Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:33:27
Seuthe gaat stoppen door Sven
Vandaag om 15:21:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:18:38
schok bij vertrek door Sven
Vandaag om 15:12:01
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces door NTeering
Vandaag om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:07:51
Lima door W.Broere
Vandaag om 13:58:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Merlin674
Vandaag om 13:54:13
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 13:52:47
Spuitmondjes door Bahn-AG
Vandaag om 13:51:34
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
Vandaag om 13:43:49
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 13:31:26
Yamorc booster door Montanbahn
Vandaag om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
Vandaag om 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 12:49:58
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:54:04
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 07:05:49
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
24 July 2025, 23:34:30
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
24 July 2025, 20:53:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 July 2025, 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
24 July 2025, 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
24 July 2025, 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
24 July 2025, 18:37:20
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
24 July 2025, 18:13:55

Auteur Topic: De NS 3737 van Palo-modeltreinen  (gelezen 114084 keer)

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Met groet,

Ger.

Tomasso

• Offline Offline
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #436 Gepost op: 08 May 2010, 12:52:20 »
Ayayayay als ik dat spuitwerk zie gaan mijn haren overeind staan... Lijkt wel geschilderd...
Spoor 0 adept

stig

• Offline Offline
« Reactie #437 Gepost op: 08 May 2010, 12:55:47 »
Welk spuitwerk, want er staan nu wel 5 verschillende modellen op zijn pagina's. Bedoel je het mislukte uitbesteedde spuitwerk?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #438 Gepost op: 08 May 2010, 13:04:03 »
Nee, ik bedoel bijvoorbeeld die tender die met een speciale koppeling uitgeleverd wordt... En die transfers... ayayayay...
Spoor 0 adept

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
« Reactie #439 Gepost op: 08 May 2010, 13:23:51 »
Ook grappig dat hij het over Loksound van ESU heeft,
terwijl de foto duidelijk een Uhlenbrock geluidsdecoder laat zien....
Tja nog steeds erg vaag allemaal  ::)

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Spoor N
« Reactie #440 Gepost op: 08 May 2010, 13:32:59 »
Er staat nergens dat het een ESU Locsound is, alleen maar locsound.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #441 Gepost op: 08 May 2010, 13:34:11 »
Nee, ik bedoel bijvoorbeeld die tender die met een speciale koppeling uitgeleverd wordt... En die transfers... ayayayay...
Maar er is wel voortgang en dat is goed nieuws! ;) (y) En wat luidt het gezegde? Oefening baart kunst! :)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #442 Gepost op: 08 May 2010, 13:41:53 »
Dat vind ik ook Laurent, alleen ik zou geen oefening op mijn model van € 550,- willen, maar gewoon een retestrak model...
Spoor 0 adept

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #443 Gepost op: 08 May 2010, 13:54:57 »
Zouden we niet beter kunnen stoppen met deze marteling. Het initiatief van Palo was prima, maar helaas is men niet in staat geweest een fatsoenlijk model te produceren tegen een acceptabele prijs. We kunnen hier nog heel lang over filosoferen, maar het leidt blijkbaar niet tot een goed product. Het helpt ook niet dat hier telkens te herhalen, we kunnen het allemaal zien op de site. Ik denk dat het maken van een model ook al is het een kleinserie model is onderschat. Het is niet voor niets zo dat vrijwel alle mij bekende kleinseriefabrikanten in NL meestal een behoorlijke tijd nodig hebben voordat ze een aangekondigd model daadwerkelijk kunnen verkopen. Inmiddels geldt dat overigens ook voor menig grootseriefabrikant  ;D

Ik maak van een model ook meestal maar een exemplaar. Ik ben niet in de wieg gelegd voor serieproductie, daarvoor zou ik teveel compromissen moeten sluiten of het wordt veel en veel te duur.

Dus wat mij betreft mag deze draad weer dicht. Oproep aan de moderatoren? Of moet ik dit bericht dan eerst aan de moderator melden?

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #444 Gepost op: 08 May 2010, 14:43:56 »
Hallo Ivo en alle anderen,

Wooooow, je gaat me iets te snel, Ivo. Ik heb de moderator gevraagd het lijntje weer te openen, omdat te lezen valt dat de eerste bouwsets verstuuurd gaan worden. Een beetje tellende zou moeten betekenen dat die inmiddels bij de klanten geleverd zouden moeten zijn. Ik hoopte op enkele positieve reacties mbt het ontvangen model en de kwaliteit ervan.
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er dan toch weer meteen over oude zaken van vóór de sluiting van het draadje gepraat wordt.
Voor het overige: Het is inderdaad wél zo dat er nu meerdere modellen te zien zijn; er is dus vooruitgang. En hey, dat er dingen te zien zijn die niet helemaal aan de standaard voldoen, ok, maar ik heb nog nergens een volledig afgebouwd model gezien. Je moest eens weten hoe vaak ik een transfer verwijderd heb eer ik tevreden was. Er is op zich iets van te zeggen dat Palo de vorderingen laat zien, ook in deze toestand. Ik zie hierin de druk terug die iemand voelt om toch vooral geloofwaardig over te blijven komen. En dat gaat allemaal ten koste vande kern van deze zaak: de 3700.
Het lijkt er een beetje op dat de geschiedenis hem blijft inhalen. Vind ik niet fair. Er is een andere kleinseriefabrikant die ook ruim over zijn aankondigingsdatum heen is met allerlei modellen, op één daarvan wacht ik al vier jaar, maar daar hoor je niets over. En daar zie ik ook foto's van afgebouwde modellen waar toch wel wat foutjes in zitten. Waarschijnlijk komt dat omdat deze al wel enkele geslaagde modellen heeft voortgebracht, en het lijkt erop dat Palo die kans niet krijgt.
We hebben als Nederlandse markt de afgelopen jaren niet te klagen gehad over modellen, maar ik durf gerust te beweren dat dit initiatief onder een modelspoorgesternte van pakweg een jaar of tien geleden alle credits had gekregen.

Ik heb dit draadje steeds van een afstand gevolgd en ik moet zeggen dat er af en toe wel erg makkelijk gehakt van iemand of bedrijf gemaakt wordt. Ik blijf er echter bij dat iedereen een kans verdient ook al is een project nogal houterig van start gegaan. Dus hopelijk zijn er al wat mensen die een kit ontvangen hebben. Die roep ik dan ook op om even een reactie plaatsen, óók als het onverhoopt nog niet gebeurt is. En als dat me bevalt, koop ik misschien een set die op voorraad is, en die ga ik dan persoonlijk afhalen. Dan is de koffie voor Palo en het gebakje voor mijn rekening!  ;D

Groeten,

Ger.
Met groet,

Ger.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #445 Gepost op: 08 May 2010, 15:04:42 »
Ik begrijp het... Hoe moet je het zeggen, er zit wat oud zeer en nu moet je eerst overtuigd worden voordat je de zaak weer kan vertrouwen (zo zit het bij mij althans).

Geloof me als ik zeg dat ik het initiatief nog steeds lovenswaardig vind en echt hoop dat dit een leerproces is wat een eventueel vervolg alleen maar ten goede zal komen. Maar ik heb overtuiging nodig momenteel, dus ik sluit me bij Ger aan, laat maar zien of dit een vervolg waardig is!
Spoor 0 adept

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
« Reactie #446 Gepost op: 08 May 2010, 15:17:46 »
Er staat nergens dat het een ESU Locsound is, alleen maar locsound.

Loksound is van ESU,

en daarbij een citaat van zijn site:
"Ook is de loc-pilot V-3.0 van ESU weer terug, deze is voorzien van een 8 polige stekker
De loc-pilot zit tegenwoordig in de tender, eventueel samen met de geluidsdecoder.
De rookgenetor is van Seuthe nummer 21."

geeft mij het idee dat er een ESU in hoort te zitten..

Maaruh ben benieuwd als ze uitkomen!

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #447 Gepost op: 08 May 2010, 15:25:03 »
Juistem, gun die man de tijd, leg niet op elke slak zout en wik en weeg niet ieder woord...
Ik zeg: toi toi toi. Dit zou nog wel eens een gevalletje "het duurt effe, maar dan heb je ook wat" kunnen worden.

Grt,

Ger.
« Laatst bewerkt op: 08 May 2010, 15:26:35 door Gerke »
Met groet,

Ger.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Spoor N
« Reactie #448 Gepost op: 08 May 2010, 16:49:38 »
Loksound is van ESU,
Mijn fout, ik dacht dat er gewoon geluid mee werd bedoeld.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #449 Gepost op: 08 May 2010, 19:34:22 »
Hallo Ivo en alle anderen,

Wooooow, je gaat me iets te snel, Ivo.
Ger,

Volgens mij heb je me niet goed begrepen. Ik lees een lang draadje met veel gemopper en oeh en ah. Het draadje is net weer heropend en het begint weer van voren af aan. Ik vind dat niet leuk. Niet leuk om te lezen (hoef ik niet te doen natuurlijk  ;) ) en niet leuk voor Palo, die er misschien echt iets van maakt. Maar de 2 links die worden doorgegeven stemmen eerlijk gezegd eerder bedroefd dan verheugd. Daarna speculaties over wel of niet verzonden modellen, lokdecoders en spuitwerk. Even negatief: ik heb nog niets gezien wat de toets der kritiek (die van mij dan) kan weerstaan. Even positief: ik wacht dus liever tot een foto van het eerste daadwerkelijk geleverde model en dan kunnen we weer commentaar leveren.
Als ik de etsplaat inschat denk ik dat daar zeker een goed model van gemaakt zou kunnen worden, maar de bouwers daarvan heb ik ook al heel lang niet meer gezien.

Dus mijn verzoek om het draadje dicht te doen is er een om nu vooral Palo aan de slag te laten gaan zonder allerlei speculaties van onze kant of het wat wordt of niet.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*