Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door saskia
Vandaag om 23:33:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 23:33:31
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
Vandaag om 23:32:25
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 23:29:11
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronald Halma
Vandaag om 23:28:29
Modelwensen 2026 door marco
Vandaag om 23:22:03
MoBaBro.de door Jelmer
Vandaag om 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
Vandaag om 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
Vandaag om 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
Vandaag om 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
Vandaag om 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
Vandaag om 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
  

Auteur Topic: CDA en PvdA trekken geld uit voor weg en spoor  (gelezen 3021 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2989
Re: CDA en PvdA trekken geld uit voor weg en spoor
« Reactie #15 Gepost op: 03 December 2008, 08:55:26 »
Ik vraag me wel af wat de PvdA bedoelt met "verbeterde doorstroming op Utrecht CS ('twee minuten tijdswinst voor iedere trein')". Veel treinen hebben daar hun begin- of eindpunt, daar is het dus niet van toepassing. De rest kent heel veel overstappers die daar toch de tijd voor moeten hebben. Als je daar 2 minuten vanaf haalt, wordt het dringen op de perrons, ook buiten de spits. Bovendien wordt het dan wel erg lastig om het restant van het traject nog op tijd te blijven rijden. Misschien wil die meneer wel meer deuren in de treinen en bredere perrons, ik weet het niet.
Het gaat er niet om hoelang je stil staat maar hoe hard je binnenkomt, als je 2km voor het station al 60 ofzo moet rijden en je kan dat verhogen naar 120 bijvoorbeeld win je er heen veel tijd mee.

Daar ga ik weer ;D, maar hier in Arnhem zie je het verschil heel goed of een trein over een afbuigend wissel binnenkomt uit Utrecht of via het midden spoor naar spoor 6 toe mag, dan is het met 140km/u Arnhem berg in en voor de bocht terug naar 80km/u  en dan gezellig met 80 langs de kop van het perron en dan pas afremmen, dan kom je lekker snel Arnhem binnen.

Antwoord is dus aan beide kanten van het station snellere wissels neerleggen( kost op een hele wisselstraat wel mega veel ruimte) en je wint zo heel veel tijd.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"