Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Sfeer op je modelbaan
door
René 4312
Vandaag
om 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
Vandaag
om 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 23:03:58
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
René 4312
Vandaag
om 23:03:33
Raadplaatje
door
Huup
Vandaag
om 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Frank 123
Vandaag
om 22:05:35
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
wob
Vandaag
om 21:59:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
741230
Vandaag
om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
borotof
Vandaag
om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
Vandaag
om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
741230
Vandaag
om 20:04:49
NS 1700 transfers
door
Rick
Vandaag
om 19:51:29
Overstap naar HTM
door
GerardvV
Vandaag
om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
Vandaag
om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
Vandaag
om 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
Rob Hagg
Vandaag
om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:18:39
Br 38 Piko Superen.
door
Silvolde
Vandaag
om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
marco
Vandaag
om 17:15:33
Da's Daz 2
door
BartvD
Vandaag
om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 17:00:00
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
tothebeach
Vandaag
om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:40:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
DE2 en aanverwanten
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: DE2 en aanverwanten (gelezen 8137 keer)
djm008
Re: DE2 en aanverwanten
«
Reactie #15 Gepost op:
09 November 2006, 13:56:08 »
Thom,
Zoals in alle media te lezen is geweest zal binnenkort het wissel in Schin op Geul terug gelegd worden. Dit is reeds ongeveer 1,5 jaar geleden bekent gemaakt.
Ik denk dat jij evengoed weet als ik dat een stoomtrein niet in Valkenburg mag komen voorlopig. Dan zou de hele infra moeten worden aangepast. Ook de railbus is niet direct een optie om op de hoofdbaan te mogen komen.
Blijft over de DE2. Men wist dus al 1,5 jaar dat men de DE2 nodig had om naar Valkenburg te rijden. De DE2 is zelfs in 1999 overgedragen aan de ZLSM. Kortom de trein staat al 7 jaar stil. En ik ben verschillende stoomtreindagen aanwezig geweest. Telkens is er wel een stoomloc in rivisie. Ik zou zeggen doe eens wat meer aan de DE2 dan aan die stoomlocs. 1 rijvaardige stoomloc is toch wel genoeg? Verder is de DE2 ook meer historisch verantwoord op de Miljoenenlijn dan een Zweedse stoomloc. Want een B of E loc hebben in het verleden nooit over de Miljoenenlijn gereden.
Verder is het een schande dat de DE2 179 nog rijvaardig was bij de overdracht in 1999. En nu hebben ze hem zo lang links laten liggen dat hij niet meer rijvaardig is. Dit is zelfs op een stoomtreindag vertelt.
Aangezien er telkens als uitrede wordt gezegt dat er stoomlocs in rivisie zijn heb ik het idee dat mensen die in de werkplaats werken gewoon geen "liefde" voor de DE2 hebben en koste wat kost tegenhouden dat hij eens onderhanden wordt genomen.
En dat vind ik, zeker omdat het een stel is dat meer dan de stoomlocs en Railbus thuishoort op de Miljoenenlijn, een schande!
Groet,
Tinus.
«
Laatst bewerkt op: 09 November 2006, 13:59:08 door djm008
»
marco
«
Reactie #16 Gepost op:
09 November 2006, 14:04:05 »
Weet je wat jij moet doen ? Paar werkhandschoenen en veiligheidsschoenen gaan kopen en lekker gaan meehelpen .....
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux
robin binsbergen
«
Reactie #17 Gepost op:
09 November 2006, 14:17:10 »
Tinus,
Jouw reactie is wel erg kort door de bocht! De ZLSM is begonnen, de naam zegt het al, als stoomclub. Dus er zitten daar voornamelijk stoomliefhebbers. Ook is het zo dat de normale bezoeker (dus niet de treinhobby-ist) komt voor een stoomtrein. Voor die mensen leeft dat meer dan een oud dieseltreinstel. Er zijn wel enkele mensen bij de ZLSM die er wat mee willen doen, maar die groep is op dit moment te klein. De kans is groot dat als die beginnen ze het werk niet af maken, voornamelijk omdat die groep dan te klein is om enthousiast te houden. Als ze dan zaken zouden opknappen en halverwegen stoppen, dan ligt alles overhoop en is de ZLSM verder van huis. Dat het stel niet rijvaardig is, wil niet zeggen dat het niet kan rijden. Als ik het goed begrepen heb wordt het stel zo af en toe gestart. Ik ben het met je eens dat het stel er niet uit ziet, maar dat is slechts het buitenkantje. Als de tijd er voor rijp is, dan komt er gerust wel een rijdende 179 op de baan! dus: niet zo zeuren! het zijn allemaal vrijwilligers die het (ook) voor de hobby doen! en anders: ga ze helpen!!!
mvg,
Robin
djm008
«
Reactie #18 Gepost op:
09 November 2006, 14:18:11 »
Zou ik zeker doen als ik niet verder uit de buurt woonde en maar af en toe in het zuiden ben. Maar als ik me niet vergis zijn er bij de ZLSM betaalde werkkrachten in de werkplaats. En de vrijwilligers die van veraf komen krijgen geen rijskostenvergoeding.
Maar het gaat om het principe. Altijd excusesen om niet aan die DE2 te werken.
Kijk naar de VSM die hebben zowel diesel alswel stoomlocs prima in orde!
Marc tramt
«
Reactie #19 Gepost op:
09 November 2006, 14:29:41 »
Een tonnetje op de bankrekening van de ZLSM storten mag ook
.
