Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 14:00:45
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:44:42
C12c rijtuig door spoorijzer
Vandaag om 13:39:10
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen. door hervé
Vandaag om 13:33:31
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht door Rob Ellerman
Vandaag om 13:29:43
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door erbink
Vandaag om 13:24:17
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 13:24:12
Fleischmann rijtuig 5896 door Robert vh Prutsert
Vandaag om 13:17:02
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:34:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:04:05
Au bord de la Cèze door Basmans
Vandaag om 11:56:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:35:31
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Lucien
Vandaag om 11:33:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:09:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 10:01:43
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 09:34:31
Acme nieuwe ICNG door arnaud-ns/htm
Vandaag om 09:33:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 08:59:11
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door Rick
Vandaag om 08:05:02
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door MathynK
Vandaag om 07:31:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 06:55:16
Een leuke vrachtwagen door ArjanB
Vandaag om 01:18:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
Project seaside Germany door Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
06 October 2025, 20:28:50
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03

Auteur Topic: Märklin verder zonder "Mallepietjes"winkeltjes?  (gelezen 36214 keer)

Gerard

• Gast
Re:Märklin verder zonder "Mallepietjes"winkeltjes?
« Reactie #45 Gepost op: 16 July 2009, 23:29:09 »
De "mallepietjeswinkels" zijn volgens Dhr. Jeltes Directeur Märklin Nederland zo goed als verleden tijd.
Wat een arrogante uitspraak van een arrogante bal >:(.
Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken, maar ik hoop wel dat hij hier meeleest...

JAN SCHUT

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 16 July 2009, 23:40:57 »
Ik vind het neerbuigend naar de modelspoor winkels met een ruimer asortiment.
Maerklin vind zijn producten blijkbaar zo goed dat het geen concurentie aan durft met andere producenten in een zelfde winkel.
Wat ze wel voor elkaar krijgen is dat iemand die nu een ander merk rijdt niet in een winkel komt waar ook maerklin ligt dus het ook niet gaat bekijken en dan toch overweegt om te kopen.

groet

jan

Gerard110

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 16 July 2009, 23:49:55 »
Ik (waarschijnlijk van een wat jongere generatie dan gemiddeld hier post) heb geen moeite met die nieuwe "moderne" winkels. Het gaat mij om het product en als ze wat ik zoek in de marklin store verkopen voor een acceptabele prijs dan wil ik dat best daar kopen.
Je snijt jezelf alleen maar in de vingers als je door de uitspraak van die man je niet meer in zulke winkels zou komen. Ik begrijp dat de uitspraken in het verkeerde keelgat kunnen belanden, maar eerlijk gezegt kan het me helemaal niks boeien wat die man zegt, zolang de producten maar goed zijn.
En de mallepietjes winkels blijfen echt wel bestaan. Veel mensen zullen toch zelf willen knutselen. Het is net zoals met lego, toen ik daar nog mee speelde was het veel zelf bouwen, veel blokjes etc. Daarna is er kort een tijd geweest dat er modeletjes uit kwamen waar je maar iets van 3 blokjes opelkaar hoefde te klikken. Dit liep waarschijnlijk niet zo goed, aangezien ze daar ook weer vanaf gestapt zijn (voor zover ik nog in de lego modeletjes zit). Wat ik wil zeggen: die moderniseringen komen in golven (dwz dan weer voorgegaarde dingen dan weer veel zelfbouw), maar de middellijn waar het omheen golft verschuift niet zo snel.

Ik zou zeggen trek je niet zoveel van die man aan, en ga gewoon lekker door met je hobby.

Gerard

Gerard110

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 16 July 2009, 23:57:08 »
Nog even over dat snuffelen in de volgestouwde schappen. Ik denk dat dat zich langzamerhand wel wat verschuift naar het internet. Het is tegenwoordig zo makkelijk om via Ebee ;) vanalles binnen te halen. Ik kijk daar vaak wat rond, hetzelfde als het snuffelen in de winkel en neem ook vaak meer mee dan eerst de bedoeling was  ;D.
Dat het volgens sommige mensen minder sfeervol (of wat dan ook) is, komt misschien wel een beetje door het generatie verschil...

De nieuwe modelen kun je dan bijvoorbeeld in een (koele koude strakke kille ;D) marklin store kopen.

Jojo

• Offline Offline
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
« Reactie #49 Gepost op: 17 July 2009, 00:18:21 »
Ik heb ook geen moeite met zo'n nieuwe winkel op zich, want het staat er allemaal wel gelikt bij. Net zo mooi als op internet. Maar vergeet niet dat als er na verloop van tijd probleempjes komen [koolborstels, anti-slipbandjes] je die onderdelen ook alleen maar via die winkels kan krijgen of via Keuterman. Uiteindelijk gaat het om de klant-leverancier relatie die veel verder kan gaan dan de gewone garantie-gevallen waartoe de leverancier verplicht is. Dat laatste zal ook wel goed gaan, begrijp me niet verkeerd, maar de wensen van de modelspoorder zijn niet altijd die-en-die lok in die-en-die kleuren maar vaak ook: waar is m'n koppeling gebleven en waar kan ik een nieuwe halen ? Nou, niet meer op de hoek...

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #50 Gepost op: 17 July 2009, 00:20:05 »
Wat een arrogante uitspraak van een arrogante bal >:(.
Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken, maar ik hoop wel dat hij hier meeleest...

Een naamgenoot met dezelfde gedachte, wat grappig.

Gerard.

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #51 Gepost op: 17 July 2009, 00:53:58 »
En de mallepietjes winkels blijfen echt wel bestaan. Veel mensen zullen toch zelf willen knutselen.

Nu ben ik niet zo heel erg thuis in de hele strategie van Märklin, maar bij mijn weten dwingt M* veel winkeliers hun winkel te verbouwen, onder dreiging dat er anders niet meer geleverd wordt: stel je nu eens voor dat jij die winkel bent waar veel mensen uit de regio naar toe gaan/moeten omdat er verder geen winkel is die erg thuis is in onderdelen en aanverwante zaken van Märklin. Tot dan toe had jij een winkel waar je misschien wel wat frutsels, die andere mensen misschien waardeloos zouden vinden, verkocht, en ook andere merken.

Nu wordt jij echter gedwongen alle 'randactiviteiten' af te stoten, en alleen nog Märklin te gaan verkopen, want als je dat niet doet, dan krijg jij geen leveringen van M* meer: als jij dan de enige winkel in de regio bent waar Märklinisten heen kunnen voor reserve-onderdelen en nieuwe treinen, ga je die natuurlijk niet afstoten, want dat kost je dan klandizie: de winkelier gaat dus maar akkoord met het 'dreigement' van M* en dus zet jij als winkelier je randactiviteiten overboord: weg knutselwinkel.

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #52 Gepost op: 17 July 2009, 00:59:36 »
Niet willen leveren aan een mallepietjes winkel moeten ze zelf weten, maar daar valt voor mij ook b.v de Lidll of welke winkel dan ook wat geen hobbywinkel is onder.
Want dit soort spullen proberen te slijten via supermarkten is wat mij betreft uit de boze.

Deze uitspraak staat op eenzelfde voet als de "Mallepietjes winkeltjes"

Juist supermarkt, drogisterij, bouwmarkt ketens zijn de anngewezen detailhandel om de intresse en verkoop van modeltreinen aan te wakkeren. Juist daar komt het grote publiek die als het een mooie aanbieding is het overwegen om een startset mee te nemen. Als ik zie hoe snel die Piko setjes bij Lidl uit de winkels vlogen en die Marklin sets bij Kruidvat, zou ik bijna met zekerheid zeggen dat er nog wel intresse bij een breder publiek voor modeltreinen.

De uitspraak "Mallepietjes winkeltjes" is werkelijk beneden peil. Deze omhoog gevallen verkoper van modeltreintjes vergeet even dat Marklin zijn positie te danken heeft aan deze zaken. Zeker toen warenhuizen, speelgoed ketends de modeltrein in de uitverkoop zette en de deur uit deden. Waren het deze zaken die de modelspoor hobby in leven hielden. Ja dat is hij vergeten. Maar ik heb nog een mooie is hij zeker onlangs niet bij Meyer en Blessing in Rotterdam langs geweest. Wat vroeger zo'n mooie zaak was is nou een verlope boel met stoffige vitrines en arrogante winkel personeel. Heb je de zooi in de achterste vitrines al eens gezien. Als je binnenkomt moet je bijna uitkijken voor de M shop vitrines die voor mijn gevoel bijna in voetpad staan. Waar je door de verkoper bijna wordt weg gekeken omdat je misschien niet tot de doelgroep hoort. IEWWWW een manspersoon zonder smocking die onze M product loopt te bekijken. Ze halen nog net niet hun neus op. Ik vraag mij af hoe ze in Duitsland reageren op deze uitspraak?????
« Laatst bewerkt op: 17 July 2009, 01:02:31 door Maasdam »

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #53 Gepost op: 17 July 2009, 01:04:33 »
Nu ben ik niet zo heel erg thuis in de hele strategie van Märklin, maar bij mijn weten dwingt M* veel winkeliers hun winkel te verbouwen, onder dreiging dat er anders niet meer geleverd wordt: stel je nu eens voor dat jij die winkel bent waar veel mensen uit de regio naar toe gaan/moeten omdat er verder geen winkel is die erg thuis is in onderdelen en aanverwante zaken van Märklin. Tot dan toe had jij een winkel waar je misschien wel wat frutsels, die andere mensen misschien waardeloos zouden vinden, verkocht, en ook andere merken.

