Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 23:29:11
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronald Halma
Vandaag om 23:28:29
Modelwensen 2026 door marco
Vandaag om 23:22:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door SvenW
Vandaag om 23:19:06
MoBaBro.de door Jelmer
Vandaag om 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:59:35
Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 22:58:42
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
Vandaag om 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
Vandaag om 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
Vandaag om 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 20:59:57
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door Jos B.
Vandaag om 20:19:42
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
Vandaag om 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
Vandaag om 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
  

Auteur Topic: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret  (gelezen 2541 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12572
    • sleutelspoor
80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Gepost op: 09 December 2008, 15:20:41 »
9 december 2008

De goederentak van de Franse nationale spoorwegmaatschappij SNCF heeft tachtig TRAXX locomotieven besteld bij producent Bombardiers. TRAXX locomotieven kunnen worden ingezet voor vracht- en personenverkeer. SNCF wil de locomotieven inzetten in Frankrijk, België en Duitsland. De eerste 45 locomotieven voor een totaal bedrag van 45 miljoen euro worden in mei 2010 opgeleverd.
bron SNCF

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #1 Gepost op: 09 December 2008, 16:22:24 »
Opvallend, een Duits product voor de Fransen! Was de Prima niet prima?

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #2 Gepost op: 09 December 2008, 16:25:55 »
1 miljoen euro per loc :o daar klappert mij et gebit van uit de mond, dan te denken dat ik die niet eens heb ;D

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #3 Gepost op: 09 December 2008, 16:49:21 »
€562500 per stuk het zijn er tenslotte totaal 80
« Laatst bewerkt op: 10 December 2008, 08:25:35 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #4 Gepost op: 09 December 2008, 16:53:13 »
De eerste 45 locomotieven voor een totaal bedrag van 45 miljoen euro worden in mei 2010 opgeleverd.

Volgens mij 1 miljoen per stuk ;D

Anoniem

  • Gast
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #5 Gepost op: 09 December 2008, 17:02:05 »
Volgens Rail Passion nummer 132 (van afgelopen oktober) gaat het om de dieselvariant. Aan de offerte van Bombardier werd de voorkeur gegeven boven Vosslohs G 2000. Alstom en Siemens hebben niet meegedongen naar de order. RP spreekt overigens ook van een mogelijke inzet naar Nederland, plus de al genoemde landen. Fret heeft besloten om een nieuwe order uit te schrijven omdat gevreesd werd dat de toelatingsprocedures voor de bestaande serie 475000 (de diesel-Prima's) voor België en Nederland te lang en te kostbaar zouden zijn; deze locs zullen alleen een procedure doorlopen voor Duitsland. Het vreemde is dat RP spreekt van een totaalbedrag van 280 miljoen, dus 3,5 miljoen per loc.

Tinussie

  • Offline Offline
  • Berichten: 282
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #6 Gepost op: 09 December 2008, 17:47:16 »
Klopt het gaat inderdaad om de diesel-electrische variant, maar Bombardier spreekt over ~160 miljoen Euro...

Bron

mvg Tinussie.

Anoniem

  • Gast
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #7 Gepost op: 09 December 2008, 19:36:22 »
De Rail Passion maakt wel eens kleine foutjes inderdaad  :). Maar goed, de prijs is niet zo verschrikkelijk interessant voor ons hobbyisten.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #8 Gepost op: 09 December 2008, 21:19:50 »
De goederentak van de Franse nationale spoorwegmaatschappij SNCF heeft tachtig TRAXX locomotieven besteld bij producent Bombardiers.
bron SNCF

Gááááp... nog meer van die saaie eenheidsworsten er bij. Hoewel, de G2000 als alternatief is ook niet bijster spannend.

Hoe zit dat eigenlijk met de toelatingsprocedure bij een mogelijke inzet in Nederland? Kunnen ze daadwerkelijk een verkort traject in omdat ze gebaseerd zijn op een reeds goedgekeurd platform of moet alles 'vanaf de grond' opnieuw worden getoetst omdat er nu plots een dieselmotor in ligt en er dus sprake kan zijn van een nieuwe locserie?

Groeten, Geoffrey
(is uitgekeken op de Traxx'jes van Bombardier)

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #9 Gepost op: 09 December 2008, 21:24:03 »
Hadden ze niet beter de Maxima kunnen kopen? Of was die dan weer te duur.
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
« Reactie #10 Gepost op: 10 December 2008, 00:22:27 »
Er zijn nu 45 loks besteld, voor een bedrag van 160 miljoen (bron: Bombardier). Mocht de optie worden besteld, lijkt me 280 miljoen voor in totaal 80 machines daarbij passen. Prijzen van nieuwe lijnlokomotieven liggen over het algemeen tussen de 2,5 en 4 miljoen euro per stuk, afhankelijk van uitrusting, service pakket enz enz.

Op basis van de gestelde specificaties zijn er blijkbaar twee bieders geweest, en bleek Bombardier de beste papieren te hebben, dus nee een Maxima zat er niet. De Maxima-20, welke bedoeld is om in deze klasse (2000-2200 kW motorvermogen) mee te dingen naar orders, is overigens wel door Voith aangekondigd.

Mij lijkt het niet nodig om volledig vanaf 0 met de toelating te starten. De diesel-traxx is ongeveer voor 70% gelijk met de 186. Belangrijker op korte termijn is echter dat de diesel-traxx in Duitsland al is toegelaten, dus in Duitsland kan men hier niet moeilijk meer over doen, strategisch...