Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:47:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:44:34
Wat was jullie allereerste loc? door Silvolde
Vandaag om 18:42:52
Sfeer op je modelbaan door BartvD
Vandaag om 18:20:18
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:00:40
RhB H0m, Albulisch door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:44:27
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 17:21:35
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:10
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door ES44C4
Vandaag om 12:20:47
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Hans Reints
Vandaag om 10:30:51
Modelbaan Beltheim. door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 10:09:15
  

Auteur Topic: Liliput Railion 6400 Mak DC HO  (gelezen 5307 keer)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Liliput Railion 6400 Mak DC HO
« Reactie #15 Gepost op: 30 November 2008, 16:16:04 »
Wim, kun je ook uitleggen wat er mis is met de 2-motorige van Lilliput? Ik heb wel vaker gehoord dat daar problemen mee waren, maar ik heb geen idee wat voor probleem dat dan was.

Wat er mis aan is is de kwaliteit van het plastic, met name de bruggen over de motoren die de contacten naar de koolborstels bij elkaar houden. Die zijn zo dun en fragiel dat als je er nog maar naar kijkt breken ze doormidden. Het gevolg laat zich raden. Zo zijn er nog meer van die kritische onderdelen van dezelfde slechte kwaliteit.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22520
Re: Liliput Railion 6400 Mak DC HO
« Reactie #16 Gepost op: 30 November 2008, 16:24:49 »
Klopt als een bus.
Nou is dit geen tweemotorig exemplaar. Die zijn er alleen in het geel-grijs geweest, nummers 6401, 6402 en 6403 als ik me goed herrinner. Cargo- en Railion versies zijn altijd met één motor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Liliput Railion 6400 Mak DC HO
« Reactie #17 Gepost op: 30 November 2008, 19:21:22 »
Hoi,

Klopt inderdaad. Het gaat bij C* om de Liliput L112461, en die heeft 1 motor. De lengte is 14,9 cm. en de Trix 22739 is 16,5 cm. (LOB).
Persoonlijk vind ik het geen ramp dat de lengte van de Liliput niet helemaal juist is.

mvg,
Fred.
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.