Bart, dat betekend helaas dat jouw sprinter gemodificeerd is. (doorverbinding op de print bij de aansluiting van het stekkertje)Wat Wim bedoeld en ik ook al 4 berichtjes eerder in dit draadje noem is dat er een OM schakelaar in het dak zit. Hetgeen betekent: Dak eraf, Sprinter niet rijden niet. Het is een draaischakelaar met als knopje een isolator bus. Dus in de goede stand draaien en dan rijden.Enige wat ik niet begrijp is de kortsluiting, die beweerd werd gezien te zijn.Die kan eigenlijk niet door de schakelaar ontstaan.Succes, Hans
De schakelaar op het dak staat met de rij richting mee. En als er spanning op de rail word gezet dan doet die het niet een andere trein op de zelfde rails doet het wel.Als ik op de zwarte draad en de blauwe draad spanning zet doet de motor wel. De spanning om draai gaat die de andere kant op.
... En als er spanning op de rail word gezet dan doet die het niet een andere trein op de zelfde rails doet het wel...
Als die andere trein samen met de sprinter op de rails staat rijdt die andere trein wel?Of staan ze dan allebei stil? Staan ze allebei stil dan maakt je sprinter kortsluiting, rijdt de andere wel dan moet er een contact/draad/schakelaar loszitten.
Zet de spanning eens op de rails en draai eens voorzichtig de schakelaar 180 graden rond?Hans
Spoorgenoten,Is het mogelijk dat er geen of onvoldoende stroomcontact via de wielen/assen, waardoor dit probleem wordt veroorzaakt?Zo zie ik aan het draaistel wel de stroomcontacten aan 1 kant zitten, maar hoe aan de andre kant? Moet dit niet via het andere draaistel lopen en hoort daar niet zo'n contactveertje onder de assen geklemd te zitten?grHans
Dat is nu precies wat ik bedoel aankant van de wielen zit een contact plaatje aan de andere kant van de wielen moet ook wat zitten.