Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
Met welke tang knip je verenstaal? door Theovh
Vandaag om 10:03:33
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 09:59:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Karben
Vandaag om 09:57:48
Wat was jullie allereerste loc? door Montanbahn
Vandaag om 09:49:51
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 09:41:11
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door spoorijzer
Vandaag om 09:21:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
Bauarbeiten im gange door defender
Vandaag om 08:43:57
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 08:40:52
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 08:02:11
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door NS2408
Vandaag om 07:56:53
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Benjamin92
Vandaag om 01:36:24
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Göhrener Viaduct door MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Update: baan in de tropen door Arjen52
06 August 2025, 22:21:37
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
06 August 2025, 21:06:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
06 August 2025, 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
06 August 2025, 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
06 August 2025, 13:14:28
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
06 August 2025, 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
06 August 2025, 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
06 August 2025, 12:37:12
  

Auteur Topic: Verwerken van/werken met Tillig Elite rails  (gelezen 9391 keer)

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re: Verwerken van/werken met Tillig Elite rails
« Reactie #15 Gepost op: 07 December 2006, 12:21:52 »
Schril contrast met de 8m radius die ik ga toepassen. ;D
Niet iedereen woont op een rotonde :D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Verwerken van/werken met Tillig Elite rails
« Reactie #16 Gepost op: 07 December 2006, 12:56:52 »
Een klein stukje 8m radius of een halve cirkel? Ben benieuwd waar je dat allemaal laat

2meter modulebaan van 3 bakken.  ;)

'k heb het niet zo op rondjes rijden.  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re: Verwerken van/werken met Tillig Elite rails
« Reactie #17 Gepost op: 07 December 2006, 13:38:42 »
geinteresseerde vraag:

ik lees vandaag dat Roco 2 typen flexrail beschikbaar heeft: stug voor de rechte stukken en flexibel voor de bochten.

Als jullie ervaringsberichten schrijven over R*flexen, welk type betreft het dan? Zou uit kunnen maken voor de vergelijking.

Sicco Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Verwerken van/werken met Tillig Elite rails
« Reactie #18 Gepost op: 07 December 2006, 17:40:57 »
Die stugge wordt door Roco niet als flex genoemd en is het ook niet. Dat betreft de rechtte rail met een lengte van 4x de standaard rechtte rail.
De flexrail heeft ook die lengte (92 cm). Ik heb wel gemerkt dat veel winkeliers deze rachtte rail vaak als flex aanduiden, maar het is en blijft een gewoon recht railstuk met een lengte van 92 cm. Door deze lengte kun je het wel een beetje in een bocht leggen maar het is er absoluut niet voor ontworpen.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re: Verwerken van/werken met Tillig Elite rails
« Reactie #19 Gepost op: 07 December 2006, 22:18:05 »
OK duidelijk.

In de Rococatalogus staat dat beide flex zijn, maar de 'super'flex vooral voor krappe bochten geschikt is. Dat lijkt me dan opgehelderd. Flex in dit draadje is Roco 'super'flex.

Sicco Jan