook Engelse treinen zijn leuk

Gert1

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: 30 December 2009, 20:18:35 »
Als je een echte kerel was dan zou je je niet verschuilen achter een weinigzeggende schuilnaam, maar gewoon je berichten onder je eigen naam plaatsen. Dan weet iedereen meteen wat voor vlees we in de kuip hebben.

Het lijkt me sowieso voor iedereen die meediscussieert over het grootspoor handig om te weten wat iemands status is.

Gert (die met naam en toenaam berichten publiceert en ronduit toegeeft dat hij hobbyist is)

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #95 Gepost op: 30 December 2009, 21:10:16 »
Het lijkt me sowieso voor iedereen die meediscussieert over het grootspoor handig om te weten wat iemands status is.

Euh Gert, wat is daar de toegevoegde waarde van? Moet een hobbyisten-mening per definitie dan met een korrel zout genomen worden? Als dat zo is, dan hou ik met 30 jaar belangstelling voor het grootspoor ook maar mijn mond en aangezien ik net weer met modelspoor begonnen ben, zal ik me daar dan ook maar niet in mengen? Kennis is kennis, of je nou beroeps bent of niet. Misschien dat Pewiam het allemaal wat te stellig brengt, maar hij heeft wel gelijk door te stellen dat je met een gebroken as niet met 80 over de baan kunt crossen. Nergens heb ik hem Marcel zien aanvallen op het feit dat hij niet zou weten hoe hij een trein moet rijden, dat was Marcels eigen interpretatie. Hij heeft slechts aangegeven dat hij het met de gegeven formulering "asbreuk" zeer onwaarschijnlijk vond dat je daarmee met 80 over de baan kunt en viel m.i. daarmee niemand persoonlijk aan. Ik ken hem niet persoonlijk en heb hier ook wel eens met hem van mening verschild, maar met zijn feitenkennis is niks mis. Spelen op zijn persoon lijkt me niet op de plaats. Plaatsen de grootspoorders ook altijd hun volledige naam en status bij hun berichten?

Carlo (juridisch opgeleide verpleegkundige die nu in de ICT zit, NVBS-lid sinds 1978) (zoiets?)

edit 31-12-2009: onterechte bewering over Pewiam weggehaald, was in de war met een ander forumlid.
« Laatst bewerkt op: 31 December 2009, 15:15:47 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

René Huibers

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 30 December 2009, 21:14:23 »
Carlo,

Je kunt er vanuit gaan dat als Gert zo'n bericht plaatst er wel meer achter schuilt.

René

Gert1

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 30 December 2009, 21:17:22 »
Nee hoor Carlo, de mening van een hobbyist hoeft helemaal niet met een korreltje zout te worden genomen en de mening van hobbyisten is zeer welkom. Waar ik op doel is dat het niet aan gaat dat er mensen zijn die zich op internetfora anders voordoen dan ze werkelijk zijn.

Ik nodig 'Pewiam' dan ook van harte uit om opening van zken te geven en hier ronduit te melden wie hij is en vanuit welke positie hij hier zijn wijsheden poneert. Dan is de dicussie meteen ook een stuk helderder.

mvg,
Gert

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 30 December 2009, 21:21:01 »
Sorry Gert, dat vind ik kolder. Net alsof je geen 'echte kerel' (whatever that may be in modelspoor nerdland ;) ) zou zijn als je je echte naam niet gebruikt. Ik heb ook allerlei redenen om dat niet te doen, alleen m'n voornaam is genoeg. Het gaat om de inhoud van de berichten tenslotte.
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #99 Gepost op: 30 December 2009, 21:23:59 »
Gert, volledig eens met de mening dat iemand zich niet anders moet voordoen, maar dat is een kwestie van algemeen fatsoen die overal geldt. Misschien heb je hele goede en terechte redenen om hem zo te benaderen, maar alsjeblieft niet via het forum, waar honderden mensen meelezen die niet alle feiten kennen en waardoor verkeerde beeldvorming kan ontstaan. Zoals ik enkele berichten eerder al aangaf is het juist de kracht van dit forum dat we hier een prettig platform hebben voor beroeps en hobbymensen. Laat dat alsjeblieft niet stuk gaan.
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Gert1

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: 30 December 2009, 21:26:15 »
Jullie mening is duidelijk. We gaan hier nu weer verder over de Plan T en merken vanzelf wel of 'Pewiam' gewoon open kaart wil spelen.

mvg,
Gert

mark7758

• Offline Offline
    • Rogeville.be
« Reactie #101 Gepost op: 30 December 2009, 22:08:51 »
Nee hoor Carlo, de mening van een hobbyist hoeft helemaal niet met een korreltje zout te worden genomen en de mening van hobbyisten is zeer welkom. Waar ik op doel is dat het niet aan gaat dat er mensen zijn die zich op internetfora anders voordoen dan ze werkelijk zijn.

Ik nodig 'Pewiam' dan ook van harte uit om opening van zken te geven en hier ronduit te melden wie hij is en vanuit welke positie hij hier zijn wijsheden poneert. Dan is de dicussie meteen ook een stuk helderder.

mvg,
Gert
Beste Gert,
Geloof nu eens een ander. Ik kan zijn verhaal bevestigen.
Als Iemand bij Prorail of NS kan je nu eenmaal makkelijk in systemen kijken wat er allemaal gebeurd met het spoor.
Dagrapporten van Prorail vertellen heel veel over wat er allemaal is gebeurd en wat de vertraging veroorzaakt.
Logboeken vertellen welk treinstel of loc defect is gegaan en waar het gebeurde.
En ja. Niet iedere Mcn wil en kan het vertellen. Bij het spoor is het meestal nog steeds een foute zaak dat je als spoorwerker ook treintjes freak bent.
Dus als kerst gedacht. Wees eens lief en we gaan verder met Plan T kijken en waar ze rond rijden.
Pewiam (Is geen vriend of bekende van me. Maar zijn info kan ik ook boven water halen.)
Mark (werkzaam voor het spoor)
vr gr. Mark7758

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 30 December 2009, 22:18:02 »
Een BW (bekende webmeester) moest gisteren van stel 530 de ATB b.b. stellen omdat deze hardnekkig steeds max 40 toeliet. Het stel liep op dat moment in trein 7478 (Rhn-Ut). Het stel liep uit te Ut OZ, waar deze op het moment van schrijven nogsteeds verblijft.

Het stel stond vandaag op Arnhem, in ieder geval tussen 2 uur en half 4, met interieurverlichting aan opgesteld.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #103 Gepost op: 31 December 2009, 09:23:26 »
Ik hoorde van een collega dat het een Plan T was die in brand stond te Utrecht vanmorgen. Die is dus alvast uit dienst...
RETROBAHN A.G.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #104 Gepost op: 31 December 2009, 09:26:45 »
Staat meer over op omroep brabant.
« Laatst bewerkt op: 31 December 2009, 09:33:14 door Bob. »
Vr. groeten,
Bob