Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:00:17
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Frans/Belgisch H0e baantje door Scratchbuilt
Vandaag om 09:58:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door spoorijzer
Vandaag om 09:39:18
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 09:38:20
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Al mijn goede ideeën... door henk
Vandaag om 08:38:22
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 08:21:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 06:57:37
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
  

Auteur Topic: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?  (gelezen 24716 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #30 Gepost op: 18 november 2006, 10:47:49 »
Heeft iemand nog foto's van een rode silberling stuurstand met graffiti en zilvere silberlinge met graffiti?
Deze rijtuigen wil ik in model nog van grafiti voorzien ;D en het liefst naar echt voorbeeld 8). Ik heb één foto van een rode stuurstand maar die zit me net te vol, geen raam is meer zichtbaar :-|, daarom zoek ik nu andere foto's ::).

Groetjes Michiel

Ps; ik heb al div internet site's afgezocht ::)
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

VincentKloeg

  • Offline Offline
  • Berichten: 99
  • Pacific 01 1053
    • Modelbaan Kloefeld
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #31 Gepost op: 18 november 2006, 11:29:36 »
Ik euhmm  ::) ik zie mijzelf niet snel mijn modellen voorzien van graffiti. Nu probeer je natuurlijk wel de werkelijk in model na te bootsen, maar bij mij ligt die werkelijkheid net even iets anders.
Mijn stoomlocomotieven blijven blinkend schoon en het rustige dorpje zal nooit van het woord graffiti horen. Dus de rijtuigen en goederenwagons kunnen elke nacht onbeheerd achterblijven op de 2 opstelsporen.
Aan het vervuilen van materieel doe ik ook niet. Op één of andere manier vind ik dat doodzonde. Alleen als Marklin zelf al vervuiling heeft aangebracht, want ja: dan is het orgineel  ;D. Zoals een kalkwagen die onder de kalk zit of daken van rijtuigen waar roetsporen op te zien zijn. Maar zelf zal ik het nooit doen.

(Uitzonderingen daar: een oude krakkemikkig Lima wagonnetje kan natuurlijk altijd dienen als sloopwagentje op de baan die dus helemaal vervuild is enzo)
De stoomsfeer beleefd haar gloriedagen in de modelbouw op het nostalgische Bahnbetriebwerk Kloefeld!

Monobrachius

  • Online Online
  • Berichten: 890
  • LE II
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #32 Gepost op: 20 november 2006, 00:20:02 »
Een vraagje, hoe vaak zien we in het echt een trein met graffiti rondrijden? Ik weet het dat het bij de RET de policy is om deze meteen uit de roulatie te halen. Op de modelbaan kan dat toch ook zo zijn? En dat ze dan ergens anders worden schoongemaakt, dat toevallig nou net buiten de baan ligt en dan ook niet zichtbaar kan zijn, jammer. Moet je maar mee leven...
Overigens, in Beieren rond 1910 heb je geen last van graffiti. Mijn modern materieel heeft ook geen problemen. Heeft iets te maken met een opperhoofd dat nogal creatief is in het verzinnen van straffen. 8)
Henk
K.Bay.Sts.B

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #33 Gepost op: 20 november 2006, 00:40:58 »
Treinen met graffiti zie je in en rond Arnhem/Nijmegen dagelijks rond rijden, kan me geen dag herrinneren waar op ik dat niet heb gezien.
Als het aan Nedtrain ligt word graffiti helemaal niet verwijderd want het is beter voor het materieel om um dan gewoon even over te spuiten. (Zo werd mij een jaar of 2 terug vertelt tijdens een opendag van de werkplaats in Haarlem).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #34 Gepost op: 20 november 2006, 11:35:21 »
Heeft iemand nog foto's van een rode silberling stuurstand met graffiti en zilvere silberlinge met graffiti?

Hoe lang ga je nou nog door hier met je promotie voor die ellende ?

Ps; ik heb al div internet site's afgezocht ::)

goed voor je
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #35 Gepost op: 20 november 2006, 12:41:14 »
Als ik dit in model wil weer geven en informatie nodig heb lijk mij dit mijn goed recht dit te vragen. Als iemand zich daar aan stoort lijkt het mij zinvol om dit topic dan gewoon niet te lezen ;).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #36 Gepost op: 20 november 2006, 13:11:32 »
Hier op het forum vragen naar foto's van treinen die vernield zijn gaat mij te ver !
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #37 Gepost op: 20 november 2006, 13:32:51 »
Marco, no offence, maar ik vind je reactie een beetje aanstellerig. Vooral van een moderator had ik een wat meer open-mind verwacht. Ik vind het bovendien wat naief om te erkennen dat er alleen maar vrede in modelspoorland heerschen moet. Dat er topics met onderwerpen als mensen die bijna door een trein worden gegrepen gesloten worden, vind ik niet meer dan terecht. Maar als iemand een vraag heeft of je in model je treinen wil besmeren met graffiti, dan vind ik dat juist wel interessant. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar sommigen vinden dat wel. Ieder zijn beleving van de hobby...

Ik sluit me aan bij een eerdere reactie dat, als je fel tegen graffiti bent, je dit topic niet moet lezen.

Er zijn zoveel firma's die ook ziekenauto's, grafstenen en weet ik veel wat aanbieden in het assortiment....mogen er ook geen foto's van begrafenissen en auto-ongevallen voorkomen?

Ik ben in ieder geval benieuwd naar eventuele foto's die gaan komen.

