Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:57:06
Show je werkplek door Frank 123
Vandaag om 12:46:36
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
Ik ben aan het opruimen. door Bob11
Vandaag om 12:21:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Remco vM
Vandaag om 12:16:17
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Peter Kleton
Vandaag om 12:05:33
Houten 23 Augustus 2025 door maartenvdb
Vandaag om 12:01:15
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:37:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:28:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 06:58:31
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
schok bij vertrek door Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
29 July 2025, 19:19:07

Poll

Is het acceptabel dat modelspoor producten sterk dalen in prijs na pas een korte tijd op de markt ?

Ik vind het niet erg, de prijs maakt me niet uit, als ik het mooi vind koop ik het
Ik vind het wel erg en voel me bekocht als mensen ineens 30 a 40% minder betalen voor hetzelfde product

Auteur Topic: (Extreme) Prijsdalingen bij producten  (gelezen 125439 keer)

piet post

• Offline Offline
Re:(Extreme) Prijsdalingen bij producten
« Reactie #465 Gepost op: 06 November 2009, 12:32:30 »
Bij wapstad te Rijswijk lagen de nieuwe plan D's uit de startset voor 19,95.
Piet

ex-DR V100

• Online Online
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
« Reactie #466 Gepost op: 06 November 2009, 14:08:06 »

Wel juich ik toe dat sommige fabrikanten betaalbare en eenvoudige modellen op de markt blijven brengen, zoals Roco met de 2400 en Piko met de Hondekop.

Hier sluit ik mij volledig bij aan

Gr, Marc

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #467 Gepost op: 06 November 2009, 14:10:13 »
Ja maar de 2400 is niet eenvoudig, die is gewoon top voor een top prijs (y)

Dus het kan wel :)

Gr. Remco.

ex-DR V100

• Online Online
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
« Reactie #468 Gepost op: 06 November 2009, 14:24:43 »
Zo bedoelde ik het eigenlijk ook: eenvoudig en/of betaalbaar   :)

Gr, Marc

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #469 Gepost op: 06 November 2009, 14:38:08 »
Nu, in de afgelopen week 4 x email gezien van een top aanbieding met Roco materieel.
leuk, omdat het lekker goedkoop is, verontrustend omdat er blijkbaar iemand bij Roco om geld verlegen zit en de (te) grote voorraden zo snel mogelijk wil dumpen. Waar is dat een voorbode van ? ( denk ik dan een tikkie achterdochtig)

Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Chiel

• Offline Offline
« Reactie #470 Gepost op: 06 November 2009, 14:40:53 »
Als je meer verkoopt voor een lager(e) prijs bespaar je wel weer op de transportkosten want dan gaat er meer in 1 vracht en hoef je niet later alsnog extra bij te bestellen.
Dat maakt niet uit want die vrachtwagen rijd toch. Of er nou wel of geen bergen met 2400-en inzitten, andere bestellingen moeten ook geleverd worden.

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #471 Gepost op: 06 November 2009, 14:50:42 »
Nu, in de afgelopen week 4 x email gezien van een top aanbieding met Roco materieel.
leuk, omdat het lekker goedkoop is, verontrustend omdat er blijkbaar iemand bij Roco om geld verlegen zit en de (te) grote voorraden zo snel mogelijk wil dumpen. Waar is dat een voorbode van ? ( denk ik dan een tikkie achterdochtig)

Ik zat een beetje met dezelfde gedachte, jaarbalans/jaaromzet ( in  € ) opmaken/opdrijven misschien ???

Nou ja is allemaal speculaas

Maar er zitten wel koopjes tussen zeg..

groeten barry

Robert B.

• Offline Offline
« Reactie #472 Gepost op: 07 November 2009, 01:17:18 »
Tussen al die aanbiedingen is het soms lastig om een keuze te maken maar als je weet wat je op je baan wilt uitbeelden wordt het aanschaffen van datgene een stuk éénvoudiger.

Daarnaast ben ik blij dat er aanbiedingen zijn en blijven komen. Anders is de hobby straks alleen nog maar betaalbaar voor mensen met een heel goed inkomen, en laat ik die nou als werkzoekende helaas niet hebben. Zo kan je het ook eens permiteren om naast goedkopere tweedehands wat nieuwe spullen aan te schaffen voor iets minder dan de adviesprijs.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #473 Gepost op: 07 November 2009, 02:10:17 »
Tussen al die aanbiedingen is het soms lastig om een keuze te maken maar als je weet wat je op je baan wilt uitbeelden wordt het aanschaffen van datgene een stuk éénvoudiger.

Daarnaast ben ik blij dat er aanbiedingen zijn en blijven komen. Anders is de hobby straks alleen nog maar betaalbaar voor mensen met een heel goed inkomen, en laat ik die nou als werkzoekende helaas niet hebben. Zo kan je het ook eens permiteren om naast goedkopere tweedehands wat nieuwe spullen aan te schaffen voor iets minder dan de adviesprijs.

Klopt, tot mijn verbazing kwam ik erachter dat ik dubbele 2400 loc's heb aangeschaft. Kennelijk als een razende op 'bestellen' gedrukt, bang om een aanbieding mis te lopen. Het probleem is dat ik nog geen baan heb, dus alle aankopen worden getest en verdwijnen dan in een stofvrije opbergruimte. Daardoor raak ik kennelijk het zicht op de collectie wel eens kwijt.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #474 Gepost op: 07 November 2009, 07:59:54 »
Het is heel handig om een exel bestandje te maken met een overzicht van je collectie.
kleine maar handige tip ;)

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #475 Gepost op: 07 November 2009, 08:12:03 »
Of gebruik trainbase. freeware NL software.
http://www.wdevaal.nl/main.php?pag=trainbase.php&titel=TrainBase

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #476 Gepost op: 07 November 2009, 09:34:57 »

Het tempo van aanbiedingen volgt elkaar in een te hoog tempo op bij Roco. Dit kan mogelijk duiden op een liquiditeitsprobleem. Ditzelfde zien wij namelijk ook bij Fleischmann een dochter van Modelleisenbahn Gmbh. Het op grote schaal aanbieden en afwaarderen van de voorraden zal het eigen vermogen van de firma aantasten. Dit gaat ten koste van de solvabiliteit en op termijn van de continuiteit van de onderneming.

Tel daarbij op het klantgedrag dat ontstaat door dit beleid. De klant zal voortaan bij Roco zich wel 10 keer bedenken om direct een model aan te schaffen, omdat deze binnen een jaar fors in prijs gedaald is.

Wat dat betreft Han deel ik je zorg.

Grtz,

Willem

Bart-1967

• Gast
« Reactie #477 Gepost op: 07 November 2009, 09:57:58 »
Als ze met het dumpen van de voorraad (verkopen) het vreemd vermogen (als dat er al is) evenredig kunnen aflossen, gaat de solvabiliteit er niet op achteruit. Niets aan de hand lijkt me.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #478 Gepost op: 07 November 2009, 10:03:21 »
Waar ik wel eens benieuwd naar ben, is wie eigenlijk voor het grootste 'verlies' bij een dump opdraait, de winkelier of de fabrikant ?
Want ik neem aan dat beiden toeleggen op hun 'winst' maar wie nu het meeste moet inleveren is mij een raadsel :)

Gr. Remco.

henk

• Offline Offline
« Reactie #479 Gepost op: 07 November 2009, 10:14:30 »
Wat de feitelijke dump betreft, is het verlies vooral aan de fabrikant. Die heeft al geproduceerd en moet nu voor een lagere prijs verkopen. De winkelier koopt de dumppartij tegen een lagere prijs in en maakt zo nog enige winst als het goed is.
Daarnaast hebben winkeliers een strop die nog oude voorraad hebben waar ze de oorspronkelijke inkoopprijs voor hebben betaald.
Er zijn overigens ook handelaren die enig renteverlies accepteren en lekker op de spullen blijven zitten totdat het model schaars is geworden. Kun jij ook doen. Over een paar jaar willen sommige mensen per se die 2400 met dat specifieke nummer hebben.
Dat heet handel en iedere handelaar kiest zijn stategie.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.