Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?  (gelezen 260057 keer)

W. Denie

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Welk Nederlands station zie jij het liefst in model versRe:Open vraag :chijnen ?
« Reactie #315 Gepost op: 13 juli 2011, 23:41:55 »
Geef ook je redenen aan en eventueel een foto.

Kunnen we eens kijken wat er eventueel uitkomt, en eens neerleggen bij wat mensen.

edit : Een groot station is duur/niet commercieel interessant, dus amper uit te voeren.....

mijn keuze:
een niet-specifiek station, dat (met kleine wijzigingen) op diverse plekken ingezet kan worden, en dan kom je toch al gauw bij iets als een 4e 0f liever 5e klas waterstaatssstation, waarvan er meer dan 50 hebben bestaan en er nog 9 over zijn, in allerlei delen van het land.    

5e klasse
Rijen
Susteren
Bunde
Beek-Elslo
Maasbracht-Linne
Anna-Pawlona
Heerhugowaard
Noord-Scharwoude
Schagen
Echt
Brummen
Dieren
Velp
Wouw
Langeweg
Dronrijp
Reuver
Swalmen
Tegelen
Broekerweg
Markelo
Grijpskerk
Hardegarijp
Niedorper Verlaat
Woensdrecht
Laren-Almen
Zuidhorn
Krabbendijke
Kapelle-Biezelinge
Kruiningen-Yerseke
Gorssel
Best
Nuenen-Tongelre
Horst-Sevenum
Deurne
Staphorst
Castricum

 de stations in BOLD , bestaan nu nog, maar de meeste hebben in elk geval nog tot in de 60er of zelfs 70er jaren dienst gedaan, zowel aan diesellijnen met enkel spoor als aan dubbelsporige geelectrificeerde lijnen,  een uistekende reden voor een model

m.vr, gr. Wim Denie

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #316 Gepost op: 13 juli 2011, 23:52:08 »
Alleen is er toch al een model van? Waarom een tweede?

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

W. Denie

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #317 Gepost op: 13 juli 2011, 23:59:43 »
ik weet niet of er voldoende variatiemogelijkheden zijn bij het model, en ik weet helemaal niet of iedereen net zo makkelijk met laser-cut technologie om kan gaan, anders zie ik weer een heleboel kits onafgemaakt in het rond staan, maar ik ben in elk geval al blij dat het idee al is opgepakt, ben alleen niet helemaal gelukkig met de uitwerking,

bedankt voor je reactie, gr. Wim Denie

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #318 Gepost op: 14 juli 2011, 00:22:48 »
Ik zou ook zeggen, vis niet in dezelfde vijver, zeker niet als modelspoorbedrijfje. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb trouwens zeker wel interesse in een groot station, dat is tenminste interessant en uniek en er zal vast een mooie doelgroep voor zijn die nu zijn station Baden-Baden ervoor aan de kant zet en dit ervoor in de plaats neemt (of zoiets dergelijks). Utrecht Maliebaan lijkt me wel een mooie, groot, maar ook weer niet al te groot. Oh ja, ook nog vrij actueel (y)

Maar goed, iets ouds en iets mooi's wat nog geen andere leverancier heeft lijkt me wel wat.
Spoor 0 adept

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3371
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #319 Gepost op: 15 juli 2011, 00:54:29 »
maliebaan is al een keer uitgebracht
Mvg Marty,

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #320 Gepost op: 15 juli 2011, 10:53:31 »
? Door wie dan?
Spoor 0 adept

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #321 Gepost op: 15 juli 2011, 11:04:49 »
artitec. Stond eerder in dit draadje. Kleine oplage etc.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #322 Gepost op: 15 juli 2011, 11:12:19 »
Het huidige station van de STAR zie ik ook graag in N.
En zoiets als het station van "Hoogkerk-Vierverlaten". Simpel maar goed in te passen. OokN

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #323 Gepost op: 15 juli 2011, 11:30:35 »
Oke, niet gelezen idd... Wel een hele kleine oplage dan, lees er niks over op internet. Anyway, van mij mogen ze nog een keer ;D

Motivatie: 1) Het station is groot, maar ook weer niet al te groot.
               2) Het is voor elke modelbaan geschikt, welk tijdperk dan ook (en dat kan je van een sextant weer niet zeggen)
               3) Kleinere stations hebben we al in H0 (gehad) van Tilly, Artitec...

