Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:44:02
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Houten 23 Augustus 2025 door thevandijks
Vandaag om 12:32:14
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51

Auteur Topic: Wat vonden jullie van Rijswijk 2009  (gelezen 28574 keer)

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
Re:Wat vonden jullie van Rijswijk 2009
« Reactie #135 Gepost op: 03 December 2009, 11:39:14 »
Beste Han,

Ik begin te begrijpen waarom er mensen op dit forum weglopen als er opmerkingen geplaatst worden zoals de jouwe. Ik vind dit teleurstellend. Als er meer mensen op dit forum aan mijn integriteit twijfelen mogen ze het zeggen, want dan verdwijn ik ook net zo lief van dit forum. Ik heb genoeg andere dingen te doen en ben niet verslaafd aan het toetsenbord. Een excuus voor jouw op niets gebaseerde insinuerende posting is op zijn plaats.

Met vriendelijke groet,
Leo Hendriksen

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 03 December 2009, 11:42:10 »
Geen probleem mee, waarom  ??? wat er tot nu toe gezegd is ben ik het ook volledig mee eens.
Bovendien reageert hij nu op persoonlijke naam. Als beursorganisator reageert hij onder de naam "eurospoor".
De mannen van Ontrax reageren toch ook? Zij organiseren toch ook een beurs?
Ook reacties van handelaren vind ik meer dan welkom. Zij hebben het namelijk wel als een goede beurs ervaren dus er is dan toch animo genoeg geweest. Alle meningen zijn welkom zodat deze allemaal in overweging genomen kunnen worden door de desbetreffende dame.
Als ze echt goed is in haar vak houdt ze ook dit soort draadjes in de gaten.

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #137 Gepost op: 03 December 2009, 11:52:02 »
Ontraxx is echt niet te vergelijken met zowel Utrecht als Rijswijk.
Blijkbaar lees ik de woorden van leo op een andere manier dan bedoeld.
Bovendien reageert leo niet als privepersoon getuige de volgende opmerking
citaat
Klopt, continuïteit is superbelangrijk! We hebben een trouw publiek, maar ik wil daar echt niemand van verliezen. Het iedereen naar de zin maken is helaas ook niet mogelijk gebleken (maar we komen een heel eind). Het verzoek om nog meer banen en minder handel bijvoorbeeld kan ik niet honoreren. Meer banen betekent meer kosten en minder handel betekent minder inkomsten. Dat is dus dubbel verliezen en niet mogelijk zonder aan de toegangsprijs en deelnemerskosten te gaan sleutelen.

Daarnaast vind ik dit eigenlijk ook al insinuerend genoeg.
Citaat
Maar als bij een beurs de spiraal naar beneden eenmaal is ingezet

back to subject maar weer dan.

De handelaren die ik gesproken heb ( en waar ik letterlijk gevraagd heb naar verschillen tussen Utrecht en Rijswijk) waren goed te spreken over de verhouding tussen opbrengst en standplaatskosten.

Op naar de volgende beurs dus maar.  Modelspoordagen in Almere is de eerste weer geloof ik.

Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #138 Gepost op: 03 December 2009, 12:12:23 »
ik lees nu een paar keer het huren van de hal.
Maar is het niet zo dat de modelspoordagen door de leiding van de hallen zelf is georganiseerd, en Natasje in dienst is van de hallen, want zo ondertekend ze wel.
En dan niet de maand huur mee gaan rekenen heh, dat zijn vaste kosten, of je nou wel of niet iets organiseert.
Dit is geen wijsneuzerig gedram, maar een oprechte vraag.
Als het gewoon van de hallen zelf uitgaat hebben ze niet veel hogere kosten om een tweede hal open te gooien ( beetje verwarmingskosten misschien), zo niet, dan begrijp ik de organisatiestructuur niet helemaal.

En Han, de handelaren zijn dit jaar zeer tevreden, en begrijpelijk, maar zoals ik al zei, in 2010 blijkt het succes pas van 2009.
Ik zie ook nergens dat Leo rare dingen zegt, het zijn gewooon Feiten die hij noemt, meer niet.
De neerwaartse spiraal geldt voor alle organisaties, niet alleen voor Rijswijk.
Mvg Marty,

Jefftrack

• Offline Offline
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
« Reactie #139 Gepost op: 03 December 2009, 12:31:38 »
Ben ik de enige die er een beetje moeite mee heeft om de op en bemerkingen van de ene beursorganisator op een ( concurrerende) beurs op integriteit te schatten? :-\

Ik denk het wel..... ik zie in die reaktie enkel een constatering uit ervaring en geen concurentie. Ik ben ook van mening dat een beetje meer vertrouwen onderling wel zou mogen. Volgens mijn beleving hebben de beursen elkaar ook nodig.

Jeffrey

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #140 Gepost op: 03 December 2009, 12:37:48 »
( "slimmerikken" kwamen voor 6 euro binnen )

kortingsbon was gewoon via internet te downloden
http://www.exporijswijk.nl/artikelen/kortingsbon.html
Daarom staat slimmerikken ook tussen aanhalingstekens.
(maar vorige keer behoorde ik niet tot de slimmerikken :-[ ;D)
Vr. groeten,
Bob

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #141 Gepost op: 03 December 2009, 12:50:05 »
Ik denk dat het niet te pas komt om iemands integriteit ter sprake te stellen en wacht op excuus van mijnheer Han die de integriteit van een ander forumlid ter discussie stelt. Lager kan je niet gaan.

Maar over integriteit gesproken;
Mijn postings doe ik - zoveel mogelijk op persoonlijke titel. Als ik, zoals in dit draadje, letterlijk op de organisatie van de beurs wordt aangesproken ontkom ik er niet aan om als organisator te antwoorden, maar in de meeste gevallen probeer ik dat te vermijden. Mijn identiteit is dan ook Leo_H (Kijk links). Ik heb ook geen avator met mijn logo of zo. Er staat ook geen subtekst onder elke posting met; Eurospoor, van zoveel tot zoveel oktober.

Ik probeer het clean te houden, houd niet van sluikreclame, post ook niet zoveel en om dan op je integriteit aangesproken te worden vind ik een kwalijke zaak. Zeker als degene die dat doet zelf een waslijst met reclame naast elke posting heeft staan. Met evenveel gemak kan ik jouw integriteit ter sprake stallen door te stellen dat jij, Han, ruim 1200 keer post om maar zoveel mogelijk met je reclame in beeld te verschijnen. Nou, hoe voelt het? Naast elke posting staat een tekst over wat voor een winkel jij hebt en dat moet daar gewoon niet staan, dat is reclame. Tevens staat er onder jouw postings een hele lijst met bedrijfsnamen die jij kennelijk voert. Nog meer reclame! Dus weg met die zooi.

In het algemeen vind ik dat er niemand met zijn bedrijfsnaam of beurstitel en data zou moeten posten. Dan houd je het zuiver. Ik denk dat dat een onderwerp is waar het bestuur nog maar eens over moet nadenken.
Maar ik besef dat het nu niet meer over Rijswijk gaat...........

Jefftrack, jij begrijpt het. De beurzen hebben elkaar nodig. Waarom? Om de hobby in stand te houden. De organisatrice van Rijswijk heb ik op Eurospoor (oei) gesproken en ik heb haar uitgebreid geïnformeerd over de stand van zaken, over hoe wij tegen de hobby aankijken en wat wij doen om te proberen het modelspoor in een bredere belangstelling te brengen. Zou ik dat doen als er concurrentie was? Rijswijk is helemaal geen concurrentie, maar een mooie aanvulling. Hun promotie van de hobby komt ook Eurospoor weer ten goede en omgekeerd. Dat geldt voor Rail en Ontrax ook. Met beide onderhoud ik ook kontakten, maar ook met Mechelen, Dortmund, Warley etc.
Met Mechelen is onlangs bijvoorbeeld afgestemd dat onze beurzen in 2011 niet samenvallen (zoals vorig jaar).
En als die dame in Rijswijk er niet uitkomt ben ik altijd bereid om mee te denken hoe het volgend jaar verder kan.

Leo

« Laatst bewerkt op: 03 December 2009, 13:03:26 door Leo_H »

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #142 Gepost op: 03 December 2009, 13:13:51 »
Leo: voor je 2e, 3e en 4e alinea de volle 100 punten!  (y)

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

rjr

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 03 December 2009, 13:59:21 »
De afstand van Goes naar Utrecht is precies even groot als de afstand van Utrecht naar Goes. ;D

Zou in dit geval kunnen, maar is niet noodzakelijkerwijs altijd waar. Hangt af van hoe de overgangen van de ene snelweg naar de andere gemaakt zijn. En dan zou het voor kunnen komen dat je in de ene richting een paar volle lussen van een klaverblad moet nemen, en in de andere richting een mooie afsnijdende bocht pakt.

Wat rijswijk betreft, was teleurgesteld, met 1.5 uur was ik de beurs over. Zal best wel aangegeven zijn op plattegronden dan het kleiner was, maar die heb ik niet gelezen. Ook al omdat ik als deelnemer toch zou gaan.

Als deelnemer heb ik dan wel weer prima vermaakt. Gezellig druk, continue mensen voor de stand die om uitleg vroegen, tussendoor net genoeg tijd om even een slokje te drinken.
Dus al met al heb ik een prima beurs gehad, maar ben wel blij dat we niet met het hele gezin waren.

Groet,
Roelco

rjr

• Offline Offline
« Reactie #144 Gepost op: 03 December 2009, 14:07:13 »
Als je banen de moeite waard wil vinden dan moet je naar Duitsland gaan.
Niet hier.
De mooie banen hier in Nederland zijn (bijna) altijd de buitenlandse inzendingen.

