Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:43
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
Vandaag om 18:18:06
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:09:39
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
Vandaag om 18:04:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:58:44
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:58:36
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 17:56:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 17:54:23
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 17:20:26
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 16:26:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
Vandaag om 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
Vandaag om 15:23:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05
Dat overkomt mij niet. door wob
Vandaag om 14:14:13
The Summer of 69 door Gert Arkema
Vandaag om 13:08:55
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:45:45
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 12:30:05
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Eric v C
Vandaag om 11:19:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:10:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:47:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:41:32
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 10:26:53
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door bask185
Vandaag om 10:20:13

Auteur Topic: Waar doen we het ook al weer voor?  (gelezen 11692 keer)

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Waar doen we het ook al weer voor?
« Reactie #15 Gepost op: 16 March 2009, 11:10:52 »
Goed, waar het dan nu werkelijk omgaat is het volgende.

De persoon in kwestie, die een probleem had met de conversie van zijn database van  IB naar LocoNet, is bij mij bekend als gebruiker van de LocoNet-Interface uit de Koploper-actie.
Nu heb ik actief deelgenomen als tester bij het totstand komen van de ondersteuning van LocoNet in koploper. Dit probleem is er tijdens deze testperiode niet uitgekomen, en in het licht van deze testen, dus als tester heb ik Paul via een persoonlijke mail op de hoogte gebracht van dit schoonheidsfoutje. Dus gewoon een bugmelding van een koplopergebruiker/tester.
De reactie daarop kun je lezen op het eerder genoemde forum, waarin Paul volledig uit zijn plaat gaat, waarom, mij nog steeds niet duidelijk.

Verder kan ik jullie geruststellen, ondersteuning op het koploperforum zal ik zeker niet geven in het openbaar, zeker niet na de zoveelste klap in mijn gezicht. Paul mag voor zijn eigen product ondersteuning geven, want ik ben dus echt gekke gerrit niet.
Mochten er probleem zijn met iets waar ik persoonlijk verantwoordelijk voor ben, dan los ik dat ook gewoon zelf op, en ga dan niet volledig uit mijn plaat als iemand mij daar melding van maakt. Waarom Paul dus op deze manier reageert, geen idee want ik leg hem uiteindelijk geen stroobreed in de weg. Dit is mijn kant van het verhaal.

Mvg
Wim.

Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #16 Gepost op: 16 March 2009, 11:15:48 »
Ik vind dit forum niet de geschikte plaats om deze vete uit te vechten. Verder vind ik sommige reacties in dit draadje tenenkrommend eng. Laten we alsjeblieft een beetje fatsoenlijk met elkaar omgaan.
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

henk

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 16 March 2009, 11:20:23 »
Wim, het gaat al bijna 10 jaar hetzelfde.  ;D

Aangezien ik Wim persoonlijk vrij goed ken mag ik het volgende ook wel zeggen: hierboven suggereert hij zelf dat hij (ook) een plaat voor zijn kop heeft. Wel ik kan je meedelen dat dat zo is.  ;D
Maar gelukkig is die plaat beperkt van afmetingen, dus je kunt er omheen lopen. En daarachter vind je iemand die helemaal zo kwaad niet is en nooit te beroerd om zijn kennis te delen.

Ik stel voor dat we in voorkomende gevallen naar deze quote verwijzen. Dan kunnen we misschien zo nu en dan voorkomen dat beginners na hun eerste vraag acuut weer van het forum verdwijnen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 16 March 2009, 11:30:43 »
Wim, ik zie veel onmacht bij je om dat probleem op een goede manier op te lossen. Vandaar misschien dat je al steun gaat zoeken alhier omtrent een vraagstuk elders.

Nu Paul ook reageert, wordt wat duidelijker waar de schoen wringt. Ik hoop echter niet dat Paul en Wim het hier verder uit willen gaan vechten.

Ik zou het verhaal van beide kanten moeten horen, om een beetje een neutraal oordeel te kunnen vellen.

