Dat er tussen Haarlem en Maastricht ICR's reden met lok voor en lok achter was misschien maar een paar maanden. Vlak daarna kwamen de stuurstandrijtuigen.Gr. Iven
Citaat van: Dennis83Een aantal jaren geleden hebben er ICR trek-trek treinen gereden op de ijssellijn (Zwolle-Arnhem). Dit was voor de ombouw van ICR naar ICRm. De samenstelling was 1700-5X ICR-1700, de volgorde van 1e en 2e klas weet ik niet meer zo uit het hoofd. Ook zat er wel eens een DDM-1 rijtuig tussen. Wel reden de locomotieven doormiddel van de stuurstroomkabels in multiple bedrijf.Was dat niet om de cabine van de achteroplopende loc warm te houden? Later gingen ze pas in dubbeltractie rijden dacht ik.
Een aantal jaren geleden hebben er ICR trek-trek treinen gereden op de ijssellijn (Zwolle-Arnhem). Dit was voor de ombouw van ICR naar ICRm. De samenstelling was 1700-5X ICR-1700, de volgorde van 1e en 2e klas weet ik niet meer zo uit het hoofd. Ook zat er wel eens een DDM-1 rijtuig tussen. Wel reden de locomotieven doormiddel van de stuurstroomkabels in multiple bedrijf.
Hier een 3600 richting Roosendaal door Nijmegen Lent waarbij beide locs tractie leverde, zover ik na kan gaan op 13 maart 2004:
Voeg citaat toeIk was in die jaren( 1995 t/m 2005) heel veel op en rond station Nijmegen ik heb heel veel mee gekregen daar zo van het treinverkeer. Ik weet voor mezelf hoe het zat, ik heb op Nijmegen heel vaak beide machines tractie horen leveren. Als iemand vind dat het anders is dan zit ik daar niet mee maar dan ga ik geen tijd steken in verdere info te leveren Groetjes Michiel
Lijkt me bijna sterk dat ook de achterste ook tractie geeft. Denk eerder dat die zijn baterij spanning aan het laden is. Dat komt namelijk heel zelden voor.