Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:36
AI is (gelukkig) nog niet perfect door bask185
Vandaag om 17:06:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 16:49:47
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
Vandaag om 16:31:44
Piko NS1100, materieelbespreking door Petertje
Vandaag om 16:25:27
Railcom zender bouwen door AP3737
Vandaag om 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door Ronald69
Vandaag om 16:10:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 15:26:35
Depot + vervolg Vlieringen-2 door jerrytrein
Vandaag om 15:25:05
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
Vandaag om 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
Vandaag om 14:35:23
Nahmertaler Kleinbahn door hervé
Vandaag om 14:33:39
Rails roestig verven door EddyK
Vandaag om 14:00:32
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 13:19:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:15:58
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:55:10
City Scape Studio: Inspirerend door RobVille
Vandaag om 12:18:23
Plan E - 2023 oplage door spoorijzer
Vandaag om 11:21:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 11:12:05
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 11:03:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 10:57:59
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 10:52:27
Lichtprintjes NS2400 door DV modelspoor
Vandaag om 10:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:28:56
Gecombineerd spoor H0 / H0m door Krommert
Vandaag om 09:15:45
Modules van Kees Gorter (vervolg) door MOVisser
Vandaag om 09:00:14
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 08:58:22
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 08:10:27
IJken van locomotieven door Frank 123
Vandaag om 06:51:27
  

Auteur Topic: De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart  (gelezen 306619 keer)

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #390 Gepost op: 24 November 2009, 20:09:25 »
Hier zijn de foto,s











                         Martin


Schachbrett

  • Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 5759
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #391 Gepost op: 24 November 2009, 20:44:22 »
Hallo Martin,

Ziet er uitstekend uit. (y)

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #392 Gepost op: 24 November 2009, 20:49:37 »
Gaat er goed uitzien Martin (y)

Mvg Nigel
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff

Dennis H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #393 Gepost op: 24 November 2009, 20:49:59 »
Gaat hard zat hier  ;D

Leuk dat het allemaal een beetje vorm aan gaat nemen  (y)

MVG

Dennis

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #394 Gepost op: 24 November 2009, 20:53:54 »
Hee Martin,

zou het niet een stuk mooier uitzien als je de boog in die grote bocht wat vloeiender zou maken, zonder al die knikjes, ik denk dat de treinen er dan veel mooier doorheen rijden. Wel leuk de bouw zo te kunnen volgen. Het gaat een stuk sneller als de bouw van mijn baan.

Groet Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #395 Gepost op: 24 November 2009, 21:01:37 »
Hee Martin,

zou het niet een stuk mooier uitzien als je de boog in die grote bocht wat vloeiender zou maken, zonder al die knikjes, ik denk dat de treinen er dan veel mooier doorheen rijden.
Groet Marc

Ik moet Marc gelijk geven Martin, neem toch flexrails!

Groeten, Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #396 Gepost op: 24 November 2009, 21:27:21 »
Hallo en dank voor de complimenten.

De rails waar de knikjes in lopen,voor de vloeiende boog komt namelijk uit het zicht te liggen,
Onder de bergen.
Dvoorsste boog heb ik wel vloeiend gelegen want dat komt uit de tunnel,dus in het zicht.
Vandaar dat ik dat zo heb gedaan.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8101
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #397 Gepost op: 25 November 2009, 09:01:05 »
De rails waar de knikjes in lopen,voor de vloeiende boog komt namelijk uit het zicht te liggen,
Onder de bergen.
Dan is het zeker aan te bevelen om het daar in een vloeiende boog te leggen.
Want waar denk je dat meneer Murphy de treinen laat onstsporen? Jawel in de berg, en kan je er dan nog goed bij?

Ik heb zelf ook zo'n situatie, een wissel voor het schaduwstation die net niet helemaal lekker ligt. En waar zijn de problemen.... uiteraard bij die wissel. Om de zoveel tijd loopt daar wel een lok uit de rails. Kan ik of als slangemens onder de baan kruipen of de hele baan naar voren rijden.
Staat dus hoog op het lijstje om op te lossen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #398 Gepost op: 25 November 2009, 10:25:59 »
Goeden morgen iedereen.

Dat klinkt me zeer bekent in de oren.
Daar had ik bij mijn oude baan ook last mee.
Maar dat kwam meer door de ondergrond die niet goed was.
Maar met de rails had ik eerlijk gezegd nooit last wat uitlopen betreft.
Maar ik zal kijken of ik de boog nog vloeiender kan krijgen.
Een gewaarschuwd mens telt immers nog altijd voor twee.
En over de berijkbaarheid op de plaatsen die jij noemde, daar ik kan er uitsteken bij.
Daar de baan geheel los staat en verschuifbaar is mocht er iets voordoen.
En er komen luiken aan de zijdes waar de bergen komen.
En heel veel proefrijden.

                                 Martin.
« Laatst bewerkt op: 25 November 2009, 10:28:21 door m de deugd »

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #399 Gepost op: 25 November 2009, 10:29:37 »
Zoals al gezegd is: gebruik flexrails voor die 'hoekige' bogen. Het zal je veel frustratie later ontnemen.

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #400 Gepost op: 25 November 2009, 11:49:34 »
Hallo allemaal

De hoekerigheid is er veranderd.



                       Martin

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #401 Gepost op: 25 November 2009, 12:18:51 »
Hoi martin,

Je gaat als een speer! :o

Je station is erg mooi geworden en de bruggen staan daar ook goed.

Verder begint de helling ook erg mooi te worden (y)

Gegroet van een n-spoorder Bruce
Passat driver:)

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #402 Gepost op: 25 November 2009, 12:47:09 »
Hallo iedereen.

Bij nader inzien toch weer anders ,de boog.
Ik kreeg er geen tevreden gevoel bij.
Weer een aanpasing toegevoegd.


Toch flexrail toegepast.

       Martin

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8101
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #403 Gepost op: 25 November 2009, 12:59:30 »
Kijk dat zier er stukken beter uit.
Nu nog even het knikje uit de binnenbaan linksboven halen en je hebt een soepele boog.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #404 Gepost op: 25 November 2009, 14:51:58 »
Goeden middag.

Ja dat wordt ook nog met flexrail gelegt ,dan ben ik ook tevreden.
Maar eerst even de bedrading verder af solderen ongehoord hoeveel draad er in verwerkt wordt.
Maar lang zoveel niet als bij analog treinverkeer.
Ik vat het nog steets,en weet nu al meer dan vorig jaar