Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Falkenberg
Vandaag om 19:36:20
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Ellerman
Vandaag om 19:27:35
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 19:22:51
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
Vandaag om 19:13:00
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 19:10:30
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:04:43
19 Toen door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:59:38
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
Vandaag om 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:48:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door basjuh1981
Vandaag om 16:46:55
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
Einde Koemo ballast ??? door Rick
Vandaag om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
  

Auteur Topic: bezetmelden en terugmelden.......  (gelezen 12751 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8676
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #45 Gepost op: 11 januari 2009, 09:00:28 »
Hallo Bert,

Kijk ook eens op deze website: http://www.floodland.nl/aim/info_bmd16n_sd_1.htm over de stroomdetectieprint die jij hebt aangeschaft. Er staat daar een handleiding die je kan downloaden en ook heelveel uitleg met plaatjes hoe het spul aan te sluiten op een IB.



Heren, mijn excusses.... Voor deze link.  ik heb begrepen dat hij de print van Wim Ros heeft aangeschaft. Ik was er vanuit gegaan dat deze en die van huub Maaskant hetzelfde waren.

@Bert,
Het blijft altijd vallen en opstaan.... Gewoon proberen, de handleidingen lezen, websites bekijken en hulp op forums vragen. Dat je hulp krijgt van de maker van je stroomdetectieprint (de bezetmelder) is natuurlijk helemaal geweldig. Helaas blijft het zo dat iemand niet bij iemand in zijn hoofd kan kijken wat hij of zij bedoeld... Dan kan het zijn dat antwoorden kort en bondig blijken te zijn. Dat is voor de meesten hier geen onwil.

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2009, 09:50:24 door ronaldk »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Anne W

  • Gast
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #46 Gepost op: 11 januari 2009, 22:10:09 »
Heren, ik geef een advies over de plaats van melders, niet over het digitale systeem, verder: niets is perfect.

Heeft iemand al gecontroleerd of Bert dit Forum uit onvrede reeds definief verlaten heeft?

Groet, Anne W

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #47 Gepost op: 11 januari 2009, 22:21:38 »
Anne W, als dat je enigste advies was, dus die over het plaatsen van de melders, dan was er niets aan de hand, maar helaas dat was en is niet het geval.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Rob Bogers

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
    • Mijn modelbouwhobby
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #48 Gepost op: 12 januari 2009, 09:08:54 »
Ik heb Bert nog een PM gestuurd om uit te leggen dat wat ik heb gezegd misschien wat bot overkwam maar heb ook aangegeven hoe belangrijk het lezen van aanwijzingen is. Niets gaat vanzelf. Dit weet ik maar al te goed. Alle begin is moeilijk, heb ik verteld maar hij heeft tot op vandaag nog niet gereageerd, jammer.
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

Anne W

  • Gast
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #49 Gepost op: 12 januari 2009, 17:39:47 »
Beste Wim,

Het spijt me zeer, maar ik lees nergens dat hij zijn TC en PC weg moet gooien.


Bij de buren is ook zo'n discussie gaande, welsiwaar met een CS2, maar het gaat over de medlers, wellicht nuttig, zie:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=12450.0

Groet, Anne W

bert31

  • Offline Offline
  • Berichten: 64
    • http://www.everyoneweb.com/nspoor/
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #50 Gepost op: 12 januari 2009, 21:31:21 »
hallo,
dit is het laatste wat ik hier nog plaats.....
ik heb nu alles nog een keer door gelezen zoals je beschrijven ...dus handleidingen enz enz...
maar kom er gewoon niet uit ??? ???......

maar heb op een ander forum een topic geopend en daar ben ik 30 min. al veel wijzer geworden als hier in dat jaar dat ik hier al bezig ben met dit probleem...HET DIGITALISEREN VAN EEN PROEFBAANTJE...
en daar praten ze gewoon makkelijk begrijpbaar nederlands zonder al die afkortingen.e.d.....
daar zijn nog gewone mensen die je willen helpen, en je het desnoods twee keer uitleggen hoe het zit...

MET VRIENDELIJKE GROET...

bert

p.s  rob ik heb geen pm van je gehad hoor......

