De 1618 is een proto geweest voor een eventuele verkoop aan Italie.Deze is om een onduidelijke reden toen niet door gegaan.is ook de enige 1600 in oer uitvoering
Wat ik een erg mooi nieuws vind naast de negatieve verhalen van de 16/1800 is dat de Railion 1600'en weer schoon gemaakt worden. Gr. Iven
Dag luitjeszover ik weet is de 1620 pluklok.De 1618 staat al bij Shunter binnen en wordt spoedig verwacht.Van de bovengenoemde 3 is er 1 plukker bij en 2 worden hiervan gecompleteerd en rijvaardig gemaakt.De loks krijgen geen grote revisie maar cosmetisch grondig opgeknapt.groetjes
@Olaf: Frankrijk zit zelf ruim in de oudere eloks, bovendien is in Frankrijk het 1500V gebied eerder aan het krimpen dan het groeien.Ik verwacht eerder dat Railion of ACTS meer tractie nodig heeft... of er zijn meer parts nodig, dat ze in Rotterdam verder geplukt worden (Railion zou overigens wel beetje raar zijn, gezien het tijdelijk uit dienst nemen van de vele 6400'en)
Waar heeft de ACTS ze dan opeens voor nodig? En dan hadden we ook nog de 1601 en de 1603 van DBRSN, daar is blijkbaar nu ook opeens beweging in gekomen. Dat terwijl het aan de NSR kant akelig stil is geworden....
ACTS kampt(e) toch met een lok-tekort? Misschien willen ze de loks weer in bedrijf brengen, om dat tekort op te vullen.
Als het idd zo is ben ik erg benieuwd in welke kleurstelling dat dan is.