Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Houten 23 Augustus 2025 door Peter J K
Vandaag om 23:22:40
Ik ben aan het opruimen. door nighttrain1
Vandaag om 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door nighttrain1
Vandaag om 23:13:57
mitropa rijtuig door Stefan88
Vandaag om 23:11:35
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
Vandaag om 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 22:50:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 22:41:34
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:21:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
Vandaag om 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
Vandaag om 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 21:40:58
wat is het merk van deze bochtwissel door arwin
Vandaag om 21:39:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:20:05
schok bij vertrek door Ronald Halma
Vandaag om 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
Vandaag om 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
Vandaag om 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56

Poll

Is het acceptabel dat modelspoor producten sterk dalen in prijs na pas een korte tijd op de markt ?

Ik vind het niet erg, de prijs maakt me niet uit, als ik het mooi vind koop ik het
Ik vind het wel erg en voel me bekocht als mensen ineens 30 a 40% minder betalen voor hetzelfde product

Auteur Topic: (Extreme) Prijsdalingen bij producten  (gelezen 125359 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:(Extreme) Prijsdalingen bij producten
« Reactie #420 Gepost op: 03 November 2009, 16:49:43 »
Citaat
Wie appelen vaart, die appelen eet. Zoek maar eens op...

Bron www.deondernemer.nl

Citaat
Door: Kluwer

Wie appelen vaart, die appelen eet. Volgens dit oude spreekwoord is het min of meer vanzelfsprekend dat je korting krijgt op goederen die bij je werkgever worden geproduceerd.

"Eat this, Bas"! (y) ;D ;D ;)

Chiel

• Offline Offline
« Reactie #421 Gepost op: 03 November 2009, 18:16:05 »
Maar als je zelf in een treinenwinkel werkt kan je die treinen voor hele leuke prijzen kopen.
Of dat netjes is?
Wat mij betreft hoef je in dit geval niet de vraag te stellen of het netjes is of niet.
Is het niet gewoon een voordeel dat je hebt als medewerker? '

Bart-1967

• Gast
« Reactie #422 Gepost op: 03 November 2009, 18:24:09 »
Dat is inderdaad een voordeel wat je dan hebt.
Maar of die kortingen nu zo gigantisch zijn ?
Uiteindelijk is het toch de marge, of een deel hiervan, die de werkgever afstaat.
En volgens eerdere berichten is de marge niet zo groot.......of toch wel ?
Wie het weet mag het zeggen.

Rubedino

• Gast
« Reactie #423 Gepost op: 03 November 2009, 18:36:01 »

Mijn vader werkt op de OK en maakt mensen in slaap (en ook weer wakker natuurlijk  ;D). M'n zusje en ik slapen daarom altijd heel snel, truste................(en zijn natuurlijk ook weer op tijd wakker om naar school te gaan).

;D
« Laatst bewerkt op: 03 November 2009, 18:40:42 door Rubedino »

piet post

• Offline Offline
« Reactie #424 Gepost op: 03 November 2009, 19:12:58 »
Wat mij betreft hoef je in dit geval niet de vraag te stellen of het netjes is of niet.

Volgens mij maakt niemand zich druk om de mogelijkheden tot korting voor het personeel van een (treinen)winkel. En ook niet om het feit dat zij vaak als eerste weten wat er gaat komen en wat er met korting uitgaat. Bovendien heeft het heel weinig met het onderwerp van dit draadje: prijsdalingen bij producten te maken.
Wat me opvalt is dat de aandacht erg valt op Roco. Is dat de grootste "boosdoener" of gewoon de belangrijkste speler naast Märklin?
En wat kunnen we nog verwachten in deze crisistijd? En waarvan liggen nog grote voorraden opgestapeld bij uw favoriete winkelier?

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #425 Gepost op: 03 November 2009, 20:21:16 »
Nee maar aan die kortingen kan je wel zien hoeveel winst je maakt op een rijtuig bijv.
ik noem geen namen maar ik ken wel een aantal mensen die kortingen krijgen wat bijna de dumprijs is ::)
Het is opzich wel leuk maar toch.

