Ja en nee Zie hier Grtzz,Karst
Diezelfde frees tafel heb ik ook. Er zijn 2 dingen die me daaraan toch niet bevallen. Het toerental is regelbaar, maar ik vind het laagste toerental niet laag genoeg. Ik heb nog niet met dimmers gewerkt en ik weet ook niet of dat kan.Het andere punt is de nauwkeurigheid. Het lijkt wel heel goed, maar je moet voorzichtig aan de handwielen draaien om geen beweging van de kruistafel te krijgen. Als je de hendeltjes aan de handwielen gebruikt dan ontstaat er nmm ongewenste beweging, door geringe speling.
Nog een voordeel van de ombouw van een trix locje met een Lemo solar motortje: De loc kan zonder grote weerstand van het "gearbox" en de motor door een andere loc afgesleept werden. Dit heeft Karst bedacht als wij het over de mogelijkheid van een grensstation lijk Venlo hadden....
...een grensstation lijk Venlo ....
Laatste Weekend waren mijn 25.5 en de 1215 van Karst op mijn baan twee dagen aan het rijden, dit betekend zo ruim 1,5 km voor elke loc (6 rondjes per daag). Mijn 25.5 heeft geen sporen van gebruik, zo te zien zou de ombouw gelukt zijn naar deze "Dauertest"
Yep, dit idee kwam voort uit wat gebrainstorm tussen rijders van de Duitse baan en 'ons van Gouda'. We zaten na te denken hoe een koppeling tussen beide banen te maken. Natuurlijk komt dan direct een grensstation aan de orde. Het idee was dus om iets als Venlo te hebben waar de duitse locs zich het station in laten rollen en dan naderhand worden teruggesleept.