Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Mischa
Vandaag om 23:24:40
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Quinzeedied
Vandaag om 23:17:56
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 23:17:25
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
Vandaag om 23:15:21
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 23:14:52
Sfeer op je modelbaan door sneek
Vandaag om 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
Vandaag om 22:11:33
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 22:05:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
Vandaag om 21:48:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:06:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
  

Auteur Topic: Rail, wat er aan vooraf gaat  (gelezen 9180 keer)

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #15 Gepost op: 12 October 2006, 16:52:12 »
NuKa's zijn nuchtere kalveren. Boerenpraat.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Gert1

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #16 Gepost op: 12 October 2006, 17:12:57 »
Net een foto die x jaar is terug genomen toen er nog geen kleuren waren  ;) :D.

Volgens mij zijn er al kleuren sinds de oerknal...    ;)

mvg,
Gert

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #17 Gepost op: 12 October 2006, 17:18:19 »
@gert,.
Dat klopt,.. ik bedoelde ook eigenlijk dat een fototoestel nog geen kleuren herkende of hoe je het ook wil zeggen  :-| ::),... ;D

Groeten,
Herman

Gert1

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #18 Gepost op: 12 October 2006, 18:02:16 »
Ja, ik snap wat je bedoelt (oerknal-opmerking was een geintje). De foto van Sobat Kras zou dan ook waarschijnlijk in sepia (veel digitale camera's hebben daar tegenwoordige een aparte stand voor) nog fraaier zijn.

Ik verheug me er in ieder geval op dit kunstwerkje te zien!

mvg,
Gert

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #19 Gepost op: 12 October 2006, 18:59:43 »
op.

Maar ik loop toch al een tijdje mee maar van NuKA's heb ik nog nooit gehoord. Wat zijn dat? ???
Nuchtere kalveren
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #20 Gepost op: 12 October 2006, 19:34:33 »
Sorry Mannen voor de late reaktie, moest er even tussen uit om mijn brood te gaan verdienen. Ja ik behoor helaas nog tot die paar procent die daar toe veroordeeld zijn.

Het model op de foto is te vinden in de stand van de HSM. Daar zijn ook de diorama,s van Amsterdam en Rotterdam te vinden.
Deze foto is gemaakt in de buitenlucht met Delftsepanden aan de rechter zijde.
Zie jullie in het weeklend.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #21 Gepost op: 12 October 2006, 19:42:16 »
O ja, De opbouw van de allereerste uitvoeringen van Rail konden pas plaats vinden (1985) nadat de NUchteren KAlveren de zaal hadden verlaten. Na dat de hogedrukreinigerr door het pand was geweest om de laatste restjes stront te verwijderen konden de modulebanen en stands worden opgebouwd. Op de eerste donderdag waren het water van de schoonmaak en de lucht van de NUKA,s nog niet verdwenen. . Het enige wat ik nu nog mis zijn de sleurhutten en hun bewoners die rondom de hallen gepakeerd stonden. Het was er koud maar wel gezellig. Nogstalgie heet dat en dat ga je krijgen als je ondertussen ruim 20 jaar ouder bent geworden.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Anoniem

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #22 Gepost op: 12 October 2006, 20:26:51 »
De foto van Sobat Kras zou dan ook waarschijnlijk in sepia (veel digitale camera's hebben daar tegenwoordige een aparte stand voor) nog fraaier zijn.

U vraagt, wij draaien ;D. Ik heb de vrijheid genomen om de foto van Sobat Kras (ik hoop dat je dat niet erg vindt, SK) te verklussen naar sepia.


Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #23 Gepost op: 12 October 2006, 20:27:44 »
Dat is met veel dingen zo. De regelgeving, het kostenaspect en de tolerantie van de mensen maken deze dingen niet meer mogelijk. Jammer....

Lijkt mij wel een mooie stand worden. Hopen dat het storingsvrij functioneerd.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #24 Gepost op: 12 October 2006, 21:30:44 »
Een mens is eigenlijk maar een vreemd wezen!
In de tijd dat de TV alleen maar Z/W beelden gaf snakte men naar kleuren plaatjes. Toen er kleuren kwamen werden deze uitzendingen zelfs appart vermeld in de gids. Nu kleuren gemeengoed geworden zijn gaat men opens weer zwart/wit films maken????!!!!!!
en dat zelfde zie je nu ook al met de kleuren foto's gebeuren. Rare jongens hoor die...............
Maar het neemt niet weg dat ook in sepia het een mooi plaatje is/blijft ;D

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Anoniem

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #25 Gepost op: 12 October 2006, 21:34:12 »
True, men wil altijd graag hebben wat hij niet heeft. De scholier wil dolgraag aan het werk (weg van school) terwijl de working class hero toch stiekem verlangt naar het stressvrijere schoolleven waar minder druk op zijn schouders lag. De Nederlander is graag daar waar de zon schijnt, terwijl de Spanjaard graag zou zien dat er meer regen viel omdat het gevaar van bosbranden zo groot is.

Maar goed, existentiële vragen en de beschouwingen daarop waren niet het onderwerp van dit draadje, ik dwaal af ;D.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #26 Gepost op: 13 October 2006, 23:57:58 »
In de tijd dat de TV alleen maar Z/W beelden gaf snakte men naar kleuren plaatjes. Toen er kleuren kwamen werden deze uitzendingen zelfs appart vermeld in de gids.

Ha, dat herinner ik me nog! In de Troskompas (of is het nou 'het Troskompas'?) stond er een witte K in een zwart cirkeltje naast sommige programma's. Ik vroeg me af wat dat betekende, want wij hadden immers een, zij het grote, zwart-wit TV van Telefunken. Zeven zenders (Nederland 1, Nederland 2, BRT 1, BRT 2, ARD, ZDF en WDR, meer had je ook niet nodig) die je met de hand moest instellen. Duurde ook een hele tijd voordat de buis was opgewarmd. Net zolang gezeurd tot we een kleuren-TV kregen en die had niet alleen draadloze afstandsbediening (mijn oom had er een met draad), maar ook Teletekst, wat in die tijd (eind jaren '70, begin jaren '70) alleen nog maar een proef met drie pagina's was.

Enfin, die foto is bedrieglijk echt. Ik zat even te denken, hebben ze nou een tram in Den Bosch rijden? Alleen zie je op die sepia-versie eigenlijk meteen dat het een model is, merkwaardig genoeg. Op de kleurenfoto heb je dat niet.

Maar een zéér fraai model. Daar zou ik toch graag het mooie weer even voor willen omruilen om dat te kunnen zien.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re: Rail, wat er aan vooraf gaat
« Reactie #27 Gepost op: 16 October 2006, 12:15:35 »
U vraagt, wij draaien ;D.

Dank u!   :) Deze plaat kan zo op de voorkant van een boek over modelbouw.

mvg,
Gert