Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:28
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:23:06
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:23
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 16:39:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:09
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18

Auteur Topic: Rail 2009 Houten 6, 7 en 8 maart  (gelezen 40555 keer)

Dave van der Locht

• Offline Offline
Re: Rail 2009 Houten 6, 7 en 8 maart
« Reactie #165 Gepost op: 08 March 2009, 22:54:45 »
en lekker met  Remco aardig wat masten geproduceerd. 

;D

Aardig wat?...   :-| 't leek wel massa-produktie langs me! Chinese vingertjes zijn snel, maar jullie waren sneller...
Vanmiddag heb je de halve middag uit je neus zitten eten omdat je door je materiaal heen was.  ;)

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

Hans sprinter

• Offline Offline
  • Vriend van vlaflip
« Reactie #166 Gepost op: 08 March 2009, 23:00:29 »
Ook thuis van rail.
Als eerste mijn Benelux stuurstand stam afgemaakt. ;D

Jan-Albert, bedankt voor de ombouw van mijn 2221! Hij loopt lekker en heeft Digitaal nummer 2221, wat anders 8).
Jan-Peter, bedankt voor de decoder en het zoeken naar lensjes ;D
Karst, bedankt voor het meedenken, je ziet de mails deze week wel komen.
Kees-Jan, graag gedaan en bedankt voor de enorme lading tips en truucs, ik zal ze zeker goed gebruiken. Heb al een paar ideetjes trouwens voor aanvulling op de 5er. Ik kan nie wit.......jij wel ;)

En ALLEMAAL: Bedankt voor een drietal supergezellige dagen!!
Hans :D

PS: Peter, ik denk idd dat we je loks niet zullen vergeten, zowel Jan-Peter niet alsook ik niet.  ;)

15011201

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #167 Gepost op: 08 March 2009, 23:41:08 »
Dit weekend ook op zaterdag op Rails geweest . Allereerst even mijn spullen bij de St Klassieke-locomotieven achtergelaten (handig als je daar vrienden hebt scheelt een hele boel gesjouw met tassen) en gelijk even een bakkie leut gedaan . Daarna even wat rondgelopen en mij weer verbaasd over prijzen (kijk dan naar n-schaal) van modelspoor in het algemeen .

Moet zeggen er waren over heel Rail erg leuke banen te vinden alleen valt mij al jaren op dat het merendeel van de banen voor kinderen en mensen bezoekers in rolstoelen erg hoog staan . In de zaal waarook de BNLS stand stond was 1 n-schaal baan van de Railclub Utrecht welke op lage hoogte stond . Bij navraag doet men dit dus al jaren en staat men eigenlijk alleen hoger in dien men koppelt met andere n-schaal banen . Tevens vertelde men mij dat ze maar een kleine baan bij zich hadden ivm plaatsgebrek . In deze baan is ook een leuk stukje Japan nagebouwd en vroeg dus aan degene die dit gemaakt had of dit eigen inbreng was , hierop antwoordde hij bevestigend en vertelde dat elke inbreng toegestaan is mits deze overeenkomt met de normen van de club . Ook qua materieel mogen de leden met alles wat op de baan kan rijden ook rijden en het maakt niet uit welk land .

Op het moment dat ik er was begon men net een trein samen te stellen met uiteindelijk 64 ns-rijtuigen en 3 x 1600 ervoor . Deze heeft uiteindelijk een aantal ronden op de baan gereden waarbij elk aanwezig lid (ook voor het merendeel was dit een verrassing) ingezet werd om de trein in de gaten te houden .  Tot mijn verbazing vertelde 1 van de leden dat het materieel voor deze trein door 2 personen was aangeleverd . Ondanks dat de loc's het moeilijk hadden om de trein te trekken . Men had proefgedraaid bij iemand thuis en deze had dezelfde trein met 2 loc's laten rijden in een groot "vierkant" . De baan van de club heeft nogal een aantal bochten en dit werkte een beetje tegen waardoor men voor 3 loc's gekozen had .  Ik was persoonlijk erg verbaasd dat n-schaal zulke sterke loc's heeft gemaakt aangezien men toch spreekt over een trein van ruim 13 meter welke toch ingang gezet moet worden . Voor het publiek even eens wat anders en voor de aanwezige leden ook .  Hierna ging men weer terug naar de normale "treinenloop" en werd de lange trein in etappes afgerangeerd en bleef alleen een stammetje ICR en IC+ rijtuigen rijden .