Nu wordt jij echter gedwongen alle 'randactiviteiten' af te stoten, en alleen nog Märklin te gaan verkopen, want als je dat niet doet, dan krijg jij geen leveringen van M* meer: als jij dan de enige winkel in de regio bent waar Märklinisten heen kunnen voor reserve-onderdelen en nieuwe treinen, ga je die natuurlijk niet afstoten, want dat kost je dan klandizie: de winkelier gaat dus maar akkoord met het 'dreigement' van M* en dus zet jij als winkelier je randactiviteiten overboord: weg knutselwinkel.

Maar de andere merken kunnen toch gewoon verkocht worden, dat is geen enkel probleem. Ik meerder winkesl nu gezien die gewoon andere merken verkopen..... 

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 17 July 2009, 01:25:38 »
"In Nederland haalt het bedrijf 15 tot 25 procent omzetstijging per jaar met het nieuwe concept".
Blijkbaar ervaren de meeste gebruikers op ons forum dat toch iets anders ;)

Dit soort groeicijfers vereisen elk jaar iets koploperachtigs op de markt, en dan nog royale prijsstijgingen denk ik.   ;D

Groeten, Alexander

Jojo

• Offline Offline
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
« Reactie #55 Gepost op: 17 July 2009, 01:27:07 »
Sterker nog: je hebt dan als winkelier al dat tapijt en die vitrines uit eigen zak betaald of op afbetaling gekocht, ik ken de regeling niet, en Märklin zou failliet gaan. Ik noem maar wat, het zou zo maar kunnen. Weg investering. Of de winkelier nou wel of niet achter het totaalconcept staat maakt dan niet meer uit, hij heeft dan een stevig probleem met een aantal nullen erachter. Of hij zich nou gedwongen voelde door Märklin of dat hij in de beloofde gouden bergen geloofde doet dan niet meer terzake: het veld der winkels zou wel eens kunnen uitdunnen en dat is zeker niet in het belang van de klant. Indirect raakt dit ook de 2-railers, om maar te zwijgen over andere takken van modelbouw. Märklin is nou eenmaal een pilaar, hoewel er winkels zijn die prima zonder kunnen. En die noemen we dan...

Gert1

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 17 July 2009, 01:33:00 »
Maar de andere merken kunnen toch gewoon verkocht worden, dat is geen enkel probleem. Ik meerder winkesl nu gezien die gewoon andere merken verkopen..... 

Ik heb zelfs gezien dat men wisselstroom-modellen van Roco in de dure Märklin-vitrines zette.
Dat was vast niet meneer Jeltes bedoeling...

mvg,
Gert

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #57 Gepost op: 17 July 2009, 02:12:25 »
ik vind het zeer hooghartig van de heer Jeltes
En erg onbeschoft naar alle modelbouwzaken die M toch ook groot hebben gemaakt in het verleden
heer Jeltes doe normaal en ga ook weer onderdelen leveren ,Bijv een simpel cabine ruitje van een motorpost is zelfs in de M shops niet meer te vinden
en is toch een zwak punt van de MP

Jan

Robin

• Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
« Reactie #58 Gepost op: 17 July 2009, 04:19:52 »
Het is nogal arrogant om te vinden dat er in rommelwinkeltjes geen Märklin meer hoeft te komen. Zelf rij ik al enige jaren met Märklin, en ik vind niks leuker dan rommelige winkeltjes. Die doen me een beetje denken aan de beurs in Houten. Niet helemaal netjes en strak geordend, maar wel gezellig en 'goedkoop'. En zoals eerder gezegd; ik denk dat de firma Märklin even genoeg aan zichzelf heeft, en voorlopig maar beter even rustig aan kan doen met harde uitspraken die marktaandeel kunnen kosten.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #59 Gepost op: 17 July 2009, 07:47:09 »
Zegt een oud spreek woord niet: "Hoogmoed komt voor de val"...?
Tbinnebarretije…