Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Ben
Vandaag om 20:09:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 19:53:44
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 19:19:01
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45

Auteur Topic: Roco H0 2009  (gelezen 165201 keer)

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco
« Reactie #435 Gepost op: 20 July 2009, 22:46:18 »
En ach, als je de katalogus niet wilt kopen, dan doe je het gewoon via het www......
Tbinnebarretije…

Aspelix

• Gast
« Reactie #436 Gepost op: 20 July 2009, 22:53:58 »
Lang, heel lang geleden, toen ik nog een klein en aardig ventje was, zat er alleen  in de catalogus van Märklin een waardebon, die bij inwisseling bij een aankoop de aanschafprijs van de catalogus vergoedde.

Van alle andere merken heb ik dat nooit meegemaakt. En ik haalde ieder jaar trouw alle "treinenboekjes" en van Faller.
En voor die drie - later vier - kwartjes moest ik lang sparen, hoor.... :(

En verders: Ik bied ook gratis catalogi e.d. eerst bij de kassa aan.
Gewoon: Gewoonte.
Zoals je alles bij de kassa aanbiedt.

En wat betreft het om-niet aanbieden van catalogi: Het werkt het graaien in de hand en veel van die - in principe milieuvervuilende - drukwerken verdwijnen in de afvalcontainer.
En dát is pas zonde.  >:(
Ook wat dat betreft was het oude systeem met een waardebon, zoals Mä* dat deed, helemaal zo gek nog niet. (y)
Je drukt daarmee een grote kostenpost (reken die maar eens door...) die uiteindelijk tóch in de produktprijs tot uitdrukking komt.

Even een beetje op de man gespeeld (maar niet persoonlijk bedoeld, uiteraard !):
Jij betaalt die gratis catalogus voor de ander, die em alleen maar meeneemt voor het meenemen...., bij de aanschaf van jouw treintje. doordenker(tje)

Groeten, Ruurd
« Laatst bewerkt op: 20 July 2009, 22:58:54 door Ruurd Benthem »

Sander

• Offline Offline
« Reactie #437 Gepost op: 20 July 2009, 22:58:31 »
Citaat
toen ik nog een klein en aardig ventje was

Iemand met zelfkennis, ze bestaan nog, hoe heerlijk!!!  ;D ;)

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Aspelix

• Gast
« Reactie #438 Gepost op: 20 July 2009, 23:04:21 »
Niet alleen vanwege de catalogus Chris, maar ook weer 2.5% bij de prijs op, bovenop de 10 van januari. Er moet dus nu al 2 keer geld bij. Dat gaat wel de verkeerde kant op vind ik.

Gr. Remco.

Ik krijg nou niet bepaald de indruk van jou, dat je het niet kunt missen, Remco.
Wat ik je overigens van harte gun, hoor...

Maar 1:
=> het is het weer eens overheersende gevoel, dat de mensen, die het het beste zouden moeten kunnen missen, het hardst lopen te  ka...ren klagen. :(
en 2:
=> misschien zetten mijn opmerkingen jou en anderen wat meer aan het denken over hoe er met geld en (ook andermans) milieu omgegaan wordt.
Hoe banken hiermee zijn omgesprongen is heel erg pijnlijk duidelijk geworden.

(Niet jouw opmerking:)
En vergeet vooral de transportkosten van het drukwerk niet !
En de milieuschade...
Ook als je via internet gluurt... als er zonnecomputers zouden zijn, zou ik die graag gebruiken, net als zonnetreintjes overigens (y)
(Wél jouw opmerking:)
Die (kosten) zitten tóch bij de prijs in

Groeten, Ruurd

[edit]
posting aangepast omdat Remco zich onbedoeld aangevallen voelt.

[/edit]
« Laatst bewerkt op: 21 July 2009, 00:52:01 door Ruurd Benthem »

Aspelix

• Gast
« Reactie #439 Gepost op: 20 July 2009, 23:08:52 »
Iemand met zelfkennis, ze bestaan nog, hoe heerlijk!!!  ;D ;)

mvg,
 Sander

Dank je Sander  :-*

Ik ben er ontroerd van...  :'(

Groeten, Ruurd

alex1212

• Offline Offline
  • NS & DB ,mijn "Ok"
« Reactie #440 Gepost op: 20 July 2009, 23:39:38 »

Nog een ander wijsheid erbij,

De nieuwe hoofdcatalogus in september gaat ook 2,50 kosten en is niet meer gratis.

Wat een tumult kan ik met een klein stukje tekst op dit forum te weeg brengen :'(

Een catalogus drukken, kost per catalogus minimaal 4,50 netto per stuk.
let wel, dit is alleen de nederlandse uitvoering in een kleine oplage.

Tip voor Roco (vertegenwoordiger die ook meekijkt ) maak hem tweetalig NL/Frans bv. dit drukt de kosten per oplage.