In de hal van proto 87 leuke dingen gezien maar eerlijk gezegd liep ik nu niet zo warm van alles wat er te zien was . Er stonden leuke baantjes maar ook banen waar ik totaal niets mee heb . Als je als bezoeker komt wil je toch ook wel wat op banen zien bewegen of rijden en dit viel mij zwaar tegen bij de banen in deze zaal . Je kunt dan nog een mooie baan bouwen maar als er niets rijdt dan heb je ook weinig publiek .

De havenoverslag van Rotterdam , de zwitserse banen , en de belgische n-schaal baan waren erg mooi . het simpele havenbaantje in de protozaal en de diversiteit van de n-schaal baan van Railclub Utrecht beviel mij ook erg goed .

Uiteindelijk met een DB-(dummy)railbus van hobbytrain weggegaan maar een dag met heel veel plezier en dus met verrassingen . Tevens hebben enkele leden mij weten om te praten om eens bij de Railclub op bezoek te komen om eens meer kennis te maken en eventueel lid te worden van deze club .

al met al een zeer geslaagde dag
Frank

r0n

• Offline Offline
« Reactie #168 Gepost op: 08 March 2009, 23:54:14 »
Twee dagen op de beurs gestaan. Was lekker druk en heb mij goed vermaakt! Als het volgend jaar weer is zal ik er ook weer zijn. Ook wel wat leuks kunnen kopen...

stig

• Offline Offline
« Reactie #169 Gepost op: 09 March 2009, 01:07:57 »
Je kunt dan nog een mooie baan bouwen maar als er niets rijdt dan heb je ook weinig publiek .

Hoezo "als-dan"?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #170 Gepost op: 09 March 2009, 08:05:29 »
;D

Aardig wat?...   :-| 't leek wel massa-produktie langs me! Chinese vingertjes zijn snel, maar jullie waren sneller...
Vanmiddag heb je de halve middag uit je neus zitten eten omdat je door je materiaal heen was.  ;)

Groetjes,
Dave

;D noemt men fingerspitzengefuhl..... zegt mijn vrouw ook soms al denk ik dat ze daar dan wel wat anders mee bedoelt  8) .
De plannen voor de  volgende  beurs  beginnen al te rijpen.   Overspanningsportalen voor 2 - 4 sporen breed, dubbelle uitlegger masten en  de typische zwitserse  voedingsportalen .     Kwestie  van beetje meer variatie in de bouw en het aanbod te brengen.   Heb weer een paar maand tijd om alles voor te  bereiden en  inderdaad  een wat grotere werkvoorraad aan te leggen.     :D

Peter
Petdig1

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
« Reactie #171 Gepost op: 09 March 2009, 08:45:10 »
hmm,
wat moet ik zeggen van Rail Houten ?

Wat een rij weer voor de deur. Minstens 20 minuten in de rij, en hij werd nog steeds langer. Voor de rest eigenlijk hetzelfde als vorig jaar, maar dan duurder Niet verkeerd bedoeld, maar de kwaliteit is niet hoger geworden (niet dat deze laag is), maar de prijs wordt steeds hoger.

Dit jaar zat het een beetje tegen de grens. Er waren vele mooie modelbanen te zien, waarvan vele al bekend. Vooral de Fremo-baan kreeg van mij de volle aandacht. Ik ben zelf niet zo'n fan van verenigingsmodulebanen, daar de detaillering meestal niet zo goed is. Desondanks was er genoeg om mij bezig te houden.

Het hele verhaal van 'de verhouding tussen verkoop en banen is fout'  en 'ik zie geen verschil tussen Rail en een ruilbeurs' laat ik naast mij liggen. Ik heb tevens leuke dingen gezien en heb ook wat kunnen kopen. De prijzen van de (2e hands) producten was beter dan vorig jaar. Ik heb in ieder geval meer koopjes gezien. Jammer genoeg niet van dat wat ik zocht.

Maar als conclusie : Rail is een leuke bijeenkomst, die echter 2 problemen heeft mijns inziens.
1. Het wordt soms te druk. Houten is veel kleiner dan de Jaarbeurs, maar volgens mij waren er bijna evenveel mensen. Bovendien lees ik hier veel verhalen dat ook verenigingen woekerden met de ruimte.
2. De prijs. 15 Euro is toch wat veel voor dit, zeker in vergelijking met eurospoor . Als ze het hierbij houden kom ik volgend jaar misschien weer. Als ze de entree nog hoger leggen, kom ik niet.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

henk

• Offline Offline
« Reactie #172 Gepost op: 09 March 2009, 08:56:30 »
Voor het eerst sinds tijden weer eens meegedaan op de stand en was bijna vergeten hoe leuk dat is met al die mensen. Alle bestellingen voor te plaatsen kortkoppelmechenieken afgewerkt. Verder zat ik naast de demobaan met een bordje 'vraagbaak' op mijn tafeltje geplakt (dat zag ik pas na verloop van tijd)  en dat leverde ook de nodige afleiding op.

Niks leukers dan hobbyën op een beurs met GM&S, Jophispoor en meer van dat binnen handbereik. Op zaterdag voor een Artitec groentewagentje en wat Fleischmann kortkoppelmechanieken naar Kuijpers. Zou dat wagentje niet opknappen met messing sluitseinijzers en bronzen lagertjes? Even naar GM&S lopen om te proberen. Dit gaat eigenlijk beter met grote Symoba's, maar die heb ik niet meer. Even naar .... etc.

Weinig tijd gehad voor de tentoongestelde banen, maar natuurlijk wel een uurtje voor de werkwijzen van de proto 87 jongens uitgetrokken. Boeiend om naar te kijken.

ps Remco, het relais is inderdaad stuk, zoals verwacht. Snel opgelost, zoals verwacht. Ik had niet verwacht dat er ook nog een werkende decoder in zat. ;D

ps. Remco,
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #173 Gepost op: 09 March 2009, 09:15:33 »
Maar als conclusie : Rail is een leuke bijeenkomst, die echter 2 problemen heeft mijns inziens.
1. Het wordt soms te druk. Houten is veel kleiner dan de Jaarbeurs, maar volgens mij waren er bijna evenveel mensen. Bovendien lees ik hier veel verhalen dat ook verenigingen woekerden met de ruimte.
2. De prijs. 15 Euro is toch wat veel voor dit, zeker in vergelijking met eurospoor . Als ze het hierbij houden kom ik volgend jaar misschien weer. Als ze de entree nog hoger leggen, kom ik niet.

1 was mij niet zo opgevallen.
Had me niet aangemeld voor de stand ( op zich toch wel jammer dat je dan aan de andere kant van de stand sta, al heb je wel wat meer tijd om ook eens te kijken wat er verder allemaal is )
Ik kon alleen op vrijdag, en vond het toen zeker niet druk. Je kon overal goed bij. De rij bij de ingang was wat lang, kwam ook een beetje door 2 kassa's die dicht waren??
Toen de derde eindelijk open ging waren we zo binnen, maar hadden we al wel meer dan 15 minuten staan wachten.

En de prijs, ach 15 euro was misschien wat veel, zeker als je de wat mindere verhalen op voorhand hoorde, maar volgens mij kon iedereen wel voor 12.50 naar binnen. (heb tenminste niemand gezien zonder kortingskaart) En je kunt voordelig wat kinderen mee nemen waardoor dat wat aantrekkelijker wordt.
Uiteindelijk binnen heb ik me prima vermaakt, goede combinatie van handel en banen.  En heb over de entreeprijs totaal niet meer nagedacht.

Wel vraag ik me af waarom de prijs niet standaard op die 12.50, hoef je niet allemaal van die kortingsbonnen te leveren, en heb je misschien ook wat minder van dit soort klachten, maar daar zal vast een goede reden voor zijn??

Groet,
Roelco

POLDERMODEL

• Offline Offline
  • POLDERMODEL
« Reactie #174 Gepost op: 09 March 2009, 09:18:23 »
Na drie dagen Rail 2009 als een tevreden man naar huis gegaan. Poldermodel was weer eens uitgestald en de belangstelling was 3 dagen overweldigend, de vele details die deze baan biedt geeft heel veel mensen plezier. Hier rijden geen massa's treinen heen en weer. Af en toe komt er een lokaal trammetje voorbij. Als trotse bezitter van deze baan geniet ik van het plezier dat bezoekers van Rail hebben gehad van deze baan. Tenslotte doe je het als bouwer hiervoor, publiek verwennen met mooie dingen. Het was drie dagen lang de gehele dag vol voor de baan.

Ook heb ik elke dag een lezing gegeven in het Railtheater over Poldermodel, hoe dit is ontstaan en uitgelegd hoe de formule is waarom dit zo ruimtelijk overkomt,  ondanks de diepte van maar 40 tot 50 cm. Ook deze lezingen zijn heel druk bezocht. Ook hier een tevreden gevoel over gekregen, je steekt er tenslotte veel tijd om e.e.a. voor te bereiden.

Ondanks wat kritiek van sommige mensen over Rail 2009 kan ik zeggen, mede modelspoorliefhebbers wees blij dat er mensen zijn die hun nek uitsteken om dat soort tentoonstellingen te organiseren. Rijk worden ze er niet van, kost heel veel tijd en voorbereiding om het iedereen naar de zin te maken. Maar het stond er weer als vanouds, gezellig en lekker druk.

Ik ben met een goed gevoel weer naar huis gegaan, was erg vermoeiend, maar zeker de moeite waard om er drie dagen te staan voor jullie.

Filip Sleurink
bouwer van POLDERMODEL

FransOmatic

• Offline Offline
    • GelulMetInhoud
« Reactie #175 Gepost op: 09 March 2009, 09:26:51 »
Was eigenlijk in de eerste instantie niet van plan te gaan.... ook al "rijswijk" en Ontraxs achter de rug en een paar dagen Intermodellbau over een paar weken. Maar op de vrijdagavond gaat het dan toch weer kriebelen en de zaterdag met mijn ouweheer die kant op gereden, is die ook weer eens een keertje buiten  ;D .

Was erg verrast door de kwalitatief mooie banen en diorama's. Ook weer veel verkoop maar had ook wat dingen op het  "boodschappenlijstje" die we hebben gevonden.

Die Fransen hebben toch wel erg mooie dingen en uit Engeland ook weer erg mooi materiaal, zeker dat wat groter formaat. Toch een hele andere bouwstijl dan wij hier, veel industrieëler. Ik kan er graag naar kijken en het is eens wat anders dan al die meters (ook zeker mooi) polder en weiland banen.
Mooiste dingen die ik heb gezien en prachtig heb kunnen fotograferen:

- Proto:87, erg mooi. Wel vrij statisch maar prachtig om te zien en fotograferen.
Die kleine Engelse baan in kruisvorm met dat haventje en die 2 draaibruggen om het rangeerwerk te doen was heel appart. Zeker die 2 jolige Engelse kerels die er achter stonden. Nog nooit 2 mannen zo veel lol zien hebben bij het rijden op een rangeerterreintje.

-Die N-baan uit Wallonië. Even de naam vergeten maar heb even staan genieten bij dat landschap. Mooi afgewerkt met die geschilderde achtergrond. Kleuren en sfeer, was helemaal af. Was er aan het fotograferen achter het hekje en ze nodigden uit om over dat hek heen te stappen om zo wat mooiere foto's te kunnen maken. Prachtig toch, je verstaat elkaar bijna niet maar toch zo enthousiast.

-Die vrij hoog opgestelde Engelse baan met die machine fabriek. Had hem al eens eerder gezien maar blijft een juweeltje. Die Engelse beetje kneuterige sfeer eind 19e eeuw, blijft mij boeien.

-Rotterdam Blaak, mooie module. Leuk gedaan met die uitstekende brug, trambaan er onder en rijden materiaal.

-Die grote N baan uit Utrecht, ben zelf net een beetje begonnen met bouwen van het landschap op mijn eigen baantje dus daar weer leuke ideeën opgedaan. Dat stukje van die trambaan nog eens uitgebreid gefotograffeerd. Die man vroeg van welke club ik was....eeeehhh, geen, gewoon ouderwets op zolder, dat bestaat ook nog steeds ghe ;D

Verder nog te veel om op te noemen maar was uiteindelijk toch blij er rondgezworven te hebben. Kwalitatief hoogstaan ondanks niet altijd meters rijdend materieel maar er zijn zat lui waaronder ikke die erg kunnen genieten van dergelijke diorama's. Voor ieder was er wel iets, en zat verkoop. Nog even bij de BNLS stand op een van die pc's mijn eigen foto's aan mijn ouweheer laten zien...die wist als digibeet niet hoe ik prive foto's op een willekeurige pc kon toveren haha. Mooie stand weer van BNLS, en erg enthousiaste lui.

Enige minpunt vond ik toch wel die rij voor de kassa. Was ietsje voor 10-en terplaatse en de auto geparkeerd en wel. Jas natuurlijk in de auto laten liggen. Maar we stonden van 10 tot 10:45 in de rij bij een graadje of 4. Da's toch wel erg lang, en dan hadden we mazzel dat het droog was. Ben niet zo'n z**kerd maar het was wel heul erg frisjes.

Grtz
Frans
Time flies when you're having hobbys

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #176 Gepost op: 09 March 2009, 09:45:28 »
Ondanks alle voorspellingen (weinig banen, diverse evenementen net geweest) zag ik vrijdag de drukte hier in Houten snel toenemen, dus ben ik vrijdagmiddag na de lunch het kantoor maar ff uitgewandeld naar de Euretco.
Ook mij viel het aanbod helemaal niet tegen, ik heb veel mooi werk gezien en veel leuke ideëen opgedaan.

Nog even bij de BNLS stand gestaan en de plot van Frits Westers bekeken.
De verhoudingen en detaillering van het dieseltreinstel vind ik heel goed, maar ik ben nog niet onder de indruk van het gebruikte materiaal.

Nog even staan wegdromen bij de Fork Creek Yard, wat een gaaf baantje is dat toch. Is wel een van mijn favorieten, hoewel ik dat Belgische emplacement met een compleet schilderij als achtergrond ook erg fraai vond.

Tenslotte het spaarvarken nog even gekanteld bij diverse standjes, ik vond de beurs in elk geval het toegangsgeld (-korting ;D) wel waard.
Het viel me trouwens op hoeveel Märklin er aangeboden wordt: als de fabriek nu dichtgaat is er nog voor jaren voorraad.....

Bessel
RETROBAHN A.G.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #177 Gepost op: 09 March 2009, 10:01:48 »
ps Remco, het relais is inderdaad stuk, zoals verwacht. Snel opgelost, zoals verwacht. Ik had niet verwacht dat er ook nog een werkende decoder in zat. ;D

Super zeg ;D Wat een koopje! Daar heb je echt een mooi mazzeltje mee gehad!

Gr. Remco.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #178 Gepost op: 09 March 2009, 10:08:09 »
Zo Rail hebben we ook weer gehad en heb er 2 volle dagen rondgelopen met deze keer alleen maar een bezoekerspet op.
Zaterdag had ik de de mazzel dat ik bij de deur werd opgehaald, dus heb alleen de rij aan de zijkant bekeken, waarvoor nog mijn excuses aan de wachtende.
Eenmaal binnengekomen gelijk naar de banen gelopen, de handel zou ik wel doen als ik tijd over had, en ik had op een paar fosforbrons stripjes na ( kan het bakkerblogje ook eens verder  :-[) niets nodig.
Ja zo'n platbodembootgeval van Artitec, maar die loop ik al een jaar mis op Houten, dus die zou er nu ook wel niet liggen ging ik maar van uit.
Ik weet eigenlijk niet of het nivo hoger lag als vorig jaar, want vorig jaar stonden er toch ook wat snoepjes tussen.
De protozaal had ik als laatste bewaard, en niet geheel onterecht, want het wordt afgezaagd, maar daar stond me een partij mooi werk, ook al had ik toch hier een paar bedenkingen.
Fremo, schitterend gemaakt rail materiaal, silflor in overvloed, dus voor mij dan al geslaagd :D, en alles op en rond het spoor super gedetailleerd, maar waarom dan geen achtergrond en goede verlichting, mijn ogen trokken toch steeds weer naar de overtallige flessen cola achter de baan en de sfeer alsof je op de set van Campinglife stond.
Ik vind dat zo zonde van al dat  mooie werk wat in die fremo wordt gestoken.
Ik weet wel dat Fremo niet voorziet in achtergrond en fries, maar volgens mij kost het niet zoveel moeite om van de regel af te stappen, maar goed, muggegezift van mijn kant.
Verder vond ik heel opvallend, dat als een Engelsman een Nederlands baantje maakt, toch niet gelijk opviel dat het een Nederlands baantje was. Heel kunstig en mooi gebouwd, maar toch op een of andere manier miste ik de typische Nederlandsche sfeertje die Bv Filip goed weet te raken.
De eerste 5 minuten dat ik keek, dacht ik echt dat het een Engels/semi Frans buurtlijntje was, totdat ik opeens een sik zag, en eerst nog dacht hee, hadden ze daar ook een sik, tot ik door had dat het een Nederlands Thema had.
Ja ik weet het, ik en treinenherkenning, da ga nie goe samen  :)
Als allerlaatste had ik Pempoel en Nouallier bewaard omdat Pempoul gewoon zo gigantisch mooi is ( 17 jaar bouwtijd vond ik wel aan de wat langere kant, maar soit) en Nouailier in mijn ogen DE 3D Rembrandt is op het moment.
Daar kunnen nog heel wat zwaar overgesubsidieerde kunstenaars wat van leren, dat is gewoon niet te bevatten.

Maarja, je praat op zo'n dag zoveel, dat je nooit alles goed te zien krijgt, en ik toch nog het in-de-rij-voorpret wou beleven, zondag nog maar een dagje Rail eraan geplakt, maar helaas was de rij niet zo groot, dus die belevenis was van korte duur.
Uiteraard bon vergeten maar kaartje invullen en verder geen probleem, ik vroeg er niet eens om, dus denk dat ik dan toch mijn looks meeheb  8) maar je vraagt je dan inderdaad af waarom niet gelijk € 12.50 op de kaarten zetten.
zal wel psiegies werken omdat Nederlanders nou eenmaal gek zijn op korting en dat mensen trekt om te komen,
Als ik er een leuke dag heb zal het me persoonlijk een worst zijn of het 12.50 of 15 of zelfs 17 euro kost, als ik me maar vermaak.
Kom je met een heel gezin en harem, dan kan ik me wel voorstellen dat de prijs een issue is, dat dan weer wel  :)
Vooral de 3d stand van benelux was ondanks mijn bedenkingen over de toepasbaarheid een schot in de roos en vooral 1 techniek was ik zeer van onder de indruk, nog even met Karst gehersenstormd over raampjes en dan ben ik weer in mijn element, en ook weer een beetje aan het werk, het is je vakgebeid en dan lijkt het al gauw werk  :)

Kortom, 2 zeer leuke dagen gehad en heb me geen seconde verveelt, dus voor mij een ouderwetse Railbeleving
Mvg Marty,

FransOmatic

• Offline Offline
    • GelulMetInhoud
« Reactie #179 Gepost op: 09 March 2009, 10:25:17 »
dus heb alleen de rij aan de zijkant bekeken, waarvoor nog mijn excuses aan de wachtende.

Dank u, altijd baas boven baas he  ;)
Time flies when you're having hobbys