De oude roco NS 16,17,1800 heeft bijna geen ruimte in de cabines om een machinist te plaatsen doordat de lichtgeleiders in de weg zitten.Ook bij de nieuwe versie is er weinig ruimte , maar door het nieuwe frame is het mogelijk met een relatief kleine ingreep dat te veranderen.Het plastic plaatje wat de verlichting op zijn plaats houd loopt naar boven door als achterwandje van de cabine.Dat stuk heb ik afgeknipt en naar achter geplaatst tegen het frame aan.Daar plakte ik een machinist aan (in mijn geval is het een mishandelde brandweerman met zijn armen over elkaar ).Ik heb er wel wat stukjes plastic tussen zijn rug en de achterwand geplakt anders zit de machinist te ver naar achter.Hij moest ook zijn benen verliezen anders raken die tandwielkast van het draaistel.De machinist moet zo laag mogelijk geplaatst worden.Extra voordeel is dat het verplaatste wandje de bedrading omlaag houdt, die zie je anders door het raampje van de cabinedeur.Visueel een stuk mooier Nog even om te laten zien waarom het bij oudere edities van de NS 16,17,1800 locomotief moeilijker is om een machinist te plaatsen:De lichtgeleiders zitten in de weg. Nu heeft Roco leds gebruikt.Ik heb Khadaffï toch maar weer "ontslagen" en vervangen door een machinist die bij de grootspoor fotografen wel bekend zal zijn Nu met de juiste kleur achterwandZo is het nog beter Ook de echte Dolf wilde graag een DoeDeDolf hebben.Die heb ik voor hem gemaakt (en is nu ook bij hem in huis)Nog in de verpakking Zo wil hij hem toepassen, maar misschien stop hij hem ook in de cabine zelf.Zo nu ben ik ook kleinserie fabrikant Aangezien ik nu ook een Husa 1600 gekocht heb, moest daar natuurlijk ook een machinist in.Dit keer een meer serieuze machinist, met geel petje en veiligheidsvestje, ik neem aan dat de machinisten van Husa geen uniform dragen De machinist lijkt wat groot, maar is toch een preisertje.Een machinist hoort een geel hesje te dragen dus aangepast:Petje maar Husa oranje gemaakt.