Ik kan die knaak wel missen,
en als je Roco te duur vind, koop je het toch niet (y)
Dan wordt de spoeling dunner en gaat de prijs weer naar beneden ;D

Ook leuk voor mij, ik heb geduld, en wacht tot de opruimingsaanbieding.
Er gaat altijd wel een winkel stunten met de restpartij, die overblijft in het magazijn van Roco.

Ik koop al 25 jaar Roco en ben een tevreden afnemer.

groet,
Jan (zonder spoed)

Aspelix

• Gast
« Reactie #441 Gepost op: 21 July 2009, 00:46:26 »
Even een reactie op Remco.

Ik wil naar een ieder toe niet de indruk wekken, Remco als persoon aan te (willen) vallen.
Mocht dit wél het geval zijn, dan daarvoor mijn excuses.

Groet, Ruurd

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #442 Gepost op: 21 July 2009, 00:48:04 »
Dat krijg je als je vakantie hebt. Tijd om dit soort draadjes eens door te lezen. Valt me op dat Roco binnen een kort tijdsbestek wel erg omhoog gaat met de prijs. Als ik daarbij het idee of gevoel heb dat ik er nog iets voor terugkrijg, zou ik het begrijpen. Maar dat gevoel heb ik niet, integendeel.

Voor een bedrijf als Roco valt er ongetwijfeld ook veel winst te halen in het productieproces. Verplaatsen van activiteiten naar landen met lagere lonen, als dit al niet gebeurt is, enz. Dat een bedrijf omzet, en winst moet maken begrijp ik. Maar niet ten koste van de consument.

De rol van de consument in dit verhaal is dat we samen een goed product voor een redelijke prijs eisen. Iets wat we eigenlijk altijd zouden moeten doen. Op het moment dat enkelen aangeven 'begrip' te hebben voor een prijsverhoging, sla je mi een verkeerde weg in. Een fabrikant, min of meer, een blanco cheque geven is verkeerd.

Een opmerking als "dan koop je het toch niet" is veel te kort door de bocht. We kopen wel, maar willen een redelijke prijs. Hoe schappelijker de prijs, des te meer wordt er verkocht.

Ik las ook nog een opmerking over het wel, dan niet, kunnen missen van het geld. Dat is geen punt van discussie in dit verhaal. Lijkt me een hele foute opmerking. Evenals het milieu verhaal. Ik betaal inmiddels zoveel milieu belasting, - heffing, - rechten, - enz., als dat inmiddels niet voldoende is ...

Koop ik dan geen Roco? Natuurlijk wel, maar ik blijf kritisch  ;).

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #443 Gepost op: 21 July 2009, 00:52:20 »
Even een reactie op Remco.

Ik wil naar een ieder toe niet de indruk wekken, Remco als persoon aan te (willen) vallen.
Mocht dit wél het geval zijn, dan daarvoor mijn excuses.

Groet, Ruurd

(y)

Aspelix

• Gast
« Reactie #444 Gepost op: 21 July 2009, 01:52:27 »
Citaat van: Esperopt
Ik las ook nog een opmerking over het wel, dan niet, kunnen missen van het geld. Dat is geen punt van discussie in dit verhaal. Lijkt me een hele foute opmerking. Evenals het milieu verhaal. Ik betaal inmiddels zoveel milieu belasting, - heffing, - rechten, - enz., als dat inmiddels niet voldoende is ...

Het is natuurlijk prima, dat de prijs/kwaliteit-verhouding publiekelijk van een merk aan de kaak gesteld wordt.
Waarvoor hulde. (y)
Laat ik 2 dingen hierop zeggen:
1: Het valt me op, dan er mensen klagen over de prijsverhogingen, terwijl ik die vaker hoor/zie roepen: Die wil ik ook; en een catalogus die netto € 4,50 kost, te koop voor slechts € 2,50 en dat te duur vinden.
2: Tegelijkertijd is het goed dat juist die mensen  roepen over de prijs/kwaliteit-verhouding en de ogen van anderen openen, daarmee ook acceptabeler prijzen proberen af te dwingen voor minder draagkrachtigen.

Zo fout is de opmerking dus niet, maar is wel ingegeven door een indruk die ontstaat door het lezen van diverse postings.

Over het al dan niet betalen van mileuheffingen en -belastingen en voorbeeld:
In veel gemeenten wordt hondenbelasting geheven, omdat hondenbezitters te lamlendig zijn de stront van hun hond op te ruimen, waar een ander last van heeft. "Moet de gemeente maar doen..." hoor je dan.
Gemeentewerkers worden getracteerd door rondsliggerende hondepoep, als ze aan het grasmaaien zijn. Dit is een verhaal uit de praktijk...
Lekker is dat...
Nee: Eigen verantwoordelijkheid van de hondenbezitter... die zelf niet in de stront wil zitten. :( :(

Ik wil hiermee zeggen:
Je kunt ook eens kritisch naar je eigen handelen kijken. Dát is wat ik er mee wil aangeven.
Als je daar niet toe bereid bent, zul je nooit genoeg betalen en betaal je dat met jouw en andermans gezondheid, ook met die van je familielid om het erg dicht bij huis te brengen/houden.
Is het je dat waard?
Daar gaat het mij om.