Ondanks dat dit soort organisaties betaalde krachten in dienst hebben zijn de middelen beperkt en dus moeten er prioriteiten gesteld worden. En het is tenslotte de ZL
S
M, niet de ZLDM
Om centjes binnen te krijgen zullen ze zich richten op 'het grote publiek', en die zien liever een stoomtrein dan een diesel. En de fijne nuance tussen een Zweedse, Duitse of Kazachstaanse stoomloc ontgaat ze.
Tenslotte djm008, afstand is geen bezwaar om contact op te nemen met de ZLSM en te vragen hoe het zit..... en dat dan uiteraard hier weer laten weten.
«
Laatst bewerkt op: 09 November 2006, 14:33:27 door Marc tramt
»
No dress rehearsel, this is our life.
robin binsbergen
«
Reactie #20 Gepost op:
09 November 2006, 14:36:25 »
ja en? ik zou wel eens een mooie stam blauwe bokoppen op de baaan willen zien, achter een blauwe 1100 of 1200....
Mij hoor je toch ook niet zeuren over wanbeleid van de VSM? de rest op de baan houden is al werk genoeg voor ze. En die club is wel een stukje groter en langer bezig dan de ZLSM!
En wat de ZLSM betreft: er is een stoomlok in revisie, en dat kost al tijd en werkuren genoeg. Ik heb met eigen ogen gezien wat ze daar allemaal doen, en ze zitten echt niet stil! Tuusendoor wordt er ook nog een rijtuig opgeknapt en is er ook het reguliere onderhoud aan het rijdend materieel. Dus: of niet zeuren, of gaan helpen.
en die betaalde werkkrachten: die werken vermoedelijk aan de revisie van die stoomlok! (als er idd betaalde krachten zijn!)
mvg,
Robin
Thom
«
Reactie #21 Gepost op:
09 November 2006, 14:47:23 »
Dit bewijst maar weer dat de beste stuurlui aan wal staan.
Zeggen dat de ZLSM niet overal excuses voor moet maken om dat DE2tje niet rijvaardig te krijgen,en vervolgens zelf gelijk met excuses beginnen als men zegt steek zelf de handen uit de mouwen.
De excuses van de ZLSM zijn danook geen excuses maar gewoon de keiharde realiteit...
Zonder mensen begin je niks...
Dat is iets waar je niks aan kunt doen als ZLSM...
Jij wel daarintegen...!
djm008
«
Reactie #22 Gepost op:
09 November 2006, 15:27:01 »
Nou ik zal je eerlijk zeggen, ik heb zelfs bekenden bij de ZLSM gehad die vrijwilliger waren. We hebben het dan over 4 a 5 jaar terug. En deze mensen wisten dus ook het verhaal van als je van ver komt krijg je geen rijskostenvergoeding. En elke weekend een hotelletje boeken is ook niks.
Deze wisten ook te vertellen dat er enkele jaren geleden een groep is geweest die aan deze 179 heeft gewerkt. Ramen van grafitty ontdaan, interieur poetsen enz. Echter de werkplaats had toen ook keihard gezegt; wij doen er niks mee en het gaat ook nooit iets worden. Uiteindelijk is een aantal keren de motor gestart en bleek aan een kant de rijrichtingwals stuk. Zelfs de werkgroep van de DE1 41 heeft aangeboden te helpen. Dit is echter afgewimpeld.
Dus ook als er hulp wordt aangeboden wordt deze niet altijd aangenomen.
robin binsbergen
«
Reactie #23 Gepost op:
09 November 2006, 15:58:37 »
Als je het verhaal van zowel Thom als van mij leest, heb je het antwoord wat de 'werkgroep 41' kreeg... Thom en ik zijn van de 41... Het antwoord was dus: eerst de mensen (voldoende!) en dan het werk. Anders blijft, zoals ik al eerder schreef, het werk halverwege liggen. Ook het andere mateieel heeft aandacht nodig, en dat krijgt dan voorrang. Zo is het nu eenmaal. Zo gaat het bij elke vereniging met vrijwilligers.
Over de rijrichtingwals heb ik nooit iets vernomen en geloof ik niet helemaal. Mijn persoonlijke mening zou zijn dat het vuile contacten zijn. Een keer met de hand bedienen doet vaak al wonderen.
mvg,
Robin
1855
«
Reactie #24 Gepost op:
09 November 2006, 16:11:54 »
Misschien kan de ZLSM eens bij NedTrain in Zwolle aanbellen voor een behandeling zoals de 186 van HSA daar heeft gehad?
stig
«
Reactie #25 Gepost op:
09 November 2006, 16:44:22 »
Hoe haal je het in je hoofd om te gaan zeuren over een trein die niet van jou is, dat ook nooit zal gaan worden en waarvoor je zelf geen enkele moeite wilt doen behalve lopen zeuren dat iedereen het fout doet, wat overigens een erg constructieve houding is om te zoeken naar een oplossing...
Dat ding is niet van jou, dus zet het gewoon uit je hoofd! Het is
geen
publiek bezit...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
djm008
«
Reactie #26 Gepost op:
09 November 2006, 17:53:22 »
Stig,
ten eerste zeur ik niet, en ten tweede kun je je mening ook op een fatsoendelijke wijze geven zoals Thom en Robin dat doen.
Als je op hun manier met argumenten komt is dat gewoon te begrijpen en aan te nemen.
Ik denk dat jouw verhaal weinig toevoegd!
stig
«
Reactie #27 Gepost op:
09 November 2006, 17:55:57 »
Precies dat vind ik van jou ook, dan kunnen we elkaar de hand schudden
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
djm008
«
Reactie #28 Gepost op:
09 November 2006, 18:13:50 »
Okey
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Spoor N
«
Reactie #29 Gepost op:
09 November 2006, 18:59:40 »
Die van de ZLSM staat in ieder geval nog binnen
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2