Groeten,

Jeroen

PS: na FF zoeken op de computer, heb ik dit fotootje gevonden, geen trein, maar een gebouwtje. Komt volgens mij van een Duitse website....
« Laatst bewerkt op: 20 november 2006, 13:39:11 door Jeroni. Reden: fotootje d\'rbij »

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #38 Gepost op: 20 november 2006, 14:05:05 »
Met het eerste stuk ben ik het eens, het tweede deel heeft er niets mee te maken. Gaat het om modellen, dan moet je het zelf weten, het gaat nu verder, nl openlijk op dit forum vragen om foto's van besmeurde treinen.

Mag jij mij een aansteller vinden, maar aangezien ik aktief ben in de museumwereld wil ik geen enkele verantwoording willen afleggen tegenover andere hobbyisten over het feit dat ik mod. ben op een forum dat grafity aanmoedigd ...

Nu jij weer ....


Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #39 Gepost op: 20 november 2006, 14:15:45 »
Mag jij mij een aansteller vinden, maar aangezien ik aktief ben in de museumwereld wil ik geen enkele verantwoording willen afleggen tegenover andere hobbyisten over het feit dat ik mod. ben op een forum dat grafity aanmoedigd ...

Graffiti wordt niet aangemoedigd (ik vind het ook ontzettend lelijk op de treinen) maar als het om model gaat vind ik het wel realistisch als er op een muurtje of een goederenwagentjes wat ergens op een spoor staat dat er graffiti op zit. Dat zie je in het echt ook.

Wat de een mooi vind op de modelbaan hoeft een ander niet mooi te vinden. En van die foto's is toch geen probleem, hij vraagt alleen om voorbeelden en dan moedig je toch niet gelijk graffiti aan als je hier wat foto's er van post.
mvg,

Matthijs


« Laatst bewerkt op: 20 november 2006, 14:18:35 door Matthijs van Heijningen »

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #40 Gepost op: 20 november 2006, 14:17:41 »
Oke, maar het gaat hier niet om graffiti aanmoediggen het gaat hier om een goede weer gave van de werkelijkheid in model! En daar hoort dit in mijn modelbouw beleving ook bij.

Ik ben ook nog steeds van mening dat ik hiermee niet het spuiten van graffiti aanmoedig. Ik ben namelijk ook tegen het onder spuiten van ander mans eigendommen, maar je ziet het zelf het gebeurt. En omdat dit toch gebeurt in het ik wil en zal ik dit ook in model weergeven. En als ik daarvoor informatie nodig heb zal ik die ook vragen.

Ik denk dat een site over modelspoor en de spoorweg hobby weinig zin heeft als je over div. onder werpen geen vragen mag stellen, dan kan je naar mijn mening beter direct stoppen(ik kijk hierbij ook naar andere niet nader te noemen topics).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Peppi

  • Peppi1991
  • Offline Offline
  • Berichten: 370
  • Obey your master!:P MASTER!
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #41 Gepost op: 20 november 2006, 15:22:30 »
Met het eerste stuk ben ik het eens, het tweede deel heeft er niets mee te maken. Gaat het om modellen, dan moet je het zelf weten, het gaat nu verder, nl openlijk op dit forum vragen om foto's van besmeurde treinen.

Mag jij mij een aansteller vinden, maar aangezien ik aktief ben in de museumwereld wil ik geen enkele verantwoording willen afleggen tegenover andere hobbyisten over het feit dat ik mod. ben op een forum dat grafity aanmoedigd ...

Nu jij weer ....

Marco, het openlijk vragen om besmeurde treinene moet kunnen, op een treinenforum. Als iemand op dezse manier de realiteit na wilt bootsen, dan zijn dit soort fora daarvoor opgericht. Daarbij is je reactie dat dit forum 'graffiti aanmoedigt' veel te kort door de bocht. Aanmoedigen is iets heel anders dan het nabootsen van de realiteit. En het stukje 'Nu jij weer...' vind ik een opmerking die je niet als moderator kan en mag maken. Ik hoop dat je zelf ook inziet dat jouw reacties nergens over gaan.

Er staan geen ;), :) en :D bij, maar bovenstaand bericht asljebleift niet met een boze ondertoon lezen, maar met een teleurgestelde ondertoon.

pep 8)

Post Scriptum: Ook ik vind het jammer dat de realiteit zodanig is, dat er graffitikunstwerken in voor moeten komen. Maar het is helaas zo, en daar zullen wij, als onderdeel van de realiteit, mee moeten leren leven.
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #42 Gepost op: 20 november 2006, 16:12:39 »
Ho, dit loopt dit de klauwen en ga ik even sluiten tot ik met de andere moderators heb gesproken.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #43 Gepost op: 20 november 2006, 22:12:53 »
Goed,

Na wat reacties van moderators onderling hebben we besloten de draad intact te laten voor wat ze nu is.

Met, in die gedachte neming, dat de opmerkingen van Marco zijn persoonlijke en niet die van het forum, site of moderators is.
Dat is af en toe lastig te onderscheiden, maar het gaat hier om emotie.
Liefde voor het vak zeg maar.

Ik gruwel ook van de 'kunstwerken' maar het is nu eenmaal gemeengoed ondertussen en men mag hier gewoon vragen over stellen op het forum.


We zien niet direct in dat een vraag als deze het geheel promoot.
Aan de andere kant, waarom extra foto's willen hebben ? Met wat fantasie kan je elk treinstel voorzien van dit soort ellende.
Daar is weinig voorafgaand onderzoek voor nodig lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2006, 22:22:57 door Chris van Diesen »

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: voorzien jullie je treinen ook van graffitie?
« Reactie #44 Gepost op: 20 november 2006, 22:21:46 »
Citaat
....maar het gaat hier om emotie.....

Heerlijk toch ;D
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl