Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eelco Storm
Vandaag om 18:09:00
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 17:57:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 17:51:04
Een leuke vrachtwagen door tothebeach
Vandaag om 17:40:03
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:37
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 17:25:44
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 16:56:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:19:03
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:02:16
  

Auteur Topic: Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck  (gelezen 11159 keer)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1157
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #15 Gepost op: 06 August 2009, 14:50:33 »
Kopsporen zijn idd potentieel gevaarlijk. Hier staan vaak treinen tot ze weer vertrekken, zeg een half uurtje of zo. Van onderen druppelt wat vet of olie op de rails, de spoorkranssmering doet ook nog ff kort voor de stop een klein dotje tegen het wiel aan etc. Daarom zijn deze sporen vaak erg zwart. Betekent ook dat je erg voorzichtig moet zijn met remmen....een glijpartij heb je zo, en als de computer merkt dat een wiel aan het glijden is, lost deze automatisch de rem zodat vierkante wieltjes voorkomen worden. Logisch dat dit verschijnsel erg gevaarlijk is....een rem minder----> langere remweg...en staat er dan een stootjuk in de weg....trein-stootjuk: 1-0

groet

Bas

Lvdwerf

  • Gast
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #16 Gepost op: 06 August 2009, 14:51:39 »
dank je bas, dat is precies wat ik bedoelde.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #17 Gepost op: 06 August 2009, 15:19:49 »
Vertel mij wat, ik heb bij Nedtrain notabene "iets" met de remmerij gedaan. Die spoortjes zul je inderdaad voorzichting moeten naderen rekening houdend met.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #18 Gepost op: 06 August 2009, 16:11:56 »
Oh, oh, oh, zomers en dan dergelijk geleuter. ::)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #19 Gepost op: 06 August 2009, 20:35:46 »
Nou nee hoor, dit doen we 365 en een kwart dagen per jaar...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Anoniem

  • Gast
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #20 Gepost op: 06 August 2009, 20:42:37 »
Maar die kwart dag sparen we op tot we eens in de vier jaar een volle dag hebben (y).

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #21 Gepost op: 06 August 2009, 21:04:51 »
Ach, komkommers zijn wel lekker fris  :) Dat een trein door een juk veegt gebeurd nou eenmaal om de zoveel tijd, heb net ff lopen lopen sneupen met de zoekfunctie, herrinnert men zich deze nognognognog.....

"Dat gebeurt wel vaker ook in leeuwarden schijnt dat vaakt e gebeuren. Daarom staat ook op de wc deuren niet te gebruiken in stations."

(Was meende ik ook in de zomer, oorzaak, dacht men, allemaal bruine narigheid op de rails)


Gr,

Erwin
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

MikeNs

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
  • N-spoor NS
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #22 Gepost op: 06 August 2009, 21:23:14 »
smerig :P

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #23 Gepost op: 06 August 2009, 21:29:33 »
Ja, behoorlijk, als ik een peuk sta te roken op het station daar kijk ik ook liever niet al teveel naar de sporen  :)

"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #24 Gepost op: 06 August 2009, 22:07:06 »
Wat positiever nieuws uit Maastricht.

Klik op het beeldscherm-icoontje onder het bericht voor het filmpje.

Nu allemaal NSR gaan aanschrijven!  ;D :P

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #25 Gepost op: 06 August 2009, 22:12:25 »
WOEHAHAHHAHAHAHA  ;D ;D Ik weet ineens wel iemand die de hele 1607 wil gaan strippen.
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

meesterpaul

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #26 Gepost op: 06 August 2009, 22:13:15 »
wat heeft dat met dit topic te maken dan???

nu krijg je natuurlijk al die fanaten aan de deur of ze ook even mee mogen kijken ;D
ik ben niet nieuwschierig, ik wil alleen alles weten :-)

rene w.

  • Online Online
  • Berichten: 1297
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #27 Gepost op: 06 August 2009, 22:19:28 »
WOEHAHAHHAHAHAHA  ;D ;D Ik weet ineens wel iemand die de hele 1607 wil gaan strippen.

Volgens mij staat hij daar al voor de deur is zo stil hier nu  :P

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #28 Gepost op: 06 August 2009, 22:20:37 »
wat heeft dat met dit topic te maken dan???

Sorry, je hebt gelijk, eigenlijk niks, maar ik moest er gewoon gelijk aan denken. Ik zie die bepaalde persoon gewoon al wildsleutelend voor me  :)
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

mantaray

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
    • manta400.nl
Re:Trein ramt stootblok op Maastricht Randwyck
« Reactie #29 Gepost op: 06 August 2009, 22:58:37 »
Hmmmm die afgeronde onderkant zit dus op ongeveer 20 van de spoorstaaf........
Deze GTW's hebben een koppeling én twee rubbers buffers deze zitten dus gewoon op standaard hoogte
en raken dus als eerste het stootjuk, deze drukken dan het stootjuk VOOR zich uit en niet zoals jij weer
eens stelt dat het stootjuk ONDER de trein is verdwenen.

treinstel staat ook niet hoger dan normaal  :P
is niet omhoog 'het juk opgekropen" GTW heeft gewoon door de klap het juk een meter opgeschoven.

Niets meer en niets minder.  :-\



Trouwens vind GTWkop wel iets hebben van een muis.  ;D

Rubbere buffers ?????????????????????????????????
mag het ook gewoon staal zijn