Doel:€250.00
Donaties:€155.00

Per saldo:€-95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 03:08:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rob quaedvlieg
Vandaag om 02:43:49
Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Spelfaut
Vandaag om 01:02:59
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 00:00:15
NSinModel blijft aktief.. door ruudns
17 november 2018, 23:23:11
Beweging op de baan Eb en Vloed door Bjor
17 november 2018, 23:13:10
Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025 door spoorzeven
17 november 2018, 23:10:17
DCC++ centrale en arduino: ervaringen? door Timo
17 november 2018, 23:05:25
NS modelbaan Hoekdam H0 door Wim Vink
17 november 2018, 22:48:57
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
17 november 2018, 22:47:03
AVT NS6300 reactiedraadje door MDK193
17 november 2018, 22:46:14
Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn. door Wim Vink
17 november 2018, 22:43:32
Raadplaatje door HIJ
17 november 2018, 22:38:22
NS 2801 van MK modelbouwstudio door RobBennis
17 november 2018, 22:32:31
“proof of concept” door HIJ
17 november 2018, 22:21:21
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Weerd
17 november 2018, 22:14:54
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 november 2018, 22:04:42
Projekt 083-338 door 44
17 november 2018, 21:47:58
Den Zoeterdam 1/87 H0 366x110 door Den Zoeterdam
17 november 2018, 21:32:34
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
17 november 2018, 19:59:44
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
17 november 2018, 19:03:36
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 2389865 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 4174
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13605 Gepost op: 12 maart 2018, 15:39:28 »
Mooie buit
die sware last
rongen met truck en de keteltjes zijn mooi  (y)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11489
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13606 Gepost op: 13 maart 2018, 11:41:12 »
In Houten niet alleen dat setje van Tillig op de kop getikt, maar voor tp 3 ook een ouder driedelig setje van Roco, artnr. 44088. Was een koopje, drie tientjes voor de hele set:









De ketels zijn groter dan die van Tillig, namelijk 220 hl en twee keer 300 hl.

Groet,
Ruud
 
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2018, 11:44:03 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11489
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13607 Gepost op: 13 maart 2018, 19:45:33 »
Vanmiddag de hydraulische Fuchs graafmachine in elkaar geknutseld. De beweegbare arm kostte iets meer tijd dan gedacht, maar het is allemaal gelukt. Werk in uitvoering:







Uiteindelijk is de machine samen met kisten met reserveonderdelen op een wagon gezet om vervoerd te worden naar de koper:



Groet,
Ruud

DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4864
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13608 Gepost op: 13 maart 2018, 22:36:51 »
De bouw van deze Fuchs gaat toch makkelijker dan die uit Dönsdorf of Lümmeln. (y)

Groet,
Bas

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4568
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13609 Gepost op: 13 maart 2018, 23:22:24 »
Ja, maar dat zijn andere types fuchs.
Kelberg heeft een paar weken geleden in Houten/Rail ook zo'n hydraulische fuchs aangeschaft. Eens kijken of die ook zo makkelijk in elkaar te schoeven is :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Sobat Kras

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10097
    • sleutelspoor
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13610 Gepost op: 14 maart 2018, 09:22:20 »
Misschien wat aan de late kant, maar deze misten ik bij je laadkistenwagens a la NS
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11489
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13611 Gepost op: 15 maart 2018, 18:35:32 »
Dank!

Gisteren m'n Br 94 van Trix een beetje matter gemaakt en van lichte gebruikssporen voorzien:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11489
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13612 Gepost op: 16 maart 2018, 17:00:09 »
In de draad van Jan (44) ontstaat discussie over de optische kwaliteiten van de Br 38 van Fleischmann. Jan is daar niet weg van, Bas evenmin. Goede reden om een van m'n 38'ers eens uit de kast te halen. Ik heb gekozen voor de versie met de kleine oren (Witte windleiplaten) en de kuiptender (Langlauftender), waarvan Ronald een foto uit de werkelijkheid in die draad plaatst. Mijn loc (artnr. 4162):



Ik vond hem altijd mooi en nu ik er weer eens naar kijk, ben ik niet van mening veranderd. Bovendien zijn de rijeigenschappen van de machine geweldig.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 454
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13613 Gepost op: 16 maart 2018, 17:41:02 »
Hoi Ruud

Nog steeds een mooie machine. Niks mis met deze fleischmann P8 (y)
Het alternatief wat matrix in later jaren heeft uitgebracht doet het in mijn ogen echt niet beter.
De enige die het in mijn ogen zou kunnen overtreffen is Brawa. Die kans is er, nu fleischmann zich uit H0 terug trekt.

Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2018, 17:48:02 door v140 »

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 865
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13614 Gepost op: 16 maart 2018, 21:34:26 »
Ik ga morgen naar mijn vaste trein leverancier kijken of hij mij een flm br39 kan leveren met een open goederen wagen om een eier dopje met de naam van mijn moeder in kan.

