Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 19:09:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 16:36:20
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door edwin1974
Vandaag om 14:13:36
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34

Auteur Topic: Mass am See  (gelezen 276625 keer)

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Mass am See
« Reactie #135 Gepost op: 10 May 2010, 16:57:14 »
Wordt een gezellig en kleurrijk pleintje, mannen!

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Matheus 18

• Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • poging tot Steentje bijdragen.
« Reactie #136 Gepost op: 10 May 2010, 17:10:48 »
Aardig op weg om groots te worden!
Heb al wat opstekertjes gevonden voor op mijn baan.
Groetjes.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #137 Gepost op: 10 May 2010, 18:09:29 »
Ja zeker Matheus, ik volg je draadje op de voet. (y)

nachbar

• Offline Offline
    • Bührtal III
« Reactie #138 Gepost op: 10 May 2010, 18:32:30 »
ziet er goed uit. Al een naam voor dat standbeeld? "Evert de Grote" of "Bastiaan von Mass am See" ;D

Groet,

Jeroen

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #139 Gepost op: 24 May 2010, 19:57:36 »
we hadden de laatste tijd wat spulletjes gekocht om de baan verder af te werken,ook nog bij mijn laatste nieuwe aanwinsten een piko silberling,deze heb ik gecombineerd met 2 umbau wagons van roco, ik had op een dvd deze combi gezien met een 216 en vond dit wel erg mooi. Ik moest wel een 1:87 wagon kopen anders zou het niet lijken bij de 2 umbau wagons, dit had ik beter niet kunnen doen, ( het is hier al genoeg beschreven dus het hoeft verder geen uitleg).

het wordt zo wel een fraaie conbinatie brawa,piko en roco.

ook het pleintje weer kunnen uitbreiden met een keet waar koffie,frisdrank en bier kan kopen.verder komen er nog tafels en stoelen bij.

mvgr Evert en Bas.
« Laatst bewerkt op: 27 May 2010, 18:01:29 door Remco Poppen »

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #140 Gepost op: 04 June 2010, 22:17:19 »
Hoi,
Ben vorige week bezig geweest met het afwerken van de berg, eerst even een proef stukje gemaakt zo op de foto lijkt het goed maar na 2 dagen drogen heb ik het losse strooigoed met een penceeltje weg geveegd.Ik denk dat het beter zou zijn dat ik eerst de ondergrond groen schilder met plakkaatverf.want je ziet de ondergrond er door.

ook heb ik een achtergrond van faller gekocht

ook bestrating op de berg aangebracht.

mvgr Bas en Evert.

Railhopper

• Offline Offline
« Reactie #141 Gepost op: 04 June 2010, 22:19:00 »
Ziet er goed uit (y)!, maar in het echt ziet het er nog mooier uit  (y)

Matheus 18

• Offline Offline
« Reactie #142 Gepost op: 04 June 2010, 22:51:15 »
Hoi Bas en Evert.
Wat het proefstukje betreft!, dat er weer kaalheid ontstaat kan 2 oorzaken hebben.
Meestal is dit het gevolg van te weinig witte lijm opbrengen.
Stooimateriaal onvoldoende met de vingertoppen aangeklopt in de witte lijm.
Nog een derde oorzaak maar niet zeker kan te vinden zijn bij het borstelen van het strooisel.
Doe dit steeds met een stofzuiger, bij borstelen maakt u deeltjes die minder vastkleven in de lijm terug los enzo ook het gestrooide materiaal dunner.
Een groene ondergrond aanbrengen mag natuurlijk maar is niet noodzakelijk, wanneer u op een grasterein kale plekken bespeurd is daar waar de grasgroei minder is( denk hier aan een platgetrapte molshoop) de ondergrond bruin, in het echt heb ik nog nooit een groene molshoop gezien en van nature uit is de ondergrond al bruin, dus!
Wanneer u ook van plan bent om nog rotsgesteente aan te brengen, overdenk dan ook dat rotsgesteente in de natuur net kan zijn als een ijsberg in de oceaan, net niet zichtbaar maar met hier en daar een kale plek aan de oppervlakte gewoon met wat mos overgroeid, dit zijn dan ook meestal op bruin zwart lijkende mossen.
Zo voorlopig eventjes genoeg, zodadelijk denkt iedereen nog dat ik de Bijbel aan het herschrijven ben.
Groetjes.
Matheus.

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #143 Gepost op: 07 June 2010, 08:58:09 »
Hallo Matheus,

Hartelijkdank voor de tips, ik ga zeker nog weer een proef stukje maken en druk het strooimateriaal goed aan, mijn vrouw heeft vrijdag bij de AC tion plakkaatverf meegenomen. Het vreemde is wel dat het stukje strooigoed op de tafel zelf (overloop van de berg )wel goed bedekt is, het zou nog kunnen het dat de lijm in het papier is getrokken en daardoor minder strooigoed kan vast houden,zodra ik weer wat gedaan heb laat ik hier weten wat de resultaten zijn.zijn er hier nog mensen met deze ervaring ik lees het graag.

mvgr Evert en Bas.
« Laatst bewerkt op: 07 June 2010, 09:50:20 door mass am see »

Overlast

• Offline Offline
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
« Reactie #144 Gepost op: 07 June 2010, 16:59:37 »
Dat ziet er leuk uit.
Alleen jammer dat de baan doorloopt tot onder de balk van het dak. Het valt mij op dat veel modelbouwers dat doen, waardoor er geen mooie achtergond te maken is.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #145 Gepost op: 08 June 2010, 12:03:43 »
Hallo Maarten,

Leuk dat je op mijn draadje reageert, maar die balk (gording) is een noodzakelijk kwaad zoals bij velen te zien is.(zorgt er voor dat het dak niet instort) Er is maar 1 reden en dat is ruimtegebrek. Ik heb bewust voor deze hoogte gekozen en ook de breedte, Bas en Ik kunnen overal goed bij ook wij vinden het jammer dat we op deze plaats geen achtergrond kunnen maken ,althans niet dat we de gording weg kunnen werken.

mvgr Bas en Evert.

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #146 Gepost op: 21 June 2010, 13:23:19 »
Bas en ik hebben de afgelopen dagen zitten te brainstormen over uitbreiding van Mass am See, Nee de baan wordt niet groter maar aan de achterkant waren wij van plan om de 2 doorgaande sporen uit  zicht weg te werken, maar om dat wij toch te veel treinen hebben of te weinig treinbaan hebben wij het volgende bedacht.achter de bierbrouwerij waar de sporen tussen niveau 0 en 1 langs lopen om daar een spoor achterlangs te maken en over de volle lengte 4,20 meter over de hoofdbaan te leggen, hier kunnen wij zowiezo 3 sporen kwijt om onze bloktreinen te stallen, maar omdat de baan al deels klaar is kenken Bas en ik dit te prefab'en en met draadstang m5 uit te voeren en tegen de oprit aan te bouwen.heb wat oudere foto's uit mijn archief geplaats hoop dat het duidelijk is. ;D

hier achter moet de  opstelsporen komen je ziet rechts nog net de sporen die wij weg willen werken.

op de foto is duidelijk te zien dat er te weinig ruimte is, maar vanaf het achterste spoor wil ik een wissel leggen naar het nieuw te bouwen gedeelte.

waar nu nog ons oude station staat moet dan een wissel komen, links op de foto zie je nog net de boog die naar de op/afrit gaat hier moet een boog achter langs komen om de verbinding te maken met de opstelsporen.
dit was het voorlopig weer , dus mensen met ideeën laat eens wat van horen (lezen).

BVD Evert en Bas.
« Laatst bewerkt op: 21 June 2010, 13:25:26 door mass am see »

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #147 Gepost op: 28 June 2010, 14:19:32 »
even weer een kleine update, heb vandaag een zak met 25 bomen gekocht (noch 26325)voor op de berg, dit is natuurlijk niet genoeg,maar koop beetje voor beetje om straks weer na de vakantie de berg af te bouwen want bij een temperatuur van 29°C kom ik echt niet op zolder,behalve om even de bomen er neer te leggen. 

ps heeft iemand nog tips voor mijn vorige update.
BVD en vgr Evert en Bas

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #148 Gepost op: 30 June 2010, 09:15:41 »
Heb gisteravond toch nog even op zolder geweest, nadat er een klein buitje was geweest en het dakraam op de uiterste stand stond, was het toch nog even lekker op zolder dankzij een een verfrisend briesje.heb deze week wat kunststof staafjes mee mogen nemen van mijn werk, zag ze liggen in een afvalbak en dacht meteen dat ik deze goed kon gebruiken op zolder,het lijkt net als of het beton platen zijn die je vaker op een rand zie zitten van een verhoging.

dit is zo'n staafje 80mm x 8mm

zo ziet het er uit nadat ik een aantal aan elkaar had geplakt, de naden heb ik met strooigoed bewekt alaof er onkruid tussen de naden zit.
ook de tunnel ingang vraagt om een stukje aanpak, hoe moet ik nog bekijken, ook op het terrein  van de bierbrouwerij diverse dingetjes gedaan.

Het is erg druk achter de bierbrouwerij een bus met excursiegangers en diverse klanten die hun vooorraad ophalen.

ook langs de baan wat met groen bezig geweest.

en als laatste een plaatje van een doorkijkje bij de bierbrouwerij, op de voorgrond zie je de staafjes die ik gisteravond geplakt had.

mvgr Evert en Bas

ps tips op of aanmerkingen zijn altijd welkom. ;D 

Matheus 18

• Offline Offline
« Reactie #149 Gepost op: 30 June 2010, 09:22:24 »
hoi Bas en Evert.
Ziet er goed uit, maar als ik jullie was zou ik de staafjes wat verven, verweren, het ziet er veel te plastik achtig uit.
Het resultaat zal daarmee 10x beter zijn.
Groetjes.
Matheus.