HALLO,1) Als je een analoge lok hebt, gebruik je een rookgenerator voor analoog2) Als je een digitale lok hebt, gebruik je een rookgenerator voor digitaalIk heb werkelijk geen idee hoe het nog duidelijker gezegd kan worden.
Johannes, !@!%$#@$#^$#&$*&^%*^%(*^)*& Ik zal het onderschrift van Dirk maar even gebruiken.... tot op een dag je geduld beproefd wordt door een vragensteller die zo eigenwijs, onkundig en onwetend is dat je twijfelt aan je geestelijke gezondheid, alles wat je ooit geleerd hebt, en de toekomst van de mensheid.Er komt nog weleens een dag dat ik mijn toetsenbord opeet.MvgWim.
Iets meer genuanceerd is hier toch wel op zijn plaats m.b.t. vraagkeuze rookgenerator.
er zijn toch nog mensen met respect ( en mensen die goed kunnen lezen enbegrijpen wat ik bedoel )
Bij analoog gebruik je een RG (rookgenerator) voor analoge spanning.Bij digitaal heb je 2 mogelijkheden: 1: De RG sluit je rechtstreek aan op de digitale rijspanning: Gebruik dan een RG voor 22volt.2: De RG sluit je aan op de dekoder. Gebruik dan de 14~16 volt uitvoering.M.a.w Als je een analoge lok ombouwd naar digitaal hoeft de RG niet vervangen te worden mits hij maar aangesloten wordt op de dekoder (en de dekoder het vermogen kan leveren)Gebruik je in zo'n geval een 'digitale' RG dan zal er geen rook uit de schoorsteen komen.Dit alles staat met zoveel woorden ook op de site van Seuthe. Peter KramerDigitaalservice.nl
jah ik weet het op een of andere manier doet hij het prima ik heb er nooit problemen mee gehad hij stoomt als een achte stoomloc johannesde volgende keer ga ik trouwens toch maar een nr11 proberen voor de veiligheid