Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
Vandaag om 16:41:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Edsko Hekman
Vandaag om 16:36:38
Houten 23 Augustus 2025 door Vroeger
Vandaag om 16:31:23
Holcim Betonmixers 1:87 door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:44:02
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08

Auteur Topic: Omgaan met elkaar en profielen  (gelezen 15755 keer)

Maarten

• Offline Offline
Re:Omgaan met elkaar en profielen
« Reactie #15 Gepost op: 15 November 2009, 16:19:33 »
dat is ook wat ik bedoelde toen ik over leeftijd begon  8)
met de groeten van Maarten

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #16 Gepost op: 15 November 2009, 16:36:00 »
Scherp Henk.....heel scherp  ;D, al was Utrecht ook wel een slecht voorbeeld  8)
Mvg Marty,

henk

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 15 November 2009, 16:38:46 »
Precies, dat is eigenlijk gewoon niet eerlijk voor de rest van Nederland.
Overigens ben ik van mening dat de locatie toch wel vaak van pas komt. Kun je zonder meer naar een bepaalde winkel/beurs/handelaar verwijzen zonder eerst een heel vraag- en antwoordenspel te beginnen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Goofisch

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 15 November 2009, 16:54:02 »
Ik ben zelf beginnende maar probeer zoveel als mogelijk zelf uit te zoeken.

Ik reageer hier dan ook weinig, lees vooral erg veel en gebruik de zoekfunctie van het forum.

Echter zal ik zelf niet zo snel een topic openen omdat ik "als starter" niet goed kan inschatten of het een relatief simpel probleem is of dat het echt een goede vraag is.
Wat voor de 1 heel simpel is door ervaring heeft de ander geen idee waar het over gaat. In mijn geval vind ik het digitaliseren een erg lastig verhaal.

En omdat er hier vaak soms wel erg bot word gereageerd door bepaalde users als iemand gewoon een vraag stelt (die voor mij ook interessant was geweest) heb ik besloten niet zo snel een topic te openen omdat ik niet zoveel behoefte heb om mij zelf te moeten verdedigen op een internet forum.

Daarnaast kan ik mij wel voorstellen dat het als irritant ervaren wordt als iemand een topic opent met een vraag die al vele malen eerder gesteld is.
Eerst zelf actie ondernemen is niet te veel gevraagd natuurlijk. Bovendien hou je het forum overzichtelijker als bepaalde identieke problemen in 1 topic gesproken kunnen worden.

MvG

goof

« Laatst bewerkt op: 15 November 2009, 17:00:13 door Goofisch »

knar46

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 15 November 2009, 17:07:51 »
alsof iemand uit Utrecht meer kennis heeft dan iemand scheurkatterveen.

Marty,
dat verband heb ik niet gelegd en kun je ook niet leggen. Waar gaat het mij dan wel om? Als ik een vraag heb en iemand zou mijn profiel bekijken zou het kunnen zijn dat de vragenbeantwoorder constateert dat wij in hetzelfde dorp cq dezelfde stad wonen en genegen kunnen zijn te zeggen "kom eens langs dat praat wat makkelijker".  
Maar dat aanbod dient natuurlijk geheel vrijblijvend te geschieden en de vragensteller mag er nimmer vanuitgaan dat dat aanbod er komt.

Mvrgr

Maarten

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 15 November 2009, 17:13:09 »
@ Goof,

op zich goed dat je jezelf inleest. Wielen worden vaak opnieuw uitgevonden, dus wie weet vind je ergens al jouw wiel.

Maar deze site is er volgens mij voor iedereen. Er is nota bene een hele rubriek de (her)beginners vraagbaak. Als je vraag te vervelend zou zijn voor mensen die op niveau zijn dan zouden ze het maar even langs zich heen moeten laten glijden. Ook al lees je natuurlijk wel eens wat anders.

Maar ik zie hier ook vaak gebeuren dat een beginnend iemand een vraag stelt die inderdaad al eens eerder gesteld is. En dan zijn er weer mensen zo hulpvaardig om je op een reeds bestaand draadje willen wijzen.

Kas

• N-Spoor
  • Offline Offline
    • Michorius Modellbau
« Reactie #21 Gepost op: 15 November 2009, 17:14:47 »
Hallo,

ik sluit mij geheel aan bij aspect "let op de leeftijd". Er zijn hier veel jonge leden, soms zelfs jonger als tien jaar. Je kunt er niet vanuit gaan dat zij net zo bedreven met de zoekfunctie zijn (of deze überhaupt kennen) als wat meer ervarene leden hier.

Hetzelfde geldt voor de wat oudere leden. Ik kan me goed voorstellen dat oudere mensen niet zo bedreven met een computer en het internet zijn. Misschien is het dan vervelend voor de ervarene leden, als er telkens dezelfde vragen worden gesteld, maar dit is nou eenmaal niet altijd te voorkomen. Er zijn altijd genoeg leden met kennis hier, die vragen dubbel beantwoorden willen, om beginnende modelbouwers verder te helpen. De leden die dit niet willen, of zich aan die dubbele antwoorden ergeren, kunnen zich er gewoon buiten houden en de desbetreffende topics niet aanklikken (zijn vaak in de titel ook al herkennen).

Groet,
Kas

henk

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 15 November 2009, 17:22:06 »
Maar deze site is er volgens mij voor iedereen. Er is nota bene een hele rubriek de (her)beginners vraagbaak. Als je vraag te vervelend zou zijn voor mensen die op niveau zijn dan zouden ze het maar even langs zich heen moeten laten glijden. Ook al lees je natuurlijk wel eens wat anders.

