Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 10:20:39
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Scratchbuilt
Vandaag om 10:20:14
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door grossraumwagen
Vandaag om 10:18:47
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door MJ11
Vandaag om 10:15:07
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Teun
Vandaag om 10:06:22
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martin Welberg
Vandaag om 10:02:17
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 09:30:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 09:15:54
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
19 Toen door Arjan6511
Vandaag om 08:54:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
  

Auteur Topic: Iemand ervaring met iTrain?  (gelezen 14522 keer)

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #30 Gepost op: 13 juni 2010, 18:13:19 »
Mannen,

Okay, het voldoet niet aan de eerste eis, namelijk dat het native te draaien moet zijn op Mac OSx, maar hebben jullie ook al eens naar TrainController van Freiwald gekeken? (trial versies te downloaden van hun site).

Dat werkt zeker een stuk gebruiksvriendelijker (m.i.), en is via VMware Fusion of Parallels (of desnoods zelfs Bootcamp) voor Mac ook goed (virtueel) op de Mac te draaien.

Ik draai er inmiddels mee en ben zeer tevreden over het gebruiksgemak.

Gerard

Huib

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
    • Avontuur in Miniatuur
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #31 Gepost op: 13 juni 2010, 18:34:02 »
Beste Gerard,

Jazeker. Ik heb het ook met VMWare draaien op een Mac. Goed programma, maar wel stevig aan de prijs. Het is zeker een alternatief voor Koploper. Daar gaat geloof ik al een draadje over.

Groeten,

Huib
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website: www.avontuurinminiatuur.com | vlog: www.prutsvlog.nl |
updates: https://www.instagram.com/huibmaaskant/

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #32 Gepost op: 15 juni 2010, 13:22:03 »
..... Heeft er al iemand ervaring met Itrain?
Jan,

Ja, ik heb zelf de Pro versie aangeschaft (heb al jaren Koploper gebruikt) en ben hierover zeer te spreken, met name het automatisch configureren van blokken maakt het werken hiermee echt tot een eitje. (y)

Voor wat betreft de mogelijkheden; Paul is er al 10? jaar mee bezig, Xander nog maar ca 2. Als je kijkt naar de ingebouwde functionaliteit dan is het op dit moment (er wordt volgen Xander hard aan gewerkt!) missende functionaliteit van de draaischijf een echt gemis.

Natuurlijk tref je ook dit ontwikkelverschil aan in de gebruikersinterface. Deze is (lees schermweergave) in iTrain vele malen fraaier dan in Koploper (maar smaken verschillen gelukkig ;D).

De gebruiksaanwijzing die nu ter beschikking (=versie1.4 -ned) staat is al redelijk handig in gebruik, echter gaan de eerste ca 60 blz over algemene zaken, zoals centrale instellingen ed.

Mocht je de voortgang van iTrain willen volgen kijk dan eens op het iTrain forum http://berros.eu/itrain/forum/index.php

De discussie of je ca €130 wilt uitgeven voor een softwarepakket is een geheel andere.

Vr groet,
Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

platte bever

  • Offline Offline
  • Berichten: 268
  • Platte Bever bouwt...
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #33 Gepost op: 16 juni 2010, 12:38:10 »
Mocht je de voortgang van iTrain willen volgen kijk dan eens op het iTrain forum http://berros.eu/itrain/forum/index.php

Ik vind het een interessante optie iTrain, ik werd er op geattendeerd in de Treinenshop, Heerenveen.

Alleen het aanmelden
op het forum is schier onmogelijk... Er zit een bevestigingscode onder aan het aanmeldingsformulier; deze valt nauwelijks te lezen en het lijkt mij meer een kansspel dan een hulpmiddel. Straks nog maar eens proberen.

Groeten Willem,

Walter Wissels

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #34 Gepost op: 18 juni 2010, 00:55:15 »
Ook ik probeer dit draadje een schop te geven. Heeft er al iemand ervaring met Itrain?
Ik probeer het al een aantal maanden en ik overweeg sterk om het aan de kant te doen.
Het voornaamste probleem is toch wel het feit dat er geen echte tutorial is, je moet echt heel veel zelf uit proberen en dat valt niet mee, behalve diegenen die graag puzzels oplossen maar dan is een boekje van Denksport toch echt voordeliger!

Ben benieuwd of er iemand andere ervaringen heeft, zo ja, dan hoor ik die graag.

Jan

Hallo Jan,

misschien toch even het itrain forum bekijken, zo moeilijk is versie 1.4.. van itrain niet. Je was er bijna.

Verder heb ik eigenlijk 3 hobbies. Denksport, modeltreinen en een hobby, soms probeer ik 2 ervan te combineren, alle 3 tegelijk lukt niet.

met vreindelijke groet,

Walter

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #35 Gepost op: 18 juni 2010, 07:28:06 »
 ???  Ikke nie snap.  Klinkt als: ik heb drie kinderen, een jongen, een meisje en een kind.
En ja, dat forum is moeilijk toegankelijk. Na drie mislukte pogingen (een paar maanden geleden) heb ik de moed opgegeven om daar nog toegang te krijgen.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Walter Wissels

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #36 Gepost op: 18 juni 2010, 19:37:17 »
Hallo Rene,

misschien Xander Berkhout om hulp vragen bij het aanmelden, ik moet heel eerlijk zijn dat het bij mij ook niet al te spontaan wilde lukken.

