Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 23:29:11
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronald Halma
Vandaag om 23:28:29
Modelwensen 2026 door marco
Vandaag om 23:22:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door SvenW
Vandaag om 23:19:06
MoBaBro.de door Jelmer
Vandaag om 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:59:35
Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 22:58:42
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
Vandaag om 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
Vandaag om 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
Vandaag om 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 20:59:57
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door Jos B.
Vandaag om 20:19:42
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
Vandaag om 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
Vandaag om 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
  

Auteur Topic: Nieuwe ICE 3M  (gelezen 2316 keer)

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Nieuwe ICE 3M
« Gepost op: 25 November 2008, 17:48:05 »
De DB is voornemens 15 extra vierspanningstreinstellen ICE 3M te bestellen. Deze worden ook geschikt voor Nederland, zodat we ze hier ook wel eens te zien zullen krijgen. De levering start in 2011 en er is een half miljard euro mee gemoeid.

www.raymondkies.nl

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6452
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #1 Gepost op: 25 November 2008, 18:46:13 »
Klinkt leuk, was de NS maar zo verstandig om in plaats van de Ansaldo Albatros een paar Siemens Velaro's te bestellen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #2 Gepost op: 26 November 2008, 08:22:12 »
Dat moet je niet zo snel zeggen, die Siemens dingen hebben bakken met problemen, heb ik al 2 keer meegemaakt.
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6452
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #3 Gepost op: 26 November 2008, 19:15:58 »
Ik vind het wel meevallen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #4 Gepost op: 26 November 2008, 19:34:19 »
Nou dan moet je maar is kijken op internet. Je ziet genoeg foto's voorbij gekomen gesleept achter een eloc of opweg naar een werkplaats.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6452
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #5 Gepost op: 26 November 2008, 19:35:20 »
Ik zal eens kijken.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #6 Gepost op: 26 November 2008, 23:04:51 »
Weinig problemen zegt ie dan...

Moemnteel zijn er in Duitsland de grootste problemen met assen van allerlei ICE's waardoor de comlpete inzet een ramp is daar....

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #7 Gepost op: 26 November 2008, 23:09:21 »
Eeh, het gaat alleen om ICE-T's...
En een ramp, muah, in tegenstelling tot het stelletje geweldige mensen bij de NS is er in alle hoeken van het land ICE-ersatzverkehr omdat ze er daar wel de middelen nog wel voor hebben.
« Laatst bewerkt op: 28 November 2008, 00:45:33 door Peter Korsten »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6452
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #8 Gepost op: 26 November 2008, 23:10:04 »
Dat was toch de ICE T die ze terug naar de werplaats hebben gehaald met haarscheurtjes in de assen?

Want in somminge nieuws berichten hadden ze het over treinen met een kantelbak inrichting, En er zijn maar 2 types ICR die dat hebben:
-ICE T
-ICE TD

De ICE 3m heeft voornamelijk last van defecte airco units, komt regelmatig voor.
Er is wel eens een ICE3 door zn as gezakt.
Waarschijnlijk door te weinig controle beurten.

En het assen pakket van een ICE T heeft het veel zwaarder te verduren als een ICE 3m
Deze stellen worden voornamelijk met hoge snelheid op bochtige trajecten ingezet,
Terwijl de ICE 3m alleen op de HSL lijnen op hoge snelheid rijdt, en dan is het grotendeels met hele flauwe bochten tot geen bochten.



Jos.
« Laatst bewerkt op: 26 November 2008, 23:14:39 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #9 Gepost op: 27 November 2008, 22:34:16 »
De ICE 3m heeft voornamelijk last van defecte airco units, komt regelmatig voor.

Voornamelijk zulke fouten in NL, door het belachelijke stroompje wat er door de Bvl gaat hier.

Sebastian

  • Offline Offline
  • Berichten: 473
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #10 Gepost op: 28 November 2008, 00:56:09 »
Eeh, het gaat alleen om ICE-T's...

Die ICE die in juli in Keulen wegens een asbreuk was ontspoort, is een ICE 3 geweest.

Later hebben ze dan ook haarscheurtjes bij een ICE T gevonden.

Dus het betreft ICE T en ICE 3 treinstellen





RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #11 Gepost op: 28 November 2008, 01:40:11 »
In dit geval gaat het om ICE-T's, alle ICE-3's rijden gewoon normaal.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re: Nieuwe ICE 3M
« Reactie #12 Gepost op: 28 November 2008, 11:05:35 »
Eeh, het gaat alleen om ICE-T's...
En een ramp, muah, in tegenstelling tot het stelletje geweldige mensen bij de NS is er in alle hoeken van het land ICE-ersatzverkehr omdat ze er daar wel de middelen nog wel voor hebben.

Je moet niet vragen wat voor voertuigen in die treinen ingezet worden. Als je een ICE kaartje besteld hebt en krijgt een Regioshuttle of Rotling voorgeschoteld kun je volgens mij niet echt gelukkig worden. Het enige positieve eraan is dat er iets rijdt. Al moet gezegd worden dat er natuurlijk ook wel veel IC stammen rijden als ICE ersatz, maar ook eerder genoemde vervangende treinstammen komen dus voor. Dus echt middelen ervoor hebben....... .