Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Huup
Vandaag om 22:39:08
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 22:31:02
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 22:30:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
Vandaag om 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 21:59:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48

Auteur Topic: Inschrijving Benelux stam H0 & Buffel DM90  (gelezen 24559 keer)

arjen

• Gast
Re: Inschrijving Benelux stam H0 & Buffel DM90
« Reactie #15 Gepost op: 28 November 2006, 08:08:55 »
Je kunt ook nog helemaal niets bestellen. Je kunt wél je interesse tonen én een vraag stellen aan de makers. Dus waarom doe je dat niet, in plaats van hier op de zaken vooruit te lopen?

Het wás een vraag aan de makers, maar dan in de vorm van een open brief. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze dit forum lezen en uit zichzelf reageren.
De inschrijving is inderdaad nog vrijblijvend. Maar het feit dat ze voor de Buffel al een prijsindicatie geven, doet vermoeden dat ze al aardig in hun hoofd hebben hoe ze het model eventueel willen produceren. En dan lijkt het me logisch dat ze dat ook eventjes vermelden. Ik kan me voorstellen dat ze zo ook veel meer belangstelling voor hun plan kweken, dan ze nu zullen doen.

Arjen.

Rene_H

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 28 November 2006, 12:00:33 »
Ziet er allemaal erg interessant uit.

Echter komt met dit vaag bekend voor.
Een jaar of wat geleden, kwam ook (al) zoiets ten sprake op het www.modelspoor.nl forum.

En als de hersenpan nog goed werkt, staat me er iets van bij dat daar niet echt positief op werd gereageerd. En dat je het kon vergelijken met blijheid en een dode mus.

Maar misschien is dit iets anders, laten we het maar hopen.
Het zou mooi zijn voor onze hobby.
Het blijft vreemd dat er alleen via een website "reclame" wordt gemaakt. En dit niet via advertenties doet in de bekende bladen.
En zoals al eerder gemeldt, geen kvk...
Maar ben benieuwd, ik hoop dat er hier iemand interresse toont (ik zal het in iedergeval niet zijn) in de producten, en dat men het hier wilt melden. Hoe de zaken verlopen.

Groetjes,

René

« Laatst bewerkt op: 28 November 2006, 12:19:10 door Rene H(0). Reden: Linkje naar de desbetreffende pagina op www.modelspoor.nl toegevoegd. »

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #17 Gepost op: 28 November 2006, 15:07:43 »
Heren

Zullen we gewoon even afwachten tot we wat info krijgen van de makers (ik neem aan dat iemand al de boel heeft aangeschreven) voordat we op voorhand (wederom) de boel en het bedrijf  de grond in boren ?

Bovenstaande is geen suggestie, maar goed bedoelde waarschuwing.
Geef het bedrijf een kans. Wees terughoudend met verdachtmakingen en kritiek.
« Laatst bewerkt op: 28 November 2006, 21:48:01 door Chris van Diesen »

Rene_H

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 28 November 2006, 15:46:49 »
Naar mijn idee wordt er geen bedrijf de in grond geboord...

Er wordt alleen gewaarschuwd, omdat het product op een bijzondere manier wordt aangeboden.

Volgens mij is het gewoon een enthousiaste modelbouwer, die op deze manier een centje wilt bijverdienen.
Niks mis mee...
Alleen lijkt het op een actie van een aantal jaar terug.
« Laatst bewerkt op: 28 November 2006, 15:49:14 door Rene H(0) »

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #19 Gepost op: 28 November 2006, 16:38:01 »
We wachten af.
Alhoewel moet eerlijk toegeven dat ik het liever van een erkend merk zal hebben dan via via & parralelle tussen personen. Alles moet wel betaald worden!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #20 Gepost op: 28 November 2006, 16:49:48 »
Aan de andere kant zal zelfs een enthousiaste modelspoorder niet gauw een bedrag (al is het maar een aanbetaling) overmaken als er nog niets is.

Op de site wordt gemeld dat er pas naar aanleiding van de reacties een 1e exemplaar/handmonster gemaakt wordt. Vreemd als het inderdaad een enthousiaste modelbouwer is, dan had ik verwacht dat er al wel reeds 1 exemplaar gebouwd was (al was het maar voor eigen gebruik). Ik vraag me dan ook af hoeveel ervaring op dit gebied er bij deze aanbieder is, zijn er andere reeds gerealiseerde modellen waar foto's van beschikbaar zijn of die op een goedkopere manier dan een advertentie op de achterpagina van Rail*** vertoond kunnen worden (tafeltje huren op beurs in Houten en daar je modellen laten zien en intekenformulieren verspreiden is toch niet zo duur?).
Kortom, als je serieus iets op dit gebied wil zul je jezelf duidelijk moeten presenteren: wie ben je, ben je hobbyist of bedrijf, waar ben je te bereiken, wat kun je al laten zien enz. Anders is de inmiddels grote dosis scepsis zoals al te vinden in dit draadje niet zo vreemd.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Sander

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 28 November 2006, 17:42:26 »
Onderstaand mijn bericht en antwoord dat ik erop kreeg.

Citaat
Beste,

graag zou ik van u willen weten hoe een en ander omtrent uw intekenlijst te werk gaat.

Wellicht kunt u mij vertellen of u vanuit hobby perspectief (zelfstandig) of
vanuit een winkel/bedrijf.

Ik heb inprincipe intresse in beide modellen echter tot nu toe loop ik niet
warm voor de door u aangeboden modellen omdat ik te weinig info heb die mij volledig in u doet vertrouwen.

Ik hoop dan ook spoedig wat van u te mogen vernemen.

mvg,
 Sander

Citaat
Beste Sander.

Fijn dat u interesse heeft.
Aangezien we op dit moment eerst kijken of en hoeveel animo er voor is,
weten we nog geen exacte prijs, levertijd en leverdata.

U kunt zich geheel vrijblijvend inschrijven, er zit geen verplichting aan
vast, tot alle gegevens exact bekend zijn.
Het gebeurt allemaal uit hobby perspectief, al kunnen we steeds meer merken
gaan leveren.
De man die bouwt voor ons die bouwt nu de buffel in spoor N.
We zullen als we starten dan ook eerst zorgdragen voor een prototype.

Voor verdere informatie en overige mogelijkheden willen we u verwijzen naar
onze site
www.rfmodelspoor.nl

namens R&F Modelspoor
Rob
www.rfmodelspoor.nl

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Mike

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 28 November 2006, 18:12:36 »
Volgens mij is dit een standaard email die ze terugsturen. Ik had ook al eerder een andere vraag gestuurd, en kreeg excact het zelfde antwoord als Sander...

Mike

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 28 November 2006, 18:16:43 »
Logisch, we stellen waarschijnlijk ook allemaal dezelfde vraag ;)
Maar het is duidelijk, het is een soort van marktonderzoek,niks verplicht, ze vragen alleen of je interesse hebt.

Ook weer opgelost. En ja, interesse heb ik wel.

nscargo

• Offline Offline
  • Wederopbouw Opsolder
« Reactie #24 Gepost op: 28 November 2006, 20:05:39 »
Toch houd ik er een beetje rare smaak van in mn mond.
Zo hebben ze het op hun site over aanbiedingen.
Maar als je daar op klikt en je een aantal Mehano modellen te zien krijgt, dan vind ik nergens een prijs.Die vind je trouwens helemaal niet op hun site. Ook bouwen ze niets zelf, ze laten dat doen getuige de e-mail die Sander kreeg.
Gezien de zinsopbouw en de woordkeuze komt dat een beetje amateuristisch over. Het hoeft niet allemaal in juridisch nederlands te worden geschreven, maar alles bij elkaar zal ik niet snel iets bestellen of voor in te tekenen.
Laat ze eerst maar met een gebouwd model komen wat een ieder kan zien.
Harm
« Laatst bewerkt op: 28 November 2006, 20:11:38 door nscargo »
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #25 Gepost op: 28 November 2006, 21:41:16 »
Beste Forummers

We hebben hier en daar wat zitten vegen in reacties.
Alleen die, waar een importeur, of suggestie staat dat een bepaalde importeur met dit bedrijf banden heeft.

Dus, zie het niet als censuur als je bijdrage is verdwenen, en zie deze melding als bevestiging hierop. Het is om deze site, en de importeur te beschermen.

Draadje is weer open.  ;)
« Laatst bewerkt op: 28 November 2006, 21:49:23 door Chris van Diesen »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 29 November 2006, 00:19:44 »
Het wás een vraag aan de makers, maar dan in de vorm van een open brief. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze dit forum lezen en uit zichzelf reageren.

En als ze dat nou niet doen? Ik begrijp niet echt wat nou het probleem is om die mensen het zelf te vragen, via hun eigen site en hun eigen formulier. Wat we hier bespreken zijn concrete modellen die we van plan zijn aan te schaffen of die we al aangeschaft hebben. Aangezien de modellen van de Buffel en de Benelux-stuurstand nog niet bestaan, is het bespreken ervan op zijn minst voorbarig.

Als moderatoren proberen dit soort discussies te vermijden, omdat ze nergens toe leiden en alleen maar destructief zijn. Ik verwijs, bijvoorbeeld, naar de kritiek die de Piko Hondekop kreeg van mensen die het ding niet eens gezien hadden.

Wat er tot nu toe aan informatie naar buiten is gebracht (zie het bericht van Sander) is aan de karige kant. En dat ze je uitnodigen om prijzen te vergelijken, terwijl er geen prijs te vinden is, is natuurlijk een beetje vreemd. Maar dan nog is hun eigen site de aangewezen plek om dit door te geven.

Dus laten we maar afwachten wat er komen gaat.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Spoors

• Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
« Reactie #27 Gepost op: 29 November 2006, 06:19:19 »
Hoi,
Voor zover ik weet is het geen erkende winkel, maar zijn het twee heren die partijen opkopen en weer verkopen en verdere in tweedehands modellen handelen. Heb ooit twee modellen van ze gekocht, door Philotrain gesuperde NS 1100 en NS 1300 in schaal N. Zij wisten mij te vertellen dat ze deze hadden overgenomen van een winkelier, die was gestopt of over dekop was gegaan (weet niet meer precies wat het was). Betreft volgens mij eerlijke handel en ik heb zonder problemen zaken met ze gedaan.

Voor wat de discussie over de DM'90 en Beneluxstam betreft, snap ik het probleem ook niet helemaal. Beide heren zijn gewoon aan het nagaan of er interesse voor de modellen bestaat.
Zodra er genoeg interesse is zullen, ze pas stappen gaan nemen om te gaan produceren. Als je aangeeft dat je interesse hebt, leg je jezelf nergens aan vast. Vragen staat vrij toch ...
Én wat de kwaliteit betreft, dat weet je inderdaad niet. Maar ja, kleinserie fabrikanten zoals Kleinspoor en Philotrain, zijn ook ooit eens met hun eerste model op de markt gekomen. Artitec is bijvoorbeeld ook met zijn eerste model bezig. OK, we moeten geduldig zijn, maar het resultaat lijkt er bijzonder goed uit te gaan zien.

Volgens mij is er op dit forum vaak gevraagd naar nieuwe modellen. zoals de DM'90 ... en nu neemt er een keer iemand initiatief ...
Lijkt me beter om  dit toe te juichen dan af te kraken !

Groet,

Jeroen

Rene_H

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 29 November 2006, 08:42:40 »
Toch nog een bijdrage, misschien niet geheel zinnig maar toch...

Het ging ze om een stuk of 20 beneluxstammen...en een onbeperkt ??? aantal van de DM90. Volgens mij is een mal, niet onbeperkt te gebruiken....maar goed.

Als ze een beetje bekend zijn in de modelspoor, dan zijn dit 2 modellen waar zeker te weetes interesse in is.
Kijk als ze er 1000 of meer willen verkopen, dan kan ik me voorstellen dat je gaat peilen. Want dan zal je mensen in dienst moeten nemen, machines etc. Maar als ik het zo aanvoel, gebeurd er niks automatisch en alles handmatig, en het gaat hier om enkele 10 tallen, en die raak je echt wel kwijt...
Tevens staat er dat er 1 bestelling per 2 maanden wordt afgeleverd. Dus dat klinkt als 1 besteld, maken...hopen dat je binnen 2 maanden klaar bent , uitleveren. Dus veiliger werken kan bijna niet. Lijkt me geen probleem.

Verder vind ik het een goed initiatief, maar het aan de man brengen daar zet ik een vraagteken bij....nu ga ik er even van uit dat ze het alleen via die "vage" website doen.....dus hou me ten goede.

Ze houden hier zich hier even moeten mengen, en als ze het goed doen met een fotootje etc. dan zijn ze de modellen zo kwijt.
Mijn mening, gewoon gaan bouwen...foto's plaatsen en niet zeiken.

Zo zijn er meer hobbyisten (manuel, chikit, etc. hoop dat het niet erg is als ik jullie naam gebruik, maar dat kan je zien als een veer in een donker gat) welke modellen bouwen voor mede hobbyisten. Die bouwen ook onder het motto NLMB (niet lullen maar bouwen).

Op deze manier, krijgt men een vreemde smaak en creeer je discussies.
En van afkraken is hier toch geen sprake.......nee, men is gewoon voorzichtig, omdat ze niet duidelijk zijn.

Groetjes,

René

« Laatst bewerkt op: 29 November 2006, 09:02:58 door Rene H(0) »

henk

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 29 November 2006, 09:58:28 »
Precies. Niet iedereen schijnt te weten dat er een geschiedenis is van klunzige websites met onduidelijke plannen waarbij het er op den duur wel degelijk om ging dat mensen bedragen vooruit betaalden.
Afwachten wat er gebeurt. Maar een waarschuwing kan absoluut geen kwaad.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.