Verheugend nieuws wat mij betreft. Volgens mij is de RTM hiermee het eerste spoormuseum in Nederland dat werkelijk een replica van een stoomloc gaat bouwen.
Oh, en wat is de Arend dan?
Zo volg ik al een tijdje de replica-bouw van een Saksische I K door de samenwerkende smalspoormusea in Saksen, die bijna gereed is:http://www.ssb-sachsen.de/projekte_IK.htm
Ik moet overigens bekennen dat ik het liefst zelf ook een Kaapspoorbackertje zou bouwen, maar dan in H0m, maar het is nog veel te moeilijk voor mij.
Hé, Eggerbahn bestaat nog of moet ik zeggen: bestaat weer. Maar het Backertje kan ik niet zo een, twee,,drie vinden.
Howel we nu al aardig naast het thema van dit draadje gaan:Egger Bahn is een producent uit de jaren 60. Na faillissement is het in de jaren 70 nog een tijd onder de naam Jouef Décauville doorgeproduceerd.Toen de rechten op het merk vervielen zijn deze voor de Benelux door Ruud Wittekoek verworven.Hij is zelf gepassioneerd vezamelaar en handelt ook in Egger Bahn, alleen in de oudere modellen. De nieuwe produkten van Egger verkoopt hij pas als ze als tweedehandsjes bij hem terecht komen.is de verwarring nu nog groter?