Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 19:06:17
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Schrootplaats door IJmc
Vandaag om 18:07:28
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: FMC rijzondag  (gelezen 8510 keer)

Laurens

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
FMC rijzondag
« Gepost op: 12 november 2006, 22:38:16 »
Traditiegetrouw is er ook in november weer een rijzondag bij de FMC, ditmaal een mooie testdag zo vlak voor de hobbybeurs in het FEC. Compleet bepakt en bezakt  afgereist naar het clubgebouw alwaar ik achtereenvolgens mijn 2200, 1600, Plan V, Hondekop, Class 66 en mijn gandy dancer wilde laten stralen.

Na wat opstart problemen met faller car system vrachtwagens (Harlingen is erg stoffig in deze tijd van het jaar  :D) heb ik aardig wat rondjes gereden met mijn materiaal.

Zover alles goed. Na een korte pauze in de kantine alwaar ik twee tosti´s en een kop erwtensoep naar binnen werkte (helaas geen curry voor de tosti´s :'( ) snel weer aan de gang gegaan met rijden.

Helaas voor mij is er dan de traditie ontstaan dat er ook altijd iets gebeurd met een decoder, één van mij wel te verstaan. Nadat ik een bezoeker wilde helpen met een stotterende Hippel begaf ik mij naar het schaduwstation alwaar mijn conrad blokjes zich bevonden. Na enkele meters te hebben afgelegd realiseerde ik me dat er een ondraaglijke stank zich vanuit het schaduwstation naar voren aan het begeven was. Eénmaal aangekomen op mijn plaats van bestemming zag ik al snel de oorzaak, mijn 2200. Mijn meest gewaardeerde diesel was nu ook veranderd in een "loc flambé".

Eerst toch maar die Hippel een goede beurt gegeven, daarna meteen weer naar achteren om de loc verder te inspecteren.

Zoals onderstaande foto´s laten zien betreft het hier een aardig gat met hier en daar een ophoping van bruin plastiek. Na thuiskomst bleek dat alleen de decoder is overleden, de kap is meteen met beveiliging op transport naar de afdeling reparatie en onderhoud gegaan alwaarn deze met behulp van een vijltje, styreen en bruine verf zal worden hersteld.










Niet alleen deze ramp hield de gemoederen bezig op deze anders zo wonderschone dag (dat hoop ik tenminste, ik zat de hele dag binnen bij de treinen  ;D). Eén van onze medeleden, hierna genoemd A, zorgde voor enige ravage door een Duitse E-loc (type onbekend) met wagons met volle gang tegen een stoomloc (ook hier BR onbekend) te "parkeren"  waardoor station Bonn het toneel werd van vele omgeworpen kolenwagons en eerdergenoemde stoomloc die letterlijk door het stootblok werd geduwd, deze vervolgens meesleurde, en uiteindelijk vele centimers later tot stilstand kwam.

Foto´s van deze catastrofe volgen later..

Peppi

  • Peppi1991
  • Offline Offline
  • Berichten: 370
  • Obey your master!:P MASTER!
Re: FMC rijzondag
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2006, 22:46:13 »
aha. ;D
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: FMC rijzondag
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2006, 23:10:40 »
Goede reden meteen een kleinspoor ombouwset te kopen en er een (structon?) werkloc van te maken. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Peppi

  • Peppi1991
  • Offline Offline
  • Berichten: 370
  • Obey your master!:P MASTER!
Re: FMC rijzondag
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2006, 23:13:31 »
Toch mis ik de spanbanden om de kap van de loc op de vrachtwagen... Nu kan die heen en weer schuiven en nog meer beschadigen. :-X :-[ :-| ::)
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: FMC rijzondag
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2006, 08:04:20 »
Zij er ook beelden gemaakt van blussende preisertjes?
En natuurlijk foto's van de ravage op station Bonn.
Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Peppi

  • Peppi1991
  • Offline Offline
  • Berichten: 370
  • Obey your master!:P MASTER!
Re: FMC rijzondag
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2006, 14:59:21 »
ohnee? Het slachtoffer is de loc... ;) :-X
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: FMC rijzondag
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2006, 16:33:10 »
t is alleen te hopen dat die kolenwagens zich niet net als op A'dam de grintwagens helemaal in het ballastbed hebben gewrongen, anders kan het nog eens een duur grapje worden ;D mag je je baan weer opnieuw gaan ballasten >:(
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: FMC rijzondag
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2006, 17:30:27 »
Station Leeuwarden aldaar is compleet afgefikt en gecontroleerd geblust door de blussende preisertjes voor t over sloeg naar elders!!  :P ;D
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: FMC rijzondag
« Reactie #8 Gepost op: 13 november 2006, 18:00:27 »
Station Leeuwarden afgefikt bij de FMC ? Hoe kan dat dan. Het ligt ver van station Bonn af.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: FMC rijzondag
« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2006, 21:57:40 »
Een lange trein denk ik Harm!