Anne W

  • Gast
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #51 Gepost op: 12 januari 2009, 21:49:55 »
Bert, Ik ben blij dat je gevonden hebt wat je zocht, groet, Anne W

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #52 Gepost op: 12 januari 2009, 23:29:53 »
Dit kwam ik tegen via de site van Bert1,

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=230

Lezen jullie het relaas maar eens door, vooral het antwoord op de vraag van R. Fongers onderaan op de eerste pagina, en kijk een stukje verder op in het verhaal, daar blijkt denk ik toch iets anders uit. Zonde van onze gezamelijke energie dus.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #53 Gepost op: 13 januari 2009, 00:11:28 »
Dat "nee sorry ben ik niet" antwoord roept op z'n zachtst gezegd wel wat vraagtekens op.

Sander

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #54 Gepost op: 13 januari 2009, 01:59:18 »
Dit kwam ik tegen via de site van Bert1,

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=230

Als dat onze Bert niet is dan ben ik vanaf nu Ernie. Maar niet getreurd over de inspanning, er zijn vast mensen (zoals esperopt) die meelezen en er toch veel van opsteken, ook van fouten.

Gerard.

Rob Bogers

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
    • Mijn modelbouwhobby
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #55 Gepost op: 13 januari 2009, 09:17:03 »
Nou Bert ik heb je toch echt via jouw profiel een PM gestuurd, jammer dat je er niet op reageert. Je had bij de constatering ook mij even een PM kunnen sturen via mijn profiel. Ik rijd namelijk ook met een Twin-Center en ook ik heb in den "beginne" problemen gehad met het instellen van wissels en het testen van bezetmelders, dus!
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2009, 09:18:44 door Rob Bogers. Reden: volledig maken van de tekst »
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8405
  • Nooit uitgeklust....
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #56 Gepost op: 13 januari 2009, 10:17:21 »
Jammer dat het zo loopt (beetje flauw ook van Bert), maar ik heb wel weer nuttige info gehaald uit dit draadje. Dus niet geheel zonde van de moeite! En zo zullen er ongetwijfeld meer zijn.

Groeten,

Edsko

Rob Bogers

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
    • Mijn modelbouwhobby
Re: bezetmelden en terugmelden.......
« Reactie #57 Gepost op: 13 januari 2009, 14:37:12 »
Ik ben blij dat we iemand blij hebben kunnen maken. het ligt niet aan ons dat Bert zo'n kort lontje heeft natuurlijk. Misschien komt het af en toe wat hard over maar de meeste problemen starten met het niet "willen/kunnen" lezen van de gebruiksaanwijzingen. Ik weet uit ervaring dat dat het eerste vereiste is om een apparaat of een decoder te leren kennen. Helaas zijn fabrikanten soms niet in staat iets leesbaars te maken wat iedereen aanspreekt. Gelukkig zijn er op dit forum genoeg ervaren mensen die hulp bieden maar dan moet de vraagsteller even de moeite nemen om het probleem stap voor stap te omschrijven. Mooi is dan ook dat hij/zij verteld wat hij/zij inmiddels heeft gedaan om te helpen het probleem op te lossen. Zeker in een forum ben je altijd op afstand van elkaar en kunnen we niet zien wat de situatie op het moment van het optreden van de storing of het niet (volledig) begrijpen van een bepaalde gebruiksaanwijzing tot gevolg heeft voor de betrokkene. Vaak frustratie en daar moeten we dan iets uit proberen te filteren zodat ook wij verder kunnen met het probleem. Zeker als de betrokkene de aanwijzingen niet leest van de fabrikant kunnen we wel met termen gaan gooien uit die aanwijzingen maar dat zegt de betrokkene vaak niets. Totdat hij/zij opeens een ingeving krijgt om het boek eens ter hand te nemen en uiteindelijk moet zeggen, "ze hadden toch gelijk". dat zeg ik niet uit grootdoenerij want ik heb ook in mijn beginperiode regelmatig op mijn donder gehad van ervaren forumleden en daaruit bleek toch weer dat ik beter had moeten lezen. Ik denk dat we dit draadje maar moeten beeindigen want de oorspronkelijke vraagsteller is zo kwaad op ons dat hij met de Noorderzon is vertrokken naar een ander forum. Misschien hebben ze daar nog meer geduld dan hier, lijkt me sterk. Het betreft hier vooral een persoonlijke mening gebaseerd op de ervaringen in diverse fora. ;)
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden