Maar hoe kan ik achterhalen zonder de loc open te maken welk merk de motor is?
Als het inderdaad een ESU lopi4 betreft, dan zou de methode zoals Jan-Peter hem beschrijft gewoon moeten werken.
Hi All,De autotunefunctie van ESU werkt vanaf de LokPilot 4. Het verhaal van Jan-Peter klopt echter niet helemaal, of is niet helemaal duidelijk. Hij praat over het licht aan doen. Wat er volgens de instructies van ESU moet gebeuren is op F1 drukken en dat is in veel gevallen niet hetzelfde als het licht aan doen, want daar wordt meestal F0 mee bedoeld bij een loc.Overigens zijn de resultaten van de autotunefunctie nogal wisselend, soms werkt het perfect, maar in andere gevallen ook niet en wordt de performance alleen maar slechter. Daarom is het verstandig voor het uitvoeren van de autotune de waarden van CV53 t/m CV56 op te schrijven, zodat de decoder kan worden teruggezet in de oorspronkelijke configuratie.Wat is het merk loc waar je het over hebt, want dan weet je waarschijnlijk ook wat voor motor erin zit. Mocht je helemaal geen gegevens hebben, dan moet je de optimale waarden gaan zoeken met behulp van een optimalisatieprogramma, bijvoorbeeld met een driehoeksoptimalisatie.
Hi Anno, je hebt nog niet geantwoord op de vraag of er inderdaad een decoder in de lok zit.Wat doet het wel en wat niet?verlichting, schakelbaar, wisselend met rijrichting?Lopen andere loks wel op het stuk waar je de nieuwe lok op hebt gezet?
wat voor apparatuur heb jeje kan niet met alle apparaten alle cv en of mogelijkheden bedienen