Maar sorry het is inderdaad offtopic maar wou gewoon zeggen dat je dan pas ziet hoeveel eraan verdient wordt.
Ik zie echt geen IRM als inkoop voor 199 en verkoop 220 eur.

En ik zal ook niet schrikken als ik straks die irms voor 160 zie voorbij vliegen.
Kan ook andersom uitverkocht en mag je bij de dure handelaar met veel moeite overkopen met veel geluk.

Je kan gewoon moeilijk in de toekomst kijken van gaat het in de dump of?
Die nieuwe versie ICKs zijn ook alweer een tijdje uit maar of die gedumpt worden?
Met de oude icks dacht ik die zijn snel uitverkocht ivm 1:87 maar tegengestelde is waar.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #426 Gepost op: 03 November 2009, 20:31:58 »
Citaat
Maar sorry het is inderdaad offtopic maar wou gewoon zeggen dat je dan pas ziet hoeveel eraan verdient wordt.
Ik zie echt geen IRM als inkoop voor 199 en verkoop 220 eur.

Is dat zo, Bas? Ken je de inkoopprijzen dan?

Citaat
En ik zal ook niet schrikken als ik straks die irms voor 160 zie voorbij vliegen.
Kan ook andersom uitverkocht en mag je bij de dure handelaar met veel moeite overkopen met veel geluk.

Niet aan gedacht dat die "dure handelaar" dat ding misschien ook veel duurder ingekocht heeft als dat jij denkt? En dat een andere goedkopere handelaar de mats had die dingen voor minder in te kopen omdat hij korting krijgt op de (grotere) hoeveelheid die hij koopt?

Je ziet het wel erg zwart/wit, Bas. Als jou stelling waar zou zijn, waarom gaan er dan zoveel handelaren kapot?? Van de pure winsten die ze draaien? Denk het toch niet...... ::)

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #427 Gepost op: 03 November 2009, 20:41:00 »
Nee maar aan die kortingen kan je wel zien hoeveel winst je maakt op een rijtuig bijv.
Sorry hoor, maar kunnen we alsjeblieft ophouden met dit soort stemmingmakerij.
Van de marge tussen inkoopprijs en verkoopprijs moet de winkelier al zijn kosten betalen (huur, electra, verwarming, interieur, bankkosten, evt. personeel, om maar een paar dingen te noemen), moet hij zijn gezin onderhouden en als het even kan wil hij, net zoals de meeste Nederlanders, iets meer verdienen dan bijstandniveau.
Als je dat besef niet hebt en zonder enige kennis van zaken impliceert dat je aan kortingen die worden gegeven, kunt zien hoeveel winst er wordt gemaakt, dan ga je in mijn ogen echt een paar stappen te ver.

Huub (geen winkelier)

Sikje248

• Offline Offline
    • Flickr fotopagina
« Reactie #428 Gepost op: 03 November 2009, 20:59:36 »
Is het ook niet zo (ik ben geen kenner, dus verbeter me waar nodig) dat er ten tijde van slechtere economie artikelen gedumpt worden voor een lagere prijs om puur het geld te laten rollen?
Een voorraad maken kost je geld en zodra dat op is kan je geen nieuwe producten meer in slaan. Dus beter de producten die minder verkopen voor een lagere prijs verkopen (minder winst), en dan een voorraad van nieuwe producten in slaan die beter verkopen. Zo blijf je bij de tijd. Zodra je als winkelier stil staat, gaan ook je klanten weg naar de concurrent..

Maar ik gok dat anderen hier dat wereldje beter kennen..

Mvg. Laurens

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #429 Gepost op: 03 November 2009, 21:23:43 »
Sorry hoor, maar kunnen we alsjeblieft ophouden met dit soort stemmingmakerij.
Van de marge tussen inkoopprijs en verkoopprijs moet de winkelier al zijn kosten betalen (huur, electra, verwarming, interieur, bankkosten, evt. personeel, om maar een paar dingen te noemen), moet hij zijn gezin onderhouden en als het even kan wil hij, net zoals de meeste Nederlanders, iets meer verdienen dan bijstandniveau.
Als je dat besef niet hebt en zonder enige kennis van zaken impliceert dat je aan kortingen die worden gegeven, kunt zien hoeveel winst er wordt gemaakt, dan ga je in mijn ogen echt een paar stappen te ver.

Huub (geen winkelier)

Vergeet vooral niet de rente op de voorraad!!!

piet post

• Offline Offline
« Reactie #430 Gepost op: 03 November 2009, 22:29:44 »
Dat blijkt. Want van buitenaf lijkt het er niet op, dat het moord en doodslag is om te overleven in de branche. Overigens moet elke winkelier voor zichzelf inschatten hoeveel hij ergens van denkt te gaan verkopen. Winkeliers zijn niet een doorgeefluikje van de fabrikant. Het is dus ook winkeliersrisico als die met spullen blijft zitten.
Dat valt me ook op. Terwijl fabrikanten bijna alle in zwaar weer zitten of zaten, zijn er nog weinig winkels gesloten de laatste paar jaar. Natuurlijk, door sterfte en ouderdom zijn er enkele dicht, maar in het westen zijn nog heel veel treinenwinkels, ondanks internet, ondanks aankopen die over de grens worden gedaan.

Het verbaast me dat zo gemakkelijk wordt gesproken over de inkoop, de verkoop, de marges, de kosten en dergelijke. Als je niet heel goed ingevoerd bent in deze branche, lijkt het me heel moeilijk specifieke uitspraken hier over te doen. En dan nog, de ene winkel is de andere niet.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #431 Gepost op: 03 November 2009, 22:33:02 »
Tja en als je wel goed geinformeerd bent dan weet je dat men echt niet veel verdient aan de treintjes en de meeste winkels eerder verlies dan winst maken met dit soort aanbiedingen mits ze ze uit vooraard verkopen uiteraard. Als je ze opnieuw besteld kun je uiteraard wel weer je winst pakken maar die is echt niet zo hoog als sommige mensen hier denken.
Voor grootspoorfoto's zie site

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #432 Gepost op: 03 November 2009, 22:53:15 »
Toch blijf ik het vreemd vinden de ene zegt er wordt een flinke boterham verdient aan treintjes verkopen en de andere zegt het andersom.
Op dit forum lees ik dat ook de ene zegt dat de andere zegt dat.

Toch zijn aanbiedingen heel normaal bij de mediamarkt zie je het dagelijks en op internet is het nog veel goedkoper die verdienen dan ook minder eraan maar hoge omzet en minder winst is soms aantrekkelijker zegt men.

Zelf ben ik niet iemand die heel nederland afjaagt voor de allergoedkoopste winkel ik koop gewoon bij mijn zaak hierzo inschrijf prijzen zijn vaak lager dan ze uit zijn en in de winkels liggen.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #433 Gepost op: 03 November 2009, 22:58:20 »
Tja het heeft ook met aantallen te maken. Ga maar is bij MTE kijken als daar een bestelling binnenkomt of bij een wat kleinere locale zaak. Ik was er toen net de koplopers van Trix en Marklin binnen waren je weet dan echt niet wat je meemaakt  ;D
Voor grootspoorfoto's zie site

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #434 Gepost op: 03 November 2009, 23:03:55 »
Zoals in elke andere zaak. Neem bijvoorbeeld de dvd/cd zaak. komt er een nieuwe cd/dvd uit die erg gewild is dan staat men 's nachts om 0001 op de stoep om dit artikel te kopen. Met de iphone precies hetzelfde. Een aantal maanden later koop je de cd/dvd voor een hoop euries minder.
Harry Potter boeken is ook zo'n prachtig voorbeeld.
Ik wil maar zeggen dat dit in vele braches gebeurd en dat de modelspoorwereld geen uitzondering is.
of wat dag je van de playstaions/ gamebx en/of Wii? of de games?

Kortom. dat is tegenwoordig de manier van zaken doen. Elke middenstander heeft er mee te maken.
Ik koop wel een paar maanden later. dan kan ik mooi mijn geld toch 2x uitgeven.
« Laatst bewerkt op: 03 November 2009, 23:05:34 door Geoffrey Korstanje »