Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Frank 123
Vandaag om 20:36:14
Acme nieuwe ICNG door Joz
Vandaag om 20:33:52
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald69
Vandaag om 20:06:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 20:01:33
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 20:00:47
W.V. Kalender 2026 door Frank 123
Vandaag om 19:58:26
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:56:25
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:55:31
3D NS HO bovenleidingmasten door NS1100
Vandaag om 19:24:53
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MaraNCS
Vandaag om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
Vandaag om 18:24:04
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 17:59:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door Keska
Vandaag om 17:26:39
Mobadaten.info uit de lucht door marco
Vandaag om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:40:56
Onderdelen BR52 Minitrix 2051 door RobertH
Vandaag om 15:15:38
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 14:51:17
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 14:49:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edwin2121992
Vandaag om 14:20:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:14:51
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door robin binsbergen
Vandaag om 14:13:04
  

Auteur Topic: De NS 3737 van Palo-modeltreinen  (gelezen 118493 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3537
  • Mcn NSR Groningen.
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #165 Gepost op: 01 November 2009, 16:19:51 »
Ik heb ook al een paar keer contact gehad met de vertegenwoordiger
uit Groningen, deze komt mij het model brengen zodra het beschikbaar
is. Dan kan deze mooi testrijden op een Fleischmann baan.

Ik heb nog wel even gedult, de foto's zie ik overigens graag verschijnen.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11733
    • Mijn fotoarchief
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #166 Gepost op: 01 November 2009, 16:33:59 »

Er zitten klinknagels op, is alleen slecht te zien.



en tot slot waarom ik dit barrel heb gekocht:



In combinatie met een oud Piko-onderstel en een paar kleine aanpassingen gaat dit een 4600 op een toekomstig sloopdiorama worden!

Eelco

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #167 Gepost op: 01 November 2009, 17:14:39 »
Dit is dat barrel wat ook echt als probeersel op MP verkocht is toch?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11132
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #168 Gepost op: 01 November 2009, 17:15:52 »
Jaloers hè. ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #169 Gepost op: 01 November 2009, 17:25:40 »
Nogmaals, mijn menig, niet meteen overstuur raken a.u.b. Daarnaast heb ik inmiddels al zoveel commentaar gehoord en gezien op alle foto's en allerlei andere zaken dat ik daarvoor niet hoef te bellen om mijn (eigen) conclusie te trekken. Die grap 'bellen is voor meisjes' is dus wat het is; een grapje (geintje, gebbetje, aardigheidje, gekkigheidje).

Wat niemand heeft gedaan, maar wat wel geopperd is, heb ik nu wel gedaan en dat is even iets visualiseren en staven waarom ik mijn interesse o.a. verloren ben. Dit heeft mij aan het twijfelen gebracht, ondanks dat ik daarvoor zeker was van mijn zaak. Dat en alle andere dingen die inmiddels meespelen hebben mij doen besluiten af te bestellen. Kijk a.u.b. naar onderstaande foto (waar iedereen commentaar op had) en kijk dan eens naar mijn commentaar. Let wel, zoals duidelijk vermeld staat op de website is dit een productiemodel, dus GEEN prototype! Als ik dit zie dan slaat de twijfel mij om het hart. Horen of zien we daarna niets meer, zelfs nadat de uitleverdatum is overschreden en er nog niets getoond is op de website van de fabrikant, dan is het voor mij voldoende geweest om een beslissing te nemen. Ieder die anders wil is vrij om te doen of laten wat hij of zij zelf wenst. Ik geef alleen mijn eigen mening weer en ik zal niemand iets opleggen.

De foto:

]

Dit is niet waar ik € 549,- aan wil uitgeven. By the way, dit is de ene kant, de andere kant toont weer andere (scheef) geplaatste onderdelen. Sommige dingen zijn natuurlijk op te lossen (lees weg te plamuren) maar niet alles.
Spoor 0 adept

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11733
    • Mijn fotoarchief
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #170 Gepost op: 01 November 2009, 17:26:37 »
Dit is dat barrel wat ook echt als probeersel op MP verkocht is toch?

Klopt als een zwerende vinger.
Er moet nog heel wat aan gebeuren voordat het een beetje een toonbaar model is.

Eelco

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6776
  • Spaar ze allemaal.
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #171 Gepost op: 01 November 2009, 17:26:56 »
Wat ik mij vanaf het begin al afvraag; die geperforeerde vouwen, hoe krijg je die strak en is dat een gebruikelijke constructie?
Of wordt daar nog iets opgesoldeerd zodat het afgedekt wordt?

Gr. Stephan.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #172 Gepost op: 01 November 2009, 17:31:27 »
Daar heb ik ook over zitten piekeren, ik ben er nog niet uit. Normaal gesproken ets je tweezijdig en dan ets je simpelweg een geul aan de achterkant of binnenkant van je vouw.

Tomasso, je hebt er wel werk van gemaakt, mooi. Wel pijnlijk zo die punten. Die schoorsteen op de kop moet welhaast als een grapje gezien worden.

Wat ik jammer vind is dat de maker, in eerste instantie bnls wel wist te vinden. Er is immers een draadje van zijn hand met de eerste soldeer probeerselen. Jammer dat dit niet uitgebouwd is. Of is dit verboden door de beheerders? Hallo, beheerders? ;D Ik neem aan van niet, maar je weet nooit.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Andries

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #173 Gepost op: 01 November 2009, 17:31:43 »
Op Marktplaats worden nu door hem allerlei onderdelen van de 3737 verkocht.
zie  http://marktplaats.nl/292811758

Andries
« Laatst bewerkt op: 01 November 2009, 17:33:29 door Andries »

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #174 Gepost op: 01 November 2009, 17:49:08 »
Tsja, het is inderdaad jammer. Jammer omdat ik (en zoveel anderen) er zo lang op zitten te wachten. Jammer inderdaad omdat de maker eerst op bnls heel actief was en het er allemaal zo veelbelovend uit zag. Jammer omdat ik het echt fijn vind dat hij dit wil doen en zeker niet twijfel aan zijn goede voornemens. Jammer omdat er mijns inziens wat beter met marketing en planning omgegaan had kunnen worden. En ja, ik speculeer niet graag, daarom gebruik ik ook woorden en materiaal die rechtstreeks van de site komen, zodat ik het niet zelf verzin.

Nogmaals, ik hoop en wens dat het werkelijk een fantastisch model wordt, waar zowel de producent en de koper veel plezier aan beleven. Daarnaast, ik ben totaal geen professional en daarom zijn mijn kanttekeningen misschien wel helemaal verkeerd. In dat geval, excuses daarvoor. Ik betrek het alleen op mezelf. Ik ken mezelf en ik heb een hoge standaard van werken. Als ik zoiets zou ondernemen zou ik minstens willen dat het er perfect uit zag, in welk stadium dan ook. En ik heb het idee dat als ik het zelf zou doen er een aantal zaken anders zouden zijn. Maar goed, dat uit de mond van een leek, dus vooral niet teveel waarde aan hechten.
« Laatst bewerkt op: 01 November 2009, 21:15:38 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
  • Nooit uitgeklust....
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #175 Gepost op: 01 November 2009, 19:55:24 »
Jeetje Tomasso, wat ga jij door het stof.... Is dat echt nodig als je je mening geeft? Moet je je echt zo voor je keuzes verantwoorden? Zo krijgt Balkenende toch nog gelijk met zijn opmerking over "een grimmiger klilmaat".

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1995
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #176 Gepost op: 01 November 2009, 20:18:29 »
Dacht dat dit draadje over tips ging om een Palo 3700 te bouwen ? Heb de plaat ook gekocht om een 3700 te bouwen . Helaas schiet ik er niets mee op dat er meer geklaagt wordt dan bouwtips gegeven of de tips moeten over iets anders gaan .
Palo was in een mail aan mij zelf niet te spreken over de schoorsteen en veiligheid en zou deze laten overmaken en toesturen .
Vraag is : wie heeft er en gekocht en is er mee begonnen en kan enkele bouwtips geven aan een beginner .
( weet dat er nog 3 draadjes met tips zijn maar die komen ook niet verder )

Jos


stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #178 Gepost op: 09 November 2009, 23:24:23 »
Fraai stukje speurwerk Tomasso!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert1

  • Gast
Re:De bouw van een NS 3737 van Palo-modeltreinen
« Reactie #179 Gepost op: 09 November 2009, 23:37:38 »
Interessant om te zien is dat die foto is gemaakt op 4 februari 2008.
Ik weet nu bij wie ik moet zijn voor een tijdmachine!   :-X

mvg,
Gert