Is het mogelijk dat jullie beiden in alle fatsoen, rust en met respect, dit forum gebruiken om nader tot elkaar te komen, dan denk ik dat dat gunstig is voor alle partijen.

Zo niet, dan denk ik toch dat jullie het per PB moeten doen, want gehakketak, daar zit geen forum op te wachten.

Echter ziet dit eruit als niet meer te redden, dus om erger te voorkomen, stop dit nu er nog geen koppen gerold zijn.

En dat gaat ook al 10 jaar hetzelfde.  ;D

Ekklesia

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 16 March 2009, 11:46:44 »
Huub,

Het gaat mij niet om wat er hier op dit forum plaatsvind. Ik ken mijn beperkingen, maar het gaat er meer om wat er elders gebeurd is. Het beheer is ervan op de hoogte. Het gaat er mij om dat ik gewoon stank voor dank ontvang van iemand, die misschien een wel een nog grotere plaat voor zijn hoofd heeft, dan wel geen digitale, maar wel een softwarematige. Nu is het niet toegestaan om iemand in het openbaar aan te vallen volgens de regels, alleen wordt dat dus wel gedaan. Nu uit ik daar mijn frustraties over, is misschien ook niet goed, maar ik moet het toch ergens kwijt.

Ik ben nu eenmaal geen gekke Gerrit, al denken sommige van wel, ook ik heb mijn grenzen.

Mvg
Wim.

Wim,

Je geeft zelf al aan dat het niet een iets is wat er op dit forum heeft plaats gevonden. Ik kan me voorstellen dat het gebeurde je in het verkeerde keelgat is geschoten, maar geef dat dan aan op dat forum en ga niet ergens anders proberen je gram te halen.

Groenten Rob

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #20 Gepost op: 16 March 2009, 12:57:17 »
Wim,

Ik ga van de forums af. Ik heb mijn buik er vol van. Ik heb inmiddels ook aan Erwin Kooij gevraagd om jouw blokkade op te heffen op het koploperforum.
Dus ga je gang: het wordt jouw feest!

Tevens gaan er meer zaken veranderen. Zie hiervoor in de loop van de week mijn website.

mvg,
Paul.

Juist deze manier van communicatie van iemand die een zeer belangrijk programma voor de Nederlandse rijders maakt en ondersteunt baart mij zorgen. En die zorgen heb ik geuit op het koploper forum.
Paul het is &*^%*^% JOU programma, dus JOU feestje en JIJ bent de baas.

Als iemand hier roept : Chris, dit forum is *** en het is mega slecht en jij bent een vieze h*m* dan roep ik ook niet : Bekijk het maar.
Ik gooi er een ban op, en ga vrolijk en fluitend verder.

Kom op heren, ik zit inderdaad al 10 jaar tegen dit soort zaken aan te kijken en luisteren en juist dit houd mij tegen om opnieuw te starten met Koploper.

henk

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 16 March 2009, 13:02:47 »
Let op.

Inderdaad, ik beschik over een geheugen als een olifant.  ;D

jossklos

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 16 March 2009, 13:37:58 »
Een aardige discussie waar ik niet vies van ben.  Ik ben zal zijlijner niet geheel op de hoogte van de relatie Paul en Wim ,maar ik kan mij er iets bij voorstellen.
Ook ik heb met Wim al een een discussie gehad die in de rubriek "kort lontje"kan worden geplaatst.
Opmerkingen van "read that F* manual"  moet je met de nodige nuances plaatsten. Als beginnend digitalist heb ik ook veel moeite om de handleidingen door te worstelen en te begrijpen wat er staat. Probeer CV29 als leek maar eens te begrijpen !! Met de handleiding alleen kom je er niet. Er hoort een verhaaltje bij om te doorgronden wat er wordt bedoelt. De denkfout die er wordt gemaakt is dat er een bepaalde basiskennis wordt verwacht die niet iedereen is gegeven.
Ik durf te beweren dat het wel eens goed zal zijn dan Wim een aantal maanden niets van zich laat horen . Dit geeft mensen ook weer eens de gelegenheid hun "domme" vragen te stellen zonder direct als "dom" te worden omschreven.  Er zijn volgens mij hele hordes mensen die bastenvol vragen zitten, maar ze niet stellen, omdat Wim direct zo kortaf reageert.  Ook ben ik van mening dat er  dan andere mensen zullen opstaan die wel een goed en pasklaar antwoord kunnen geven. 

