Google+
Doel:€250.00
Donaties:€92.15

Per saldo:€-157.85

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mara Harbor door Martin Welberg
Vandaag om 01:52:27
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
Vandaag om 00:31:10
Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig? door Thom
Vandaag om 00:27:25
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
22 september 2018, 23:58:23
Fleischmann Lint: Loksound overleden, vervanging? door spock
22 september 2018, 23:51:44
Sfeertopic voor toekomstige module door Reinout van Rees
22 september 2018, 23:43:50
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
22 september 2018, 23:41:33
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Eric-Jan Hartstra
22 september 2018, 22:46:03
Detectie/blokken. door nico99
22 september 2018, 22:31:53
Aachenau West door wob
22 september 2018, 22:30:17
3D/RM-IG: Onshape - Materieel 1:76 door Hans van de Burgt
22 september 2018, 22:16:00
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Wim Hesselink
22 september 2018, 22:01:06
Montage bouwkit Weinert BR 93 door wob
22 september 2018, 21:59:43
Dieselweekend SGB door martinh
22 september 2018, 21:58:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Gérard Drost
22 september 2018, 21:55:36
Railhobby 40 jaar. Dus komt het blad met een eigen lok. door Fritsprt
22 september 2018, 21:40:09
Klæder fra Haderslev. door Tulpendaal
22 september 2018, 21:37:24
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door NS8714
22 september 2018, 21:35:22
Verslag van de rondreizende geisoleerde goederenwagen in h0 door Sobat Kras door Forever Rocofan
22 september 2018, 21:27:07
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door NS264
22 september 2018, 21:18:05
RhB-modelbaan van Martino door Railroadtycoon
22 september 2018, 21:12:43
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Mike 1961
22 september 2018, 20:59:57
Optreksnelheid Fleischmann edelweiss tandradloc door ingenium
22 september 2018, 20:44:39
Smalspoormodelbouwdagen Stoomtrein Katwijk Leiden door Modellbahnwagen
22 september 2018, 20:43:48
  

Auteur Topic: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80  (gelezen 177748 keer)

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 847
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #690 Gepost op: 13 januari 2018, 19:00:13 »
Probeer zekerheidshalve ook even wat er gebeurt met een Trix Koploper. Dat is motorisch nogal een zwakke broeder.


Steyn

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1527
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #691 Gepost op: 13 januari 2018, 19:24:49 »
Maar die heb ik helaas niet.... Ik ga diverse samenstellingen testen die ik regelmatig in Arngem wil zien. Komt goed!
Grtz,
Niels

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1527
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #692 Gepost op: 13 januari 2018, 22:39:10 »
Goed, dat gaat hem dus niet worden... Morgen maar eens beginnen met een extra winding in het spiraal. Hierdoor kan ik wel een helling van onder de 2 procent bereiken, eigenlijk wel beter.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8068
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #693 Gepost op: 14 januari 2018, 12:27:38 »
Het is ook het behoud van je treinen.
Als die telkens tegen overbelast aan,die te steile hellingen moet oprijden,dan slijt het geheel erg snel en dat resulteert in kapotte treinen.
Met die extra tijd die je er nu in gaat steken om de helling af te zwakken,heb je later veel langer lol van je rijdende collectie  (y)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1527
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #694 Gepost op: 24 februari 2018, 17:24:36 »
Hallo,

Inmiddels ligt de extra winding op zijn plaats. Ik had gehoopt vandaag de rail ste kunnen leggen, maar dat is nog niet gelukt helaas. Wel ligt er overal foam en is de hoogteafstelling ook bijna goed:



De laatste dwarsbalk moet nog even weg en dan kan de rails worden gelegd. De helling is nu max 2,5% wat goed zou moeten zijn.

Bijzonder effectief was ik vandaag met het slopen van een 1600: doosje viel van de tafel en kwam ongelukkig terecht. Iemand nog een kap over?



Nu ja, het is niet anders, krijgt een plekje in de werkplaats zo...

Morgen weer verder!


Grtz,
Niels

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3595

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1322
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #696 Gepost op: 24 februari 2018, 18:49:29 »
Dat is nou typisch een 1600 zonder Airco maar met Arko

Maar wel zonde....

Losse kappen kun je volgens mij gewoon bestellen bij Rock.

Groeten chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

lrrw

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #697 Gepost op: 24 februari 2018, 18:52:28 »
Hoi Niels,

Zonde, ik wil eventueel de kap wel.

Groet Cor Lageweg.

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 506
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #698 Gepost op: 27 februari 2018, 16:30:42 »
Repareren die kap, plakken plamuren, spuiten en klaar is Kees.

Leuk projectje toch?


Richard

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 1008
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #699 Gepost op: 27 februari 2018, 21:49:29 »
Projectje van maken van een 1600 die een vrachtwagen tegenkwam op een overweg ?
Vervolgens op een opstelspoor gesleept en wachtend op verdere sleep naar de reparatie werkplaats of schroothandel ?

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2121
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #700 Gepost op: 28 februari 2018, 13:09:51 »
Niels,
als dat 'niet-posten' komt door ongebreidelde activiteiten in de Hobbykelder is álles je vergeven (op het laten stuiteren van de 1600 ná dan...) Zorg inderdaad zéker als je er de ruimte voor hebt voor "comfortabele hellingen" voor je treinen: zolang de boel open is en toegankelijk gaat het immers prima, maar o wee als je de boel eindelijk naar jouw zin 'dicht hebt'...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1527
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #701 Gepost op: 28 februari 2018, 14:30:13 »
Ik ben druk bezig de kap te repareren, tot nu toe ziet het er nog helemaal niet slecht uit. Met een beetje geluk heb ik zo een vervangende kap en kan deze kap op nooddraaistellen in de werkplaats gezet worden.

@Frans: het maken van de constructie en het leggen van de rails is een tijdrovend klusje en vind ik ook niet heel erg leuk om te doen. Maar het noet wel goed gebeuren voor een prettige treinenloop. Nu kan ik er inderdaad nog goed bij, beter datn straks. Dus liever nu alles goed maar langzaam dan snel en spijt...

Grtz,
Niels

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2121
  • Ziehier die veelgeroemde RET-Metro in HvH Haven...
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #702 Gepost op: 28 februari 2018, 16:20:45 »
Ach Niels,
Werd dan ooit ergens beweerd dat het Pad van de Modelspoorbouwer 'over rozen gaat'? ::) Beschouw dat saaie en tijdrovende railsleggen maar als oefening: de bovenleiding (eerst de treintjes, daarna de waslijnen voor GVA  ;D 8) ) zullen je nog laten terugdenken aan dat "simpel rails-leggen"...
Hou dat idee: liever langzaam dan 'snel-en-spijt' maar goed vast!
Succes!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1527
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #703 Gepost op: 16 maart 2018, 21:13:00 »
Met dank aan Silvester ben ik inmiddels in het bezit gekomen van een vervangende kap. Wat me opvalt is dat Roco de kappen meer oranje is gaan maken. Hier ligt de nieuwe kap naast de gerepareerde oude kap.



Inmiddels is de helling naar boven ook gereed. Maximaal hellingsperc3ntage is nu 2,3%. De rails ligt, maar moet nog worden aangesloten. Kan ik toch echt bijna gaan beginnen met het stationscomplex....

Grtz,
Niels

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3595
Re: Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80
« Reactie #704 Gepost op: 17 maart 2018, 01:37:20 »
Dat zijn niet perse de oudere kappen die oranje zijn. Ik heb nog één van de eerste 1600 met een nen-stekker en die lijkt haast een sinaasappel  :P