Als alternatie heb ik Station Kesteren, een bijzonder leuk station. Of zoiets als Lunteren, lekker Nederlands, niet al te veel poespas.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2011, 11:45:31 door Tomasso. Reden: Motivatie toegevoegd zoals gevraagd in dit topic »
Spoor 0 adept

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #324 Gepost op: 15 juli 2011, 15:13:36 »
Typisch draadje.
Er wordt gevraagd welk station je graag zou willen zien in model. (Denk aan de maat staat er nog bij)
En zoals te verwachten valt zijn vrijwel alle mogelijke stations in Nederland opgenoemd inmiddels.
(Floris viel het ook al op, zo te lezen.)
In het kader van onmogelijke projecten zou ik ook een duit in het zakje willen doen. Ja inderdaad ik denk nog een station te kennen dat nog niet voorbij is gekomen in dit draadje.
’s Hertogenbosch (2e station) Pure grandeur die we na de oorlog niet meer gekend hebben in dit land.


http://www.stationsweb.nl/decennium.asp?station=shertogenbosch&decennium=190

Maar inderdaad commercieel van mindere waarde omdat het nogal aan de maat is. Op een N schaal baan zou het nog wel kunnen, maar met H0 wordt er al een hele ruimte in beslag genomen.

Den Haag Hollands spoor (al eerder in dit draadje genoemd) kent die grandeur ook wel wat. Het formaat is wat kleiner en daardoor mogelijk iets interessanter voor op de modelbaan.
Nadeel bij dit type stations is dat er erg veel ontwikkelwerk aan zit en dat zijn uiteindelijk toch kosten die berekend moeten worden.



In dat geval is de sextant (al vaker genoemd in dit draadje) weer een stuk interessanter.



Heerlijk ook die achtergrond, Tilburg west in z'n jonge jaren.

Enfin Veel sterkte met het maken van een keuze. Wellicht een goed idee om de keuze ook bekent te maken.

Afbeeldingen in deze bijdrage zijn van stationsweb.nl

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

HetRaafje

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #325 Gepost op: 15 juli 2011, 15:25:21 »
Ik zie ook net dit draadje (weer). Zie ook het project wat Railz in Rotterdam net heeft aangekondigd! Ik ga voor het oude station Houten. Hoewel ik Rotterdam Noord ook wel leuk vind.

Zie dit draadje : http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37873.msg582426.html#new

PS een sextant is toch al weleens uitgebracht?

Groeten,
Guus

chauffeurtjenuenen

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #326 Gepost op: 15 juli 2011, 15:29:48 »
station marienberg is dit jaar door faller uitgebracht
ik spoor niet want ik loop niet op rails

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #327 Gepost op: 15 juli 2011, 15:34:47 »
Alleen de naam komt overeen met het echte station ;D
Vr. groeten,
Bob

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #328 Gepost op: 15 juli 2011, 15:41:29 »
@ Mark,

Je zwamt nu natuurlijk wel een beetje :P Niet iedereen weet direct de maat en wensen mag altijd. Natuurlijk wil iedereen het station wat hij of zij het mooist vind of waar ze het meest mee hebben, dat is toch niet zo gek? En natuurlijk is ook lang niet alles haalbaar, maar goed, als nu eens 500 mensen wel hadden gestemd voor 's Hertogenbosch 1e versie? Hadden de fabrikanten dat dan ook links laten liggen? En als mensen 1000 euro uitgeven voor een loc, dan kunnen ze ook 300 euro uitgeven aan een station. Anyway, utopie natuurlijk maar lang niet zo verwonderlijk dat de meningen uiteenlopen. Net zoals politieke voorkeuren, religieuze voorkeuren, maatschappelijke en sociale voorkeuren en interesses, seksuele voorkeuren, enz., enz... ;D
Spoor 0 adept

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re:Open vraag : Welk Nederlands station zie jij het liefst in model verschijnen ?
« Reactie #329 Gepost op: 15 juli 2011, 15:45:31 »
hebben jullie enig idee hoeveel ontwikkelwerk zo'n station in de stijl van den bosch 2/den haag hs is? Ik ben nu bezig met een model van station delft, wat een heidens karwei is dat, en dat is nog maar een kleintje vergeleken bij die twee.