Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
br 041 334-4 Fleischmann H0
door
saskia
Vandaag
om 22:53:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 22:38:34
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Tjalling
Vandaag
om 22:21:24
maatvoering AKI
door
mldehaas
Vandaag
om 22:04:07
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:15:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:13:23
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
Vandaag
om 20:47:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 20:24:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jos_1972
Vandaag
om 20:01:45
Roco ns 309 ac>dc
door
bellejt
Vandaag
om 19:50:35
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
Vandaag
om 19:49:57
Eyro Interlaken
door
Luc2000
Vandaag
om 19:09:49
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:08:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:41:26
Trafo regelaar hulp
door
FraWi
Vandaag
om 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:12:28
Stalen rijtuigen van NS
door
ACTS1251
Vandaag
om 17:12:13
RhB H0m, Albulisch
door
Sylvester
Vandaag
om 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
GD
Vandaag
om 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 15:22:53
De Projecten van RetroJack
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:21:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:16:09
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:46:59
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
Benelux795
Vandaag
om 14:17:43
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
FritsT
Vandaag
om 13:25:08
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:08:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
VAM
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: VAM (gelezen 4130 keer)
Klapwijkbaan
Offline
Berichten: 57
VAM
«
Gepost op:
04 March 2009, 11:48:41 »
Ik zit te denken om een trein met VAM wagons te laten rijden op mijn modelbaan, maar kan niet vinden welke loc hiervoor rijd. Kan iemand mij helpen?
Gr,
Bas
Gelogd
Het leven op het spoor in 1:87 -
https://klapwijkbaan.nl
mass am see
Offline
Berichten: 3986
de hondsrug baan
Re: VAM
«
Reactie #1 Gepost op:
04 March 2009, 11:52:49 »
Hallo Bas,
De loc's die je kan gebruiken voor jou VAM trein zijn de 2200 of 2400 van roco.
mvgr Evert Masselink
Gelogd
NS 1100
Offline
Berichten: 1485
Re: VAM
«
Reactie #2 Gepost op:
04 March 2009, 11:58:09 »
Euh, 1100, 1200, 1300, 1600 kan sowieso ook voor het nieuwe type VAM wagens!
(Welk type heb je?)
Gelogd
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5381
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: VAM
«
Reactie #3 Gepost op:
04 March 2009, 12:01:00 »
Het hangt er maar net vanaf wat je na wilt bootsen van de VAM trein en welk type VAM wagnes je wilt.
Het plaatsen en weghalen van de wagens gebeurde met diesellocs. Ook werden de treinen op delen van trajecten met diesels gereden. Overigens niet alleen de 2200 en 2400, ook de 6400 kan er nog makkelijk voor als je kiest voor de VAM kantelbakwagens die tot 1997 hebben gereden.
Maar de grote afstanden werden vaak met e-locs gereden. Hier kun je gebruik maken van de 1000 t/m de 1600. Alhoewel ik geen bewijs heb dat een 1500 ook met VAM gereden heeft. Kans is ook redelijk klein.
De kleur en uitvoering van de locs hangt af of je de oude VAM wagens neemt (recent door Roco uitgebracht) en inzetbaar van eind jaren 60 tot medio jaren 80, voor de Roco VAM kantelbakwagens kiest (inzetbaar vanaf 1970 tot 1997) of voor de Kleinspoor VAM afzetcontainerwagens kiest (inzetbaar vanaf halverwege jaren 90 tot heden.
Voor deze laatste generatie wagens kunnen ook locs van Railion en ACTS gezet worden.
Dus voor een duidelijk antwoord, graag eerst aangeven welke VAM wagens je precies wilt.
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: VAM
«
Reactie #4 Gepost op:
04 March 2009, 12:42:52 »
Ook werd er bij het station in Wijster tot in de jaren '70 een gele Werspoor-sik gebruikt:
Bron: 'Treinen'
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/Scannen0001.jpg
Helaas is dit de enige foto die ik ervan heb. Mocht iemand meer foto's hebben dan hoor ik dat graag!
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Jojo
Offline
Berichten: 569
Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: VAM
«
Reactie #5 Gepost op:
04 March 2009, 16:19:38 »
Een oersik zo te zien, en het lijkt wel een ex-Spoorweg Bouwbedrijf exemplaar vanwege de gele kleur. Maar dat weet iemand anders wel beter.
Gelogd
Biem
Offline
Berichten: 816
Re: VAM
«
Reactie #6 Gepost op:
04 March 2009, 16:30:29 »
Zal er binnenkort even een foto van maken
Gelogd
Groeten uit Hoogeveen
corjan
Offline
Berichten: 81
Re:VAM
«
Reactie #7 Gepost op:
11 July 2009, 12:09:28 »
Ik heb nu een aantal heel verschillende VAM wagens:
- de blauwe met 60 erop
- de witte met Regam
- geel (potgrond)
- geel groen (recycling)
- groen met groot VAM
- groen VAM compost met GFT logo
- groen VAM compost
Maar hoe zag zo'n trein er in werkelijkheid nu uit? Was hij overwegend groen, met hier een daar een afwijking of waren het flink gemengde treinen? Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Gelogd
prutser
Offline
Berichten: 6722
Spaar ze allemaal.
Re:VAM
«
Reactie #8 Gepost op:
11 July 2009, 12:57:09 »
Omdat ik geen zin had om de tafel af te ruimen heb ik even voor je gegoogled.
http://flickr.com/photos/67492399@N00/3145075110/
http://picasaweb.google.com/lh/photo/F6VMO_v-JhZh0ArgEZeUvw
http://flickr.com/photos/67492399@N00/3300529266/
Groet Stephan.
Gelogd
Adieu
corjan
Offline
Berichten: 81
Re:VAM
«
Reactie #9 Gepost op:
11 July 2009, 14:07:36 »
Overwegend groen dus met hier en daar een ander kleurtje tussendoor...
Bedankt
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
VAM