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12380
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13615 Gepost op: 16 maart 2018, 22:22:36 »
Citaat
[...] de optische kwaliteiten van de Br 38 van Fleischmann. Jan is daar niet weg van [...]

Ik weet niet of ik dat zo gezegd heb, ik ben ook een beetje te lui om dat na te zoeken, maar in principe is er naar mijn mening niks mis met de optische kwaliteiten van de GFN P8. Het enige waar je commentaar op zou kunnen hebben is, als het al zo is, want ook dat zou ik na moeten zoeken, eventueel een te hoog liggende bufferbalk.
Maar de eigenlijke reden waarom ik de op Houten aangetroffen exemplaren heb laten liggen is dat het meest van die oude modellen zonder Schnittstelle betrof, al dan niet gecombineerd met nikkelen wielbanden. En ik heb gewoon geen zin meer om dat om te batterijen en aan te passen. Van dat soort karweitjes heb ik er al meer dan genoeg achter de rug en bovendien liggen er hier nog een paar te wachten (Kleinlok LGIII, T3 en nog twee stuks V100). Dan wacht ik liever op een BRAWA-modelletje, als die er ooit nog eens zou komen.

Maar Fleischmann's P8 is een prachtig gedetailleerde lok, met hele mooie wielen!
Nou ja, twee kritiekpuntjes dan, maar dat is meer zeuren: de ietwat "klobige" lantaarns en de missende Kolbenstangenschutzrohre. Maar die laatste lijken me op jouw baan wat onhandig...  ;)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11489
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13616 Gepost op: 17 maart 2018, 11:59:34 »
Inderdaad: ;D. Het model dat je hier ziet, is overigens ook een oudje zonder Schnitstelle, leverbaar geweest van 1985 t/m 2003. De eerste eigenaar heeft hem, blijkend de sticker op de doos, bij Bart Smit gekocht. Er is inmiddels uiteraard een decoder in geknutseld. Het technisch aparte van deze loc is overigens dat er geen vertrouwde rondmotor in zit, maar een motor die afkomstig is/was uit de Fleischmann raceauto's, die deze fabrikant op de markt heeft gebracht tussen 1967 en 1989.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1392
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13617 Gepost op: 17 maart 2018, 16:43:34 »
Elke keer merk ik weer dat er toch weinig boven Fleischmann uitkomt. Mijn baan weer aan het opbouwen en al het Fleischmann materiaal doet het gewoon, de oude loks piepen wel maar met een drupje olie is dat over. Maar het rijdt, ontspoort niet en geeft voldoening zowel qua uiterlijk als rijkwaliteit. Vandaag besloten om de niet "lekker" rijdende rommel maar eens in de verkoop te gooien, staan voorlopig even op de bovenste plank van de kast voor een evt. herkansing. :angel:

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11489
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13618 Gepost op: 17 maart 2018, 17:03:29 »
Helemaal met je eens: Flm doet het vrijwel altijd en goed. Des te sneuer dat Flm h0 gaat verdwijnen. Aan de andere kant: er zijn zoveel Flm-locs in de wereld dat je de komende dertig jaar nooit zonder hoeft te zitten. De echte oudjes zijn wel wat rumoerig, maar dat verschilt sterk per loc en soms maakte de ene van een bepaalde bouwreihe veel meer lawaai dan de andere.
Veel mensen vinden Roco mooier en beter, maar ik heb toch best wat Roco materieel met nukken en kuren. Het oude Rocospul is al helemaal niet betrouwbaar en bestand tegen langdurig en intensief gebruik.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2018, 17:40:43 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12380
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #13619 Gepost op: 17 maart 2018, 21:34:57 »
Protest!

Mijn ervaring met Roco-loks is dat ze best wel betrouwbaar zijn. Mijn allereerste 44er doet het nog steeds, en die is zo langzamerhand een jaar of dertig oud. Problemen heb ik er nooit mee gehad, behalve een keer de drijfas vervangen omdat ik het kopje van het schroefje waarmee koppel- en drijfstangen bevestigd worden had kapotgedraaid. En er is op een gegeven moment een decoder ingebouwd. Rijden heeft het ding altijd gedaan, thuis op eigen baan misschien relatief weinig, maar op de modulebaan van de vereniging (gewone clubsessies en beurzen als bijvoorbeeld Eurospoor, Veendam, Leeuwarden etc, en Open Dagen) echt letterlijk tientallen kilometers.
Andere loks zijn weliswaar minder oud (hoewel, de 23er is ouder) maar ook daarover geen klachten.

Voor mij doen de loks van Roco niet onder voor die van Fleischmann. Behalve dan de wielen. En misschien een klein beetje de detaillering.

Zo. Dat wou ik toch even gezegd hebben.  ;) :)