Catalogi kosten chemicaliën, papier enz. moeten vervoerd worden. Dat heeft consequenties die ons allen aangaan.

Daarmee wil ik niemand het plezier in welke hobby dan ook ontzeggen.
Maar zeggen: Ik betaal al zoveel ( laat-me-buurman-oom-tante maar-es-wat-doen daar denk ik maar niet aan, is een houding die niet zou moeten willen.

Dat is een foute opmerking.

Groeten, Ruurd
En morgen gezond weer op...
« Laatst bewerkt op: 21 July 2009, 01:56:17 door Ruurd Benthem »

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #445 Gepost op: 21 July 2009, 03:03:30 »

Nee: Eigen verantwoordelijkheid van de hondenbezitter... die zelf niet in de stront wil zitten. :( :(

Wat dacht je van die hypocriete katte bezitters. Waar is hun verantwoordelijkheid?
SK
(moest me even van het hart met al die stront in mijn tuin)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Aspelix

• Gast
« Reactie #446 Gepost op: 21 July 2009, 03:27:34 »
Geeft ook mij een katterig gevoel, Sobat

Zeer krasse en terechte opmerking.
We zullen nog heel wat moeten soebatten, voordat daar verandering in komt.

Nee, ik heb geen huisdier, maar ik houd van katten.

Ze zijn net zo eigenwijs als ik., zie je...

Groeten, Ruurd

Zie PB
« Laatst bewerkt op: 21 July 2009, 04:07:11 door Ruurd Benthem »

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #447 Gepost op: 21 July 2009, 04:42:34 »
Ik haat katten, zie mijn tuin  >:(. Honden mag ik graag. Wonderlijk genoeg wordt er in mijn gemeente geen belasting geheven over het bezitten van een hond, paard (veel grotere keutels op het fietspad), of enig ander dier.

Dat is natuurlijk niet de discussie. De discussie is waarom een stukje flexrail van Roco ineens ongeveer 15% duurder moet zijn dan anderhalf jaar terug. Ziet er precies hetzelfde uit. Dat is geen inflatie correctie, geen winst maken, maar gewoon graaien. En daar hou ik dus niet zo van. Straks gaat het zaakje weer bijna failliet, en wij maar weer wagonnetjes kopen. Kennelijk zijn ze deze actie een beetje vergeten bij Roco. En dat is jammer.

Natuurlijk ben ik ook blij met Roco. De hoeveelheid Nederlandse modellen die ze uitbrengen, top! Maar denk toch eens aan de prijs. Als een ICK meer moet kosten dan de perfecte rijtuigen (ook interieur!) van een klein serie fabrikant ... lijkt me niet goed.

Ruud, succes met het milieu. Iets wat onomkeerbaar is kun je niet meer omkeren. Dat is geen desinteresse, maar gewoon de realiteit. Het goedkoop produceren in bv China, heeft natuurlijk z'n keerzijde, laat dat duidelijk zijn.

Gerard.

Aspelix

• Gast
« Reactie #448 Gepost op: 21 July 2009, 05:30:41 »
Gerard,

goeie morrugguh....

Jouw toelichting op het oorspronkelijke onderwerp zet het dispuut weer op de rails, op de hoofdbaan zelfs.
On topic heet dat. (y)

Ik vind een ICK ook (on)behoorlijk duur, maar aangezien ik me nauwelijks op de nieuwe markt richt, let ik ook minder op de prijzen ervan. Maar het is goed te vernemen, dat er mensen zijn die de - in mijn ogen absurd hoge - prijzen en verhogingen ervan in de gaten houden en aan de orde stellen.

Zou de overname van Fl* hiermee bekostigd (moeten) worden?

Misschien zou er in het ergste geval i.p.v. een reddingsactie voor Roco eens een kopersstaking moeten worden afgekondigd.

Op zijspoor:
Met het feit, dat het milieu voor een deel onomkeerbaar verpest is, wil nog niet gezegd zijn, dat we dan maar op die weg dóór moeten gaan en niet hoeven na te denken hoe we het wél zouden kunnen doen.

Ik ga nog effe een paar uurtjes pitten, als ik me soep op heb.
Terug op de hoofdbaan...

Groeten, Ruurd
« Laatst bewerkt op: 21 July 2009, 05:48:02 door Ruurd Benthem »

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #449 Gepost op: 21 July 2009, 06:06:22 »
Als ik het allemaal goed lees, zijn we van een knaak voor een catalogus via een paar tussenstappen aangekomen bij mileuheffingen en -belastingen en hondenbelasting, geheven omdat hondenbezitters te lamlendig zijn de stront van hun hond op te ruimen.

Ooit las ik de spreuk "Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen" ........
en daar moest ik ineens weer aan denken ! Wordt het niet allemaal een beetje te veel overdreven met de laatste commentaren ?

Sander