De "mallepietjeswinkels" zijn volgens Dhr. Jeltes Directeur Märklin Nederland zo goed als verleden tijd.
Wat een arrogante uitspraak van een arrogante bal .Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken, maar ik hoop wel dat hij hier meeleest...
En de mallepietjes winkels blijfen echt wel bestaan. Veel mensen zullen toch zelf willen knutselen.
Niet willen leveren aan een mallepietjes winkel moeten ze zelf weten, maar daar valt voor mij ook b.v de Lidll of welke winkel dan ook wat geen hobbywinkel is onder.Want dit soort spullen proberen te slijten via supermarkten is wat mij betreft uit de boze.
Nu ben ik niet zo heel erg thuis in de hele strategie van Märklin, maar bij mijn weten dwingt M* veel winkeliers hun winkel te verbouwen, onder dreiging dat er anders niet meer geleverd wordt: stel je nu eens voor dat jij die winkel bent waar veel mensen uit de regio naar toe gaan/moeten omdat er verder geen winkel is die erg thuis is in onderdelen en aanverwante zaken van Märklin. Tot dan toe had jij een winkel waar je misschien wel wat frutsels, die andere mensen misschien waardeloos zouden vinden, verkocht, en ook andere merken.Nu wordt jij echter gedwongen alle 'randactiviteiten' af te stoten, en alleen nog Märklin te gaan verkopen, want als je dat niet doet, dan krijg jij geen leveringen van M* meer: als jij dan de enige winkel in de regio bent waar Märklinisten heen kunnen voor reserve-onderdelen en nieuwe treinen, ga je die natuurlijk niet afstoten, want dat kost je dan klandizie: de winkelier gaat dus maar akkoord met het 'dreigement' van M* en dus zet jij als winkelier je randactiviteiten overboord: weg knutselwinkel.
"In Nederland haalt het bedrijf 15 tot 25 procent omzetstijging per jaar met het nieuwe concept".Blijkbaar ervaren de meeste gebruikers op ons forum dat toch iets anders
Maar de andere merken kunnen toch gewoon verkocht worden, dat is geen enkel probleem. Ik meerder winkesl nu gezien die gewoon andere merken verkopen.....