Sterker, die rubriek is op de voorganger van dit forum ooit ingevoerd om dergelijke problemen tussen beginners en sommige gevorderde vragenbeantwoorders te voorkomen. Mensen die geen zin hadden in voor de zoveelste keer dezelfde slecht geforumleerde vraag, konden dat deel van het forum mijden, was de gedachtegang. Werkt ook best goed, maar zo nu en dan moeten we er kennelijk aan worden herinnerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #23 Gepost op: 15 November 2009, 17:23:53 »
Knar Je hebt in principe wel gelijk, maar locatie heeft in eerste instantie geen invloed hoe je gaat reageren op een vraag, leeftijd wel
Dat je later aan elkaar gaat vragen waar je woont en zin hebt in een Lat relatie is prima, maar heeft niets te maken met hoe je als eerste antwoord naar mensen.

Een ander iets, soms zie je mensne eeen vraag stellen of iets mogelijk is.
Vervolgens regaeren er 30 mensen op dat het niet kan, en wat zegt de vraagsteller?? ok bedankt voor de antwoorden, maar ik doe het toch.......... tja dan niet raar kijken als iemand afgezeken wordt, spijt me zeer'
ik geloof er niet zo in dat oude forumrotten zich ergeren aan dat iemand voor de 20ste keer dezelfde vraag stelt, denk dat dat erg meevalt, een enkeling daargelaten.
De forumrotten ergeren zich veel meer aan wat een beginner met de antwoorden doet denk ik persoonlijk, en die frustratie komt er soms uit, een echte kerekl erkent naderhand ook dat ie fout geregaeerd heeft  ;)

Nou moet ik wel zeggen, dat een onderdeel van met elkaar omgaan is gewoon ondertekenen met je echte naam, zeker a;ls je een draadje start over respect, normen en waarden..maar goed das persoonlijk......................
« Laatst bewerkt op: 15 November 2009, 18:09:09 door marty »
Mvg Marty,

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #24 Gepost op: 15 November 2009, 17:25:35 »
Ruud het gaat inderdaad over de opmerking van Wim in dit draadje:

Neem me het me niet al te kwalijk, maar van dit niveau van vragenstellen en reacties op antwoorden zakt mijn de broek een beetje af. Mvg Wim.

Ik zou als ik Wim was dat MVG er dan maar aflaten.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Sander

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 15 November 2009, 17:47:13 »
Heren,

dit draadje is naar mijn idee geschreven als bedoeling om mensen op ene fatsoenlijke manier dichterbij te brengen.
Ongeacht weten we allemaal wie wel en wie niet bedoeld wordt, om dan ook maar namen te noemen: Wim Ros is zeker niet de enige die hier bot reageerd! Voor mij is het dan ook absoluut onrelevant wie hier bedoelt wordt.

De essentie van dit verhaal is dat men gewoon respect moet hebben voor elkaar en waar nodig elkaar helpen, hetzij in real life bij iemand thuis, hetzij hier op het forum wat natuurlijk de eerste hulp zal zijn.

Kan men het niet opbrengen om te helpen, reageer dan helemaal niet in een dergelijk draadje. Ik heb als moderator dan liever dat je niet reageert als wanneer je wel reageert, reageer je dan wel doe dit dan fatsoenlijk, scheelt ons een hoop ingrijpen en maakt het voor ons als mod ook leuker.

Verder zou ik willen verzoeken aan een ieder om zeker zijn leeftijd te vermelden in een profiel zodat men de juiste manier van benaderen kan bepalen. Tevens zou ik het op prijs stellen wanneer een ieder zijn bericht afsluit met een naam. Dit geld zeker ook voor de topicstarter van dit draadje. Ik klets niet graag tegen een fictieve naam, dat maakt het contact gelijk een stuk afstandelijker. Je rep- of voornaam heb je immers niets voor niets gekregen dus waarom zou je hem niet gebruiken?

Het is een kwestie van fatsoensnormen welke iedereen hier op dit forum zou moeten kunnen willen toepassen.

Veel plezier met de hobby en bouw ze!

mvg,
 Sander
(op persoonlijke titel!)

mvg,
 Sander

Jos001

• Offline Offline
  • N en G rijder
« Reactie #26 Gepost op: 15 November 2009, 17:50:10 »
Om de titel van dit topic in ere te houden: Laten we MET elkaar praten en niet OVER elkaar.

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

tuurtje

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 15 November 2009, 17:55:26 »
Beste mede spoor vrienden,

Ooit heb ik op dit forum ergens gelezen dat er geen domme vragen bestaan, alleen domme antwoorden.
We zin toch nooit te oud om te leren?

Groetjes

Arthur

Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Ontraxs 2009 - 2013

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 15 November 2009, 17:57:09 »
Ik zou als ik Wim was dat MVG er dan maar aflaten.

Groet Jaap

Gezien het leeftijdsverschil van beide scribenten zou ik ook die broek maar laten waar ie is...  :o ;D

Het kan nooit de bedoeling zijn om jonge hobbyisten af te schrikken door botte reacties. Troost je, op het Duitse "Drehscheibe" forum is het inmiddels een hobby geworden om mensen af te kraken op zschpelvouten, zoekproblemen en in sommige ogen eenvoudige vragen. Laat men proberen hiertoe niet af te zakken. De jeugd is echt de toekomst, ook in de modelspoorhobby.

Mvg,

Henk
Cheers,

Henk

Maarten

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 15 November 2009, 17:59:31 »
ik moet erkennen dat ik vaak niet meer onderteken met mijn naam maar dat is omdat ik als forumnaam mijn echte naam heb. Voelt voor mij dan dubbelop, zo van: Maarten zegt:..., was ondertekend: Maarten

8)

Maar ben het eens met voorgaande, volslagen anoniem posten vind ik eigenlijk best raar.

groeten
Maarten  ;D