Wat mij irriteert met de meeste banen is:
- Als ze een Nederlandse baan hebben zie je meer buitenlands materiaal rijden dan het Nederlandse materiaal.
   Komen er duitse loc's langsrijden met Donnerbussen, of opeens een belgische stomer.
   Rij gewoon Nederlands er is toch genoeg materiaal. Ooit een Plan V, of Piko Hondekop gezien op één van de laatste beurzen(rijdend) ;D
- Treinen ontsporen of stotteren.
- seinen, werken niet zoals het hoort. Plaats ze dan niet.

Er moet een soort minimale eis zijn waaraan je moet voldoen om te mogen staan met je baan.
Zoals Ontrax het nu doet.
Thuis mag je doen wat je wilt maar niet op een evenement.
daar moet het op iets trekken en wil ik geinspireerd worden.
Dan maakt het me ook niet uit of ik 6, 8 of 10 euro moet betalen, en een stukkie verder moet rijden.

dave

Deels wel er mee eens, maar toch niet helemaal. Voor mezelf zeg ik ja, doe het correct. Zo zie je ook vaak elektrisch materieel zonder bovenleiding en dan zeg ik ook, rij dan met diesels/stoom.
Echter, als de kinderen mee gaan, dan hebben die vaak meer aandacht voor de banen die ik minder vindt. Waarom, omdat daar vaak wel veel beweegt. Treinen die naar mijn idee te snel rijden trekt kinderen juist aan.
Daar komt bij dat ik wat prijs betreft wel kijk naar wat een beurs kost.
Voor mezelf maakt het minder uit, maar als het gezin mee gaat dan betaal ik toch liever iets minder. De aandacht is sneller verslapt bij rustigere banen en handel, en dan willen ze sneller naar huis. En dan is het toch zonde geld als je 20 euro betaald, maar om 13:00 al weer buiten staat. Terwijl dat voor 6 euro nog wel een keer te doen is.

Al met al hangt het dus wel heel erg af van het publiek wat je trekken wil, de echte hobbiest, of de hobbiest met z'n gezin, of gewoon mensen die eens een uitje zoeken.

Groet,
Roelco

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #145 Gepost op: 03 December 2009, 14:34:08 »
Klopt, continuïteit is superbelangrijk! We hebben een trouw publiek, maar ik wil daar echt niemand van verliezen. ......
Groeten,
leo
Ik zie in bovenstaande manier van reageren geen verschil tussen jouw, Leo en datgene wat je organiseert (tenzij je als persoon ook een publiek bezig te houden hebt natuurlijk).In die zin van ik Han bij, maar (vraag aan Han) of dat nou zo groot is dat het een integriteitsvraagstuk is...
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Thieu

• Offline Offline
    • RailImages
« Reactie #146 Gepost op: 03 December 2009, 19:52:28 »
Ach Leo, maak je er niet te druk om. Als weinig-actief lid heb ik je volgens mij voornamelijk herkend omdat je in het verleden bij de voorganger van dit forum af en toe reageerde, en ik was daar destijds een hanggroepjongere.  ;D

Dat ik je herkende ligt dus niet aan je uitlatingen, want die zijn in mijn ogen erg feitelijk en ook erg collegiaal.

En wat dan nog: het is toch alleen maar leuk als de mensen die de hobby (mede)mogelijk maken, ook wat van zich laten horen? Op het Amerikaanse Atlasforum zit de fabrikant zelf, en op het Amerikaanse Trainboard wandelt een ontwerper van Micro-Trains rond. Leuk toch?

En de dame van Rijswijk ga ik maar effe Googlen, want ik heb haar dus niet gezien.  ;D
Groetjes, Thieu

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #147 Gepost op: 03 December 2009, 20:53:05 »
Er is toch ook niks mis mee als een organisator van een evenement hier zijn stem laat horen. Dat mag wat mij betreft ook wel met het aangeven van een naam. Niet dat ik het er altijd mee eens ben maar het belichten van de andere kant van de organisatie is niet verkeerd. 
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

henk

• Offline Offline
« Reactie #148 Gepost op: 03 December 2009, 20:57:29 »
De afstand van Goes naar Utrecht is precies even groot als de afstand van Utrecht naar Goes. ;D

Mentaal niet hoor Klaas, mentaal niet.  ;D

Het ging mij er maar om dat beurzen als Eurospoor, Rijswijk en Rail steeds meer op elkaar zijn gaan lijken. Als ik dan een keer of 10 per jaar op de fiets naar Rail, Eurospoor, Ontraxx en de reguliere beurs van Houten kan, dan moet het wel heel bijzonder zijn wil ik voor een modelspoorevenement nog erg veel verder op stap gaan. Ik vond vorig jaar al dat Rijswijk niet meer het apart sfeertje had en ben dit jaar dus weggebleven.
Goes is misschien een idee, hoewel een kleinere algemene modelbouwbeurs me wat minder trekt. En het is best een eind, mentaal dan hè.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #149 Gepost op: 03 December 2009, 21:03:23 »
Zelf een verschil in afstand tussen Utrecht-Goes en Goes-Utrecht maakt niet uit. Om weer thuis te komen moet je de andere afstand ook overbruggen.   :P  ;D
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl