...En wat is het artikelnummer van de set.Gr.Eric
Over het analoog schakelen van wissels in een digitale baan is al eens vaker gevraagd.(Verbaast mij, dat Wim daar niet naar verwijst... )Nee, er zitten géén draden aan de wisselaandrijving gesoldeerd.Voeding: Heeeel dun vloeibaar, anders gaat het niet door de draden.... Ruurd
Hoi,ik wil op mijn digitale baan mijn wissel analoog schakelen. dit wil ik doen met de wisselmotoren en stellput van piko. nu is er een 'beginsetje' met 4 wisselmotoren en een stellpult. maar ik heb nog een paar vragen:Zitten er draden aan de wisselmotoren?wat voor voeding moet ik gebruiken?Zijn er eventueel alternativen voor het schakelen van de wissels?MvGJohan
De voeding moet zijn 14 Volt wisselspanning.
Inderdaad zitten er bij nart.nr. 55390 draden aan de wisselmotoren gesoldeerd. Er moet een 12V voeding worden gebruikt.Nee, de netadapter van een analoge startset is niet voldoende. Hij heeft te weinig vermogen en hij mist de aansluitingspunten voor de wiselbediening. U moet daarom een extra voedingstrafo aanschaffen. De trafo 55002 van PIKO zou geschikt zijn. Deze heeft een separate aansluiting met een constante voeding van 14 Volt, 0,9 VA.Zie deze link: http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=7&parent_id=1&child_id=0&id=55002