mvg,
 Sander ;D
mvg,
 Sander

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: FMC rijzondag
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2006, 23:12:10 »
...en nog willen mensen dat ik decoders in mn locs prop. echnie!  :o

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: FMC rijzondag
« Reactie #11 Gepost op: 13 november 2006, 23:16:11 »
[off topic] Jij hebt wel een verfbrander voor het zelfde effect [on topic]

Maar pech hebben met een decoder kan nu eenmaal gebeuren. Of een foutje van de inbouwer. Zelf had ik ook een diesellok die begon te roken. 1 draadje kwam net tegen een draaistel aan.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

HC_Ut

  • Offline Offline
  • Berichten: 140
  • Kaartjes stanser
Re: FMC rijzondag
« Reactie #12 Gepost op: 14 november 2006, 03:37:57 »
Traditiegetrouw is er Eén van onze medeleden, hierna genoemd A, zorgde voor enige ravage door een Duitse E-loc (type onbekend) met wagons met volle gang tegen een stoomloc (ook hier BR onbekend) te "parkeren"  waardoor station Bonn het toneel werd van vele omgeworpen kolenwagons en eerdergenoemde stoomloc die letterlijk door het stootblok werd geduwd, deze vervolgens meesleurde, en uiteindelijk vele centimers later tot stilstand kwam.

Hmm... Ik weet niet wie je bedoeld....  ::).... ;D

Naar aller waarschijnlijkheid was dit een daad van terrorisme door ene heer Noppert die reeds bij aankomst op de club gehult was in legerkleding. Het vermoeden bestaat dat den heer Noppert perongeluk-expres den wissel, alwaar deze lok tot stilstand kwam, om heeft gezet, zodat na een stroomonderbreking op den baan (lees noodstop op de digi centrale) den lok zich weder in beweging deed zetten richting den verkeerde spoor, alwaar diverse e-tjes opgestelt stonden, met als gevolg boven genoemde ravage.

Maargoed, even sereneus nu...

De lok (zonder wagens) kwam inderdaad midden op een wissel tot stilstand. Noppert probeerde de lok weer aan het rijden te krijgen, dat bleek dat de digibaan in de noodstop lag. Vanaf de andere kant van de hal kregen we te horen dat daar een aantal wissels verkeert zouden staan. Ik die kan op. Nadat ik de noodstop weer ongedaan had, liep ik weer terug naar de plek waar mijn lok stilstond. Halverwege hoor ik alleen maar gebrul bij Bonn vandaan komen en zie ik een kleine ravage. Ik ren terug naar de eerste de beste lokmaus om de noodstop weer in te drukken. Terug bij Bonn zie ik inderdaad een berg e-tjes (2 assige goederenwagens) op en naast elkaar liggen. Een stoomlokje die ervoor stond was helemaal door geduwd tot door een stootjuk, welke inderdaad op zijn beurt weer enkele centimeters verder lag.

Voor degene die onze baan niet kennen: Bonn

en de dader: lok

Ik ben trouwens wel héééééél erg benieuwd naar de foto's van de ravage ;)

Laurens

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: FMC rijzondag
« Reactie #13 Gepost op: 14 november 2006, 16:26:16 »
Mijn telefoon weigert om één of andere reden om de foto´s via USB over te zetten, daarom maar de foto gemailt. Gelukkig heb ik gister net $$$ aan beltegoed ingeslagen  ;D.



Kap van de 2200 is te zwaar beschadigd voor reparatie, rondingen en vormgeving rond de cabine zijn enorm gaan lubberen door de hitte. Een strukton kap is niet de bedoeling, ik wil mijn mooie bruine diesel terug!  :'(
« Laatst bewerkt op: 14 november 2006, 16:28:25 door Laurens Kikstra »

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: FMC rijzondag
« Reactie #14 Gepost op: 14 november 2006, 17:32:01 »
uhm, toch strukton-kap erop, netjes afwerken, verpatsen (zat mensen die zelf geen zin hebben een loc te verbouwen) en van dat geld weer een verse bruine kopen.  ;)