Op gevaar van overuren voor de Zamboni:Het is bij mijn weten officieel nog altijd "The Royal Dominion of Canada": zij zijn een 'bezit/domein', een feitelijke verdere status hebben ze niet.Hun PM is (naast voor de dagelijkse dingen het parlement in Ottawa) alleen verantwoording schuldig aan Hare Majesteit in Londen...
(De USA-citizens, die ik ken of ontmoette hebben op mij nooit de indruk van enige intelligentie kunnen maken; hun chauvinisme hebben ze echter overduidelijk van de Fransen geleerd/overgenomen: ik zie ze als arrogante grofgebekte minkukels)
Canada is een onafhankelijke, soevereine staat met toevallig hetzelfde staatshoofd als 15 andere soevereine, onafhankelijke staten.
In mijn ervaring zijn er twee smaken: normale, sympathieke en intelligente Amerikanen..
arrogante grofgebekte minkukels
Zou het antwoord van onze Raadplaat-koning even goedgekeurd kunnen worden?Dan kunnen we weer lekker door met het spelletje!
Ik verander naar Lillooet, BC. Wel dezelfde foto, overigens. Zo ongeveer >hier<, maar echt goed is de tunnel niet te zien. Zie ook >hier<.