Gr,

jos

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 16 March 2009, 13:47:32 »
Waar doen we het ook al weer voor?

Nou onder andere voor mij!   Nog niet zo heel lang bezig met Koploper en gister de Ultieme Keerlus maar geinstalleerd.  En na wat fouten mijnerzijds...  het werkt!

Bedankt heren!

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #24 Gepost op: 16 March 2009, 14:02:37 »
Dit bericht is op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de mening van het beheer of bestuur van BeneluxSpoor.net.

We hebben hier naar mijn idee te maken met 2 briljante en behulpzame mensen met beiden een totaal verschillende communicatie-handleiding. Die handleidingen hebben echter wel 1 overeenkomst: beiden kunnen ze moeilijk omgaan met het ontbreken van 90% van de communicatie (even ter herinnering: alleen geschreven woorden zijn slechts 10% van alle communicatie, de rest is lichaamstaal, toon, etc).

Wim is zonder twijfel de meest besproken persoon binnen het team van BeneluxSpoor.net. Hij heeft ook al diverse waarschuwingsbans gehad. Maar als je de rekensom maakt kom je onderaan de streep toch op een zeer positieve bijdrage aan de site. Helaas staan er boven de streep ook nog wel wat weggejaagde beginners en op de kast gejaagde gevorderden. Verder een hoop (al dan niet terechte) mensen die nu opeens de handleiding wél lezen :)

De grootste klasse van Wim zit 'm er in dat hij toch keer op keer weer de moeite neemt om iemand te helpen. Neem bijvoorbeeld de testbaan voor Eurospoor die we ruim 2 jaar geleden moesten bouwen, voor ik met mijn ogen kon knipperen lagen er 2 gebouwde en getestte printjes op de deurmat die ik er zo onder kon plakken. Gratis en voor niets.

De klasse van Paul hoef ik denk ik niet uitgebreid op in te gaan. Koploper is een fantastisch programma van een briljant programmeur en bovenal: gratis!

Wat ik erg jammer vind is dat Paul bij elke scheet die Wim laat alweer op zijn achterste benen staat. Bovendien snap ik in deze specifieke situatie het probleem niet. Waarom zou Wim geen Koploper gebruikers mogen helpen buiten het forum om?
Ik ben alleen maar blij als op Somda (mijn eigen website) ervaren gebruikers een leuke uitleg geven aan beginners. Hoef ik het tenminste niet zelf te doen. Want laten we eerlijk zijn: 5x dezelfde beginnersvraag kunnen we nog hebben, maar 10, 20 of 100 keer begint vervelend te worden. Zeker als het gewoon in de Handleiding staat.

Zoals Chris al zegt: het Koploperforum is van Paul en van niemand anders. Waarom in vredesnaam de handdoek in je eigen ring gooien? Ban Wim daar vandaan, maak honderden andere gebruikers gelukkig met je hulp omtrent Koploper. En laat Wim lekker mensen helpen als die mensen daar behoefte aan hebben...
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #25 Gepost op: 16 March 2009, 14:08:33 »
Einstein had ook zo zijn beperkingen...

Wim, ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt. Ondanks al je kennis (y) vindt ik de manier van reageren in diverse draadjes ronduit bedroevend :'(. Ik hoop dat je op een of andere manier leert je kennis op een wat positievere manier te etaleren. Ongetwijfeld ben je in levende lijve een prima vent, maar als forumlid...
Paul ik hoop dat je vooral door blijft gaan met het verder ontwikkelen van Koploper en je hobby niet als moeten gaat zien.
Laten we als forum samen gezellig en leuk houden, we doen het per slot van rekening voor elkaar.
Ik gebruik al een tijdje onder mijn avator een bepaalde tekst. Ik hoop dat mensen daar over na willen denken. Zonder belerend te zijn, ik heb daarin ook mijn beperkingen.

Groeten,
Patrick

stig

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 16 March 2009, 14:30:02 »
Ondanks al je kennis (y) vindt ik de manier van reageren in diverse draadjes ronduit bedroevend :'(.

Mag ik even aanhalen dat het tevens buitengewoon kansloos is om direct brandende vragen te stellen "omdat het forum er toch is" en niet eerst eens zelf de moeite te doen om een handleiding te lezen, nog eens te lezen en als je het nog niet begrijpt nog eens te lezen. Pas daarna ga je je vraag formuleren. Formuleren ja, schijnt ook een gave of kunst te zijn. En dan ligt er een vraag en zijn de meest elementaire zaken vergeten te vermelden. Ja, wil je nou geholpen worden of niet? Doe er dan ook moeite voor!

Als ik in de woestijn met een kokende motor sta, krijg ik liever van Wim een fles water naar mijn harses geslingerd omdat ik de handleiding niet goed had gelezen, dan 10 onnozele opmerkingen (want die krijg je er vaak gratis bij) van, misschien moet je er water in doen...

Lekker doorgaan hoor Wim, laat je niet kisten. En dat toontje, tsja, zo is het leven...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #27 Gepost op: 16 March 2009, 14:31:36 »
Citaat
Als ik in de woestijn met een kokende motor sta, krijg ik liever van Wim een fles water naar mijn harses geslingerd omdat ik de handleiding niet goed had gelezen, dan 10 onnozele opmerkingen (want die krijg je er vaak gratis bij) van, misschien moet je er water in doen...

Wel sterk  ;D

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #28 Gepost op: 16 March 2009, 14:51:02 »
Ja heren, ik weet het... maar voor de oplettende lezer, misschien is het opgevallen dat aantal reacties op de diverse fora's minder zijn dat b.v. een jaar terug.

Verder is het nog altijd zo, ik ben niet verplicht te reageren, maar ook is niemand verplicht de reacties en de berichten van mij te lezen.

Waar het mij nu in deze situatie om gaat is dat ik de wel erg overtrokken reactie van Paul Haagsma niet begrijp, en zoals ik hier lees sta ik daar niet alleen in.

Dit is geen draadje wat gestart is om oude koeien uit de sloot te halen, want mijn geheugen is nog steeds uitstekend.

Ik heb me al zo vaak in allerlei bochten moeten wringen om het vooral Paul naar zijn zin te maken, zoals het schrijfverbod op het Koploperforum. Dat ik dit ook gewoon weleens beu raak, is denk ik niet echt vreemd. Ik blijf geen water bij de wijn doen, het mag ook weleens van de andere partij komen.

Paul is de laatste maanden van vorig jaar intensief ondersteund niet alleen door mij begrijp dat goed, geheel gratis en voor niets. En daar plukken we dan nu de wrange vruchten van. Gewoon om een simpel berichtje met een bugmelding daarin. Mag ik mij dan als weldenkend mens afvragen waar we het ook al weer voor doen? Toch niet om elkaar het leven zuur te maken hoop ik.

Zo en dan ga ik nu even wat anders doen, iets wat beter is voor mijn bloeddruk.

Allen bedankt voor de reacties  (y).

Mvg
Wim.

Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

jakop

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 16 March 2009, 14:57:37 »
Ik denk dat er voldoen over geschreven is....misschien moeten beide heren elkaar eens in de ogen kijken en e.a. uitpraten.

Schrijven helpt niet (meer), praten wel  ;)