Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 14:30:44
Wat was jullie allereerste loc? door MOVisser
Vandaag om 14:14:26
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:26:20
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ben
Vandaag om 13:06:55
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 11:19:41
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 10:03:11
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 09:39:00
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door Sikko
Vandaag om 08:12:04
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 August 2025, 20:21:24
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 August 2025, 19:52:29

Auteur Topic: Piko mat 54 Hondekop  (gelezen 129684 keer)

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: piko mat 54 Hondekop
« Reactie #90 Gepost op: 17 September 2006, 12:07:19 »
Dan is t voor moi nog langer wachten op de intercity uitvoering!!
Jaren 70-80-90!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

NS 1100

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 17 September 2006, 12:11:02 »
De Intercity-uitvoering is sowiezo 4-delig, dusjeh eerst zullen zowat alle mogelijke 2-delige versies uitkomen.

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 17 September 2006, 12:18:06 »
Ik wil Artitec!

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #93 Gepost op: 17 September 2006, 12:22:50 »
Ach nou ja een geel 2tje met de blauwe banen is ook niet erg!!

paultenw

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 17 September 2006, 12:27:11 »
@Sk betekend dat ook dat het model niet meer te krijgen is of dat de winkeliers nu een voorraad hebben liggen ?

mvg Paul

Markyboy

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 17 September 2006, 12:37:59 »
Ik wil Artitec!

Helemaal mee eens. Ik ook

Mark

sander1985

• Offline Offline
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
« Reactie #96 Gepost op: 17 September 2006, 12:47:10 »

De bloedneus als tweede versie zou erg mooi zijn, dan heb ik meteen de twee types die ik wil :D. Misschien ooit nog een proefsnor versie, maar daar zal piko zelf wel niet mee komen.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Rene_H

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 17 September 2006, 13:05:45 »
@sander1985, tsja, het was in het begin inderdaad bekend dat er een naad in de neus zou zitten.
Maar er zouden nog wijzigingen uitgevoerd worden zoals je misschien wel wist, waaronder de kano's en misschien de naad.
Gert, gaf al eerder aan dat, als het goed was de naad weg zou zijn.
Dus tja, fijn voor Piko dat JIJ die naad niet erg vind.

@SK, Ach dat de meerderheid het een worst zal wezen of iemand hem wel of niet koopt, ik hoor schijnbaar niet bij de meerderheid.
Maar daar kan je nog uren over praten, dat is weer iemands zijn persoonlijke mening he.
Zullen we dan ook gelijk maar stoppen met die polls, want schijnbaar zal dan de meerderheid van de Nederlandse Modelspoorder het een worst zijn.
Raar, dat er toch zo veel reactie zijn. Misschien is jou visie toch iets anders dan de meerderheid.
Gelukkig, vind je niet.

Ik blijf het erg jammer vinden dat een nieuw ontwikkeld model, zo'n naad vertoond. Dat is gewoon zonden...
Kijk een verkeerd geplaatst raampje of iets minder gedetaileerd draaistel....geen probleem.
Je moet dan zo'n kenner zijn...het gros zal dat gewoon niet opvallen...maar een naad, nee sorry. Dat ziet mijn oma zelfs nog.

Het kan best zijn dat Piko gekozen heeft voor een goedkope ontwikkeling, maar naden kan naar mijn mening gewoon niet.
Het zelfde geldt ook voor de Mehano IC3, deze vertoond ook foutjes...

Wat bij mij eigenlijk als eerste te binnen schoot was...dat ik eigenlijk wel kan stoppen met het schuren en plamuren aan mijn omgebouwde modellen.
Het maakt kennelijk niet uit, ach een naadje meer of minder.
Tuurlijk ieder zijn mening, maar een model kopen en dan zijn fouten gaan verhelpen, naad je dicht plamuren en dan opnieuw spuiten.
Dan denk ik dat de meerderheid van Nederland je erg raar staat aantekijken, want die vinden het "goedkope" bedrag toch nog duur op die manier.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #98 Gepost op: 17 September 2006, 13:13:11 »
Rene :

De naad blijft zitten. Kostenoverweging, want er komen andere versies, dus met andere neus, vind je het niets, neem je em toch niet. (zo had ik het echt mega gevonden de ICE III Amsterdam naast mijn Arhnem te kunnen zetten,maar ik vertik het geld uit te geven aan de Mehano)
Of ze inderdaad kleiner is geworden, ook ik hoop dat, want het pre model was wel een erg flinke naad.
En over naden gesproken :

Ga eens goed een Roco 1800/1700 serie bekijken. (gietnaden)
Bekijk een 2200 ( nieuwste a sein variant)eens goed (gietnaden)

De meerderheid vind het dus inderdaad niet erg, het ding is uitverkocht.
Dat komt weinig voor.
Als er een meerderheid is, is er inderdaad ook een minderheid. Berust je daar dan in.
Pols stoppen, maken wij wel uit, en vind dit een rare opmerking.

Dus jij vind een verkeerdgeplaatst raam, minder erg dan een naad....ok........Een meerderheid zal dat een rare conclusie vinden.....

De Mehano ICe III bevat geen foutjes, het complete treinstel is een ramp. Maar ligt niet aan Rocky rail, als deze het model had uitgebracht, was het nooit zover gekomen

Een zeer groot deel van modelsporend Nederland is erg blij met dit model, (de hondekop) dat kan ik je op een briefje mee geven.

Tenslotte....ga het model gewoon bekijken in de winkel als ze uitkomt, en koop em, of laat em liggen.

Daarin sta je helemaal vrij. Heb ik ook gedaan met de Mehano ICE III.

Tenslotte, wacht nou eens tot oktober.
Spui dan je gal.
Ik (persoonlijk) kan me erg irriteren aan het afkraken van een pre model, NADAT de importeur heeft aangegeven daar wat aan te doen.
Commentaar is prima, maar als een importeur of fabrikant hier al op heeft gereageerd dat hij het aanpakt, is doorzagen over deze feiten nutteloos.

Note : Afkraken is verkeerde woordkeuze, opbouwende kritiek is beter in deze, want anders zouden we het nooit mogen doen, en is zeker een goede zaak,(zeker in deze zaak, Piko luistert en kijkt ook mee, zo ook met de ICE III destijds en nu de Piko Hondekop)
« Laatst bewerkt op: 17 September 2006, 13:37:36 door Chris van Diesen »

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #99 Gepost op: 17 September 2006, 14:40:48 »
Ook ik zal me ergeren  >:( aan een grote naad rondom de kop, maar eerst maar in de winkel kijken hoe groot deze naad daadwerkelijk  ??? is. Al vind ik wel dat als de naad weg gewerkt kon worden door het model duurder te maken, hadden ze dit gelijk moeten doen. Al praten we hier waarschijnlijk over 50 euro.
Dat er hier mensen zijn die een negatief beeld brengen over een model is logisch als we met zijn alle zitten te gissen hoe een model er uit gaat zien.
Ik ben echter van mening dat je een naad niet makkelijk (voorbeeld model was deze veel te groot) mag zien en dat de raam partij ed. verder ook goed dienen te zijn.

Groeten,

Christoph

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #100 Gepost op: 17 September 2006, 14:53:07 »
Productie stopzetten kost ook!! Alhoewel ik de naad ook liever dicht had gezien. Nu is het net of is de neus er zo opgezet en er weer afgehaald kan worden. T heeft wel wat weg van een Antanov vliegtuig die zijn zware goederen ook via de neus binnen laat!! Maar goed als de naad miniem is (zal ik eerst ook zelf willen zien want ik ken alleen het (hand) monster. Dus eerst kijken dan oordelen.
Maar ik denk (??) dat ook ik net als de anderen zal omgaan voor dit model!!

Trainmotion

• Offline Offline
  • I'm watching you
« Reactie #101 Gepost op: 17 September 2006, 15:13:58 »
We zitten hier over de naad te praten, maar heeft iemand deze dan ook in het echt gezien. Niet van een foto, maar zelf met de neus er boven op.  ???

(Wijziging) Dan bedoel ik het productiemodel en niet het proto-model!!!

Ik zal de hondekop in de winkel of op een beurs eerst bekijken en dan beslissen of ik hem koop. Naad of geen naad. ;)

Roelof
« Laatst bewerkt op: 17 September 2006, 15:26:30 door Trainmotion »
Digitaal DCC 2 rail DB-NS tijdperk III/IV/V

henk

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 17 September 2006, 15:19:59 »
Voor naad in productiemodel zie de site van Railhobby onder nieuws. Het model staat er niet erg groot op en toch is de naad duidelijk zichtbaar.
De echte nadenliefhebbers alhier hebben de naad natuurlijk al lang op het rondreizende protomodel gezien.   ;D
Nadenhaters dienen de pot met plamuur ter hand te nemen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #103 Gepost op: 17 September 2006, 15:34:20 »
Het feit dat die naad er zit heeft alles met de prijs van het model te maken. Dat was de enige manier om op een beetje voordelige (!!) manier een model te maken wat in de  toekomst ook geleverd zou kunnen worden met drie pitten op de neus. Ik ben er heilig van overtiugd dat er pm in de hobbybladen (RH/RM) en waarschijnlijk ook wel op dezxe site, artikelen zullen komen waar het plamuren en pimpen van de hondekop (zonder N!) ter sprake zal gaan komen.  Maar eerst maar eens afwachten totdat het model in de winkel ligt.
Tbinnebarretije…

arjen

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: 17 September 2006, 23:36:26 »
Dat was de enige manier om op een beetje voordelige (!!) manier een model te maken wat in de  toekomst ook geleverd zou kunnen worden met drie pitten op de neus.

Net niet helemaal waar. Piko had er ook voor kunnen kiezen om eerst alle varianten zonder derde frontsein uit te leveren, en daarna de matrijs te wijzigen voor de versie mét die derde pit. Waarbij je dus voor lief neemt dat je de oudere varianten daarna nooit meer kunt maken, maar dat is niet zo'n bezwaar omdat daar toch maar een beperkte markt voor is (in elk geval roepen er hier wel erg veel mensen dat ze wachten op de gele !)
Ik word nu wel benieuwd welke redenering ze bij Piko hebben gevolgd... misschien toch de mogelijkheid voor een viertje zonder derde frontsein openhouden???

Arjen.