Let met de code op Hoofdletters kleine letters, en sla het 1e codescherm met de letterachtergrond over, hier is niet uit te komen.

met vriendelijke groet,

Walter

platte bever

  • Offline Offline
  • Berichten: 268
  • Platte Bever bouwt...
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2010, 10:49:53 »
Let met de code op Hoofdletters kleine letters, en sla het 1e codescherm met de letterachtergrond over, hier is niet uit te komen.

Dag Walter,

Ik heb het net nog eens geprobeerd om me aan te melden voor het forum, maar er staat toch echt:

Geef de code van de afbeelding in exact zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig en kan geen nul bevatten.

misschien is dit onlangs veranderd?
Dus nog maar een dagje zonder forum om in rond te neuzen.

Groeten Willem,

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #38 Gepost op: 19 juni 2010, 11:32:05 »
Je kunt ook via dit forum contact opnemen met Xander Berkhout. Mogelijk kun je een afspraak maken om bij hem thuis een demonstratie van i-trains te ontvangen. De afstand hoeft geen probleem te zijn. De woonplaats van Xander is niet voor niets de "Diamant van het Noorden".

Grtz,

Willem

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #39 Gepost op: 23 juni 2010, 23:42:36 »
Ik ben nu als leek begonnen met Itrain. heb mijn hele baan ontworpen en ingedeeld en moet zeggen dat ik het gebruiksvriendelijker vind als koploper. Koploper is al wel veel verder met functies maar wie het Itrain forum leest ziet dat Xander het programma vol aan het ontwikkelen is. Er zitten nog wel wat foutjes en net-nietjes in.

Ik ben mijn baan alvast aan het invoeren alvorens ik er in oktober aan begin te bbouwen. Dan weet ik ook of de blokken werken zoals ik wil :)

Ik heb wel het vertrouwen in Itrain dat het Koploper waardig zal gaan worden in de toekomst. Het is al wel overzichtelijker en werkt prettiger. Dat verhoogt voor mij al wel de pret en dan maken die kleine details ook niet meer uit.

Een paar voorbeelden van details:
- sein geeft geen HP2 bij afbuigend spoor, herhaalfunctie werkt nog niet vlekkenloos.
- draaischijf komt in de volgende versie (word al aan gewerkt)
- de routes zijn nog simpel, complexe routes zoals het filmpje "rangeren met koploper`zijn nog niet mogelijk. Echter wel handmatig.

Zowiezo is alles mogelijk met de hand, simpel en snel. Ik ben wel van mening dat Itrain een goed initiatief is voor koploper en meer plezier zal geven. De duidelijke layout zou zelf seen boel mensen kunnen overhalen om toch digitaal te gaan. Voor een boel mensen is het nog steeds hocus pocus. Toen ik begon met Koploper kreeg ik dat gevoel sterk, dat heb ik met Itrain geen moment gehad.

Voordelen ten opzichte van Koploper wat ik heb ondervonden:
- Altijd twee detecties per blok. Je kunt de stopplek of remppositie verschuiven!!
- duidelijke layout
- maakt automatisch verbindingen
- routes zijn te testen op eigen snelheid i.p.v. met koploper waar alles automatisch gaat lopen.

Wat ik ook een bijkomend voordeel vind is dat et programma weer hardcore word, je kunt handmatig alles doen dus rangeren en spelen met de baan is een eitje in Itrain en dat is toch leuker als programma's draaien.
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

Walter Wissels

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #40 Gepost op: 24 juni 2010, 21:14:05 »
Voordelen ten opzichte van Koploper wat ik heb ondervonden:
- Altijd twee detecties per blok. Je kunt de stopplek of remppositie verschuiven!!

Hallo Martin,

dit zit in koploper ook, zelfs op een hele uitgebreide manier,

met vriendelijke groet,

Walter

Xander Berkhout

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re: Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #41 Gepost op: 03 maart 2019, 13:17:10 »
Mocht je de voortgang van iTrain willen volgen kijk dan eens op het iTrain forum.....

Kan dit bericht verwijderd worden of in ieder geval de link? Ik wil niet dat er links naar het forum geplaatst worden. Ik doe dit bewust niet op de iTrain-website en ik verwacht dat anderen dat ook niet doen. Ik publiceer ook geen adresgegevens van klanten. Dit forum is een besloten forum voor iTrain-gebruikers voor ondersteuning en die moeten zich daar veilig voelen. We hoeven hier geen pottenkijkers en al die ongewenste aanmeldingen met anonieme namen worden toch niet geactiveerd, maar kosten mij wel heel veel extra tijd. Als je geïnteresseerd bent in iTrain dan vraag je een proeflicentie aan en krijg je van mij verdere gegevens en registreer dan met je echte naam en e-mail adres. Dat is de volgorde. Het iTrain-forum is geen onderdeel van social media of een algemeen forum over treinen. Het is onderdeel van ons product. Dus heel wat anders dan Beneluxspoor.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 686
Re: Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #42 Gepost op: 03 maart 2019, 13:30:05 »
Zou ook meteen een mailtje naar google doen : https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=itrain+forum

grtz Rob

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3864
Re: Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #43 Gepost op: 03 maart 2019, 13:37:36 »
Beter had je de “ meld-de-moderator-knop” gebruikt.
Nu breng je een draadje waar de laatste bijdrage achtenhalf jaar geleden was weer onder de aandacht  ;)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7846
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Iemand ervaring met iTrain?
« Reactie #44 Gepost op: 03 maart 2019, 15:18:22 »
Misschien moet je dat forum dan anders opzetten of anders beveiligen (als dat kan), want het lijkt me dweilen met de kraan open als je je druk moet maken wat het Internet doet of waar het over praat.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.