Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mitchell
Vandaag om 21:16:28
Roco wagon openen door grossraumwagen
Vandaag om 21:02:45
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 20:37:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
  

Auteur Topic: Martin - (Baanplan H0)  (gelezen 9628 keer)

Hannes

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Martin - (Baanplan H0)
« Reactie #30 Gepost op: 05 December 2008, 10:54:45 »
Ik zou dat extra spoor naar de draaischijf weghalen.

Maak hier een opstelspoortje van, voor een lok. Deze kan dan direct na aankomst achter de trein geplaatst worden.

De draaischijf kan zo iets naar rechts verplaatst worden, zodat je verzorgingssporen iets langer worden. het is wel het mooiste dat je de draaischijf via de verzorgingssporen bereikt. De vorige versie lijkt zo onnatuurlijk.
Zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Julien

  • Offline Offline
  • Berichten: 378
    • Schwarzfelsen
Re: Martin - (Baanplan H0)
« Reactie #31 Gepost op: 05 December 2008, 15:17:23 »
Persoonlijk vind ik de draaischijf met dat omloop spoor er zo omheen een erg lelijke situatie. komt zoiets in het echt wel voor?

Hoi,

Op deze site http://www.nproject.nl/diversen/het-stoomdepot.html wordt uitgelegd wat de reden van een omloopspoor is.
Volgens deze site kwam het in het echt dus wel voor.

groeten,
Julien
Bezig met het bouwen van "Schwarzfelsen" in H0. Materiaal: Fleischmann / Roco / profi-rails / S88XPressNetLI / LDT Wisseldecoders / RocRail.

Hannes

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Martin - (Baanplan H0)
« Reactie #32 Gepost op: 05 December 2008, 16:02:14 »
Je creeert zo wel een extra keerlus.
Zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Martin NL

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Het onderste schaduwstation ligt
Re: Martin - (Baanplan H0)
« Reactie #33 Gepost op: 14 December 2008, 13:08:41 »
Ik heb besloten om met het volgende baanplan aan de slag te gaan:



Dus eigenlijk weer een beetje terug naar af. Ik vond het ronde omloopspoor er toch wat gekunsteld uit zien en ook de ruimte om de draaischijf kwam minder mooi uit. Bovendien moest ik concessies doen met qua radius. De minimum radius is nu 500mm. Qua bereikbaarheid van de sporen 3 tm 5 wordt het kleine opstelspoor in het verlengde van spoor 3 gebruikt.

Bedankt voor alle tips en adviezen. We gaan nu langzaam aan beginnen met de bouw!

Groet
Martin
De bouw van Maroosheim is begonnen en vordert langzaam.