Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 15:29:08
Lokpilot 4 defect
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:25:36
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 15:16:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Vreemd probleem
door
AP3737
Vandaag
om 14:35:31
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
NS 1007 weer rijvaardig!!
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS 1007 weer rijvaardig!! (gelezen 2753 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Gepost op:
07 December 2008, 17:23:05 »
Nee, niet de echte 1007, dat is allang een pakje schroot helaas. In de vitrine stond altijd nog de Roco 1007. 19 jaar geleden aangeschaft na NS 150, waarbij dit topmodel uitkwam. Helaas was mijn 1007 jaren geleden door de digitalisering letterlijk op een zijspoor geraakt. Nu kun je wel wachten op nieuws van Roco
, maar wat is er leuker dan op een zondagmiddag zelf een loc digitaliseren. Tenslotte moet de VAM-trein en de buurtgoederentrein op de clubbaan passende tractie krijgen.
Na een goede onderhoudsbeurt van de tandwielen etc. was het tijd voor de verbouw.
Enkele printbanen moesten worden doorgeflext en ik wilde graag schakelbare sluitseinen én natuurlijk een omgekeerd L-frontsein (onder geel, boven warmwit) met LED's.
Het resultaat mag er zijn, de loc rijdt weer als een zonnetje op zijn Lokpilot 3.0 en het blijft ook in model een fraaie loc, die Nederlands-Zwitserse Duizendzeven!
In zijn analoge leven waren de stroomafnemers al aangepast door het verwijderen van een aantal stangen en het plaatsen van dubbele schuitjes op de panto's.
groet,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
GertjanSierd
Offline
Berichten: 98
Re: NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Reactie #1 Gepost op:
07 December 2008, 17:56:14 »
De loc ziet er netjes uit, vooral de verlichting. Plaats je hier ook een uitgebreidere beschrijving hoe je het gedaan hebt?
Wist trouwens niet dat de VAM ook sloopafval c.q. oudijzer vervoerde
mvg Gertjan
Gelogd
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re: NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Reactie #2 Gepost op:
07 December 2008, 20:01:14 »
Heel erg fraai Wim! Ik moet het ombouwen van mijn 1003 ook maar weer eens oppakken. En inderdaad, een plaatje van het interieur zou ik ook wel heel interessant vinden, vooral van de topseinen (de kleurwisseling rood/wit vooral)
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Reactie #3 Gepost op:
07 December 2008, 20:20:15 »
Die lichtwisseling gaat volgens het aloude recept: SMD_LED's (rode en een witte) achter het lensje van het topsein lijmen met UHU HART.
Karst Drenth heeft de hele operatie al eens beschreven in een Roco 2400-draadje.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re: NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Reactie #4 Gepost op:
07 December 2008, 20:26:46 »
OK Wim, ik ga eens kijken komende week, nog genoeg SMD LED's liggen...
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
jari
Offline
Berichten: 150
Re: NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Reactie #5 Gepost op:
29 December 2008, 18:41:43 »
Aangestoken door Wim ook mijn 2 Roco 1000 aangepakt en van decoders voorzien.Helaas ontbreken er 3 ladders nr 94710 en 2 pantograafisolatoren nr 88146.Iemand die toevallig deze spullen te koop aan kan bieden?Anders misschien 'n adres waar deze besteld kunnen worden?
Vr.Gr.JAN
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Reactie #6 Gepost op:
29 December 2008, 18:48:21 »
Ik heb mn 1010 ook pasgeleden rijvaardig gemaakt met een nieuwe motor.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Yvo
Offline
Berichten: 161
Re: NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Reactie #7 Gepost op:
29 December 2008, 19:59:33 »
Ik heb mijn 1010 ook net digitaal. gemaakt.....
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: NS 1007 weer rijvaardig!!
«
Reactie #8 Gepost op:
29 December 2008, 20:46:52 »
Alleen heb ik het sluitsein helemaal uitgeschakeld, en er een omgekeerde L van gemaakt.
De loc gaat toch meestal trekken, dus zijn de sluitseinen niet zo intresant.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
NS 1007 weer rijvaardig!!