Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 19:28:00
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 19:27:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
Fleischmann Anna ombouw. door gdh
Vandaag om 18:53:23
Ik ben aan het opruimen. door Keska
Vandaag om 18:49:58
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door BartvD
Vandaag om 18:34:01
Show je werkplek door Silvolde
Vandaag om 18:33:37
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door bellejt
Vandaag om 17:47:06
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Silvolde
Vandaag om 17:43:22
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 16:23:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 15:53:20
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 15:35:42
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Peter Kleton
Vandaag om 12:05:33
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17

Auteur Topic: De bouw van mijn baan  (gelezen 38091 keer)

Dennis H0

• Offline Offline
Re: De bouw van mijn baan
« Reactie #90 Gepost op: 24 January 2009, 16:25:16 »
Hee patrick,

De muurzijde heb ik al compleet afgedekt, aan de voorzijde wil ik nog een soort vangrail maken ja... ik ben nog even aan het kijken wat ik daar precies wil.

ook wil ik iets voor de klimspiralen hebben om als soort van vangrail te gebruiken... ik heb alleen nog geen idee wat... iemand een suggestie ?

MVG

Dennis

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #91 Gepost op: 24 January 2009, 16:35:01 »
Voor de spiraal zou je stroken knutselkarton van een mm dik kunnen gebruiken. Felxibel genoeg om met de bocht mee te bevestigen met punaises oid.

Aan de voorzijde mdf 4mm tot een cm of 5 hoog? Ruimte genoeg lijkt me.

Groeten,
Patrick

Dave van der Locht

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 24 January 2009, 16:54:13 »
Voor bescherming van de 'gevaren-punten' waar een trein naar beneden kan donderen heb ik onlangs wat transparant 1,5mm dik kunststof bemachtigd. Uiterst flexibel, en als je een bedrijf in de buurt weet te vinden wat hier in handelt of veel gebruik van maakt, heb je een grote kans dat je dit voor nop kunt krijgen (rest-strookjes).

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

Dennis H0

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 27 January 2009, 22:53:47 »
ik zal eens op zoek gaan naar wat flexibel kunststof.

Vandaag ook even de dapol getest en ik ben er blij mee, deze jongen haalt aardig wat van de baan af dus daar gaan we veel plezier van hebben.

was vandaag ook even bij MTE met mijn piko hondekop, deze zoemde nogal als ik het licht aanzette en het licht lekte aan alle kant.

Chris was het slachtoffer die hem even moest nakijken.... na 3 andere hondekoppen die ook licht lekte bleef toch dat gezoem zodra we het spulletje aanzette.... als laatste oplossing de lokpilot eruit en de kheundecoder erin... ding rijd nu als een zonnetje...waren we ongeveer een uur verder  ;D ;D

Gelijk maar ff een partijtje rails meegenomen die ik had besteld... die troep stond in de weg begreep ik  ;)

ik kom nog 6 bochtwissels tekort maar dat geeft ff niet... ben wel straatarm nu door deze aankoop... maar goed ik had de kans dus die heb ik genomen.

ik heb wel wat geknusteld aan de constructie maar ik zal daar in een later stadium fotos van plaatsen

MVG

Dennis

Dennis H0

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 29 January 2009, 17:22:36 »
Nog even een kleine update... het gewijzijgde baanplan

Wat ik wil is alle delen compleet isoleren... dus mijn wisselstraten.... mijn paradebanen en al mijn stationsporen.

Ook wil ik mijn wisselstraten gaan detecteren, ik hou bezetmelders over dus waarom niet.

In samenwerking met Remco heb ik ook het stationsdeel aangepast en daar hebben we nu 2 eilandsporen.... als ik geluk heb komen deze bij Gerco vandaan.
Er komt ook een boogbrug in die op de een of andere manier open moet... daar ben ik nog niet uit hoe dat te doen... met dank aan Remco voor de brug.

De lichtblauwe delen zijn voor mij eigenlijk een stukje scenery dus ik ben van plan om het lichtblauwe deel aan de linkerzijde tot progameerspoor te bombaderen.

Alles is ook al in koploper getekend dus daar hou ik me eigen ook mee bezig

Ik ben alleen nog aan het stoeien met de seinposities (deze zullen ergens rond de zomer worden aangeschaft.

Zoals je kan zien heb ik bij de stationsdelen op 3 sporen 2 melders extra zitten... die melders zijn eigenlijk een apart blok voor en na het stationsblok... ik heb dit gedaan voor de seinen en om een beetje te weten waar de treinen kunnen stoppen.

Het bovenste spoor is een doorrijspoor en daar heb ik dus 2 melders totaal op zitten

Ergens volgende maand zal ik me gaan storten op het stationsdeel en op de 2e klimspiraal daarna gaan we het frame voor de paradebaan plaatsen.

Vragen of opmerkingen zijn welkom.

MVG

Dennis

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 29 January 2009, 17:28:52 »
Graag gedaan! Veel plezier met de brug :D

Gr. Remco.

Dennis H0

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 31 January 2009, 18:45:10 »
zojuist mijzelf ook begeven op het fijne soldeerwerk, ik het bet lichtsetje voor mijn 2300 ingebouwd rn ik mag niet klagen... het is in ieder geval gelukt.

Vorige week was ik op bezoek bij Amerpoort en heb stiekem een klein rood ledje meegekregen... deze heb ik netjes in mijn oude 1100 geplaatst.
Het ziet er goed uit... mag misschien wat feller maar dat zien we wel een andere keer... in ieder geval bedankt Remco  ;D

O en even voor de goede orde (had ik Chris beloofd) Ik ben met mijn domme kop vrijdag naar MTE geweest met mijn Trix koploper... het ding deed gewoon niks meer, ik snapte er niks van. Ik kom binnen Chris neemt hem mee zet hem op de baan en tot mijn verbazing deed hij het weer.  :o
Wat blijkt.... ik klikte de koppelingen wel vast alleen de koppeling aan de motorbak was iets omhoog getild waardoor ik de pennen er steeds onder schroof  :-X Dat was niet echt een slimme actie van me... maar hij doet het tenminste weer... bedankt Chris  ;D

Voor de rest heb ik maar voor de 2e keer een digirailplaatje voor een 2400 gemold en daar werd ik niet echt vrolijk van.

MVG

Dennis

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #97 Gepost op: 31 January 2009, 18:47:27 »
Geen dank en goeie zaak die 2300 ziet er goed uit :D

Gr. Remco.

Mo

• Offline Offline
  • H0 Nederland in aanbouw...
« Reactie #98 Gepost op: 01 February 2009, 16:47:22 »
(...) ben wel straatarm nu door deze aankoop (...)

Vind je dat gek na zo'n berg rails gekocht te hebben! Maar zo kan je wel weer lekker doorbouwen natuurlijk. 

Ben erg benieuwd hoe het er uit ziet als alles op z'n plek ligt. Dit wordt zeker een erg mooie baan als ik het baanplan zie en de manier waarop gewerkt wordt! Volg dit draadje ook al enige tijd om eventueel tips en inspiratie op te doen. Succes met de verdere bouw!

Maurice

PS - De verlichting van de treinen is top!

Dennis H0

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 01 February 2009, 19:11:49 »
dank je wel Mo... ik lees jou topic ook en het tempo waarmee je bouwt zal ik nooit evenaren, daarnaast ziet het er top uit.

Maar goed ik ben wel blij dat ik de rails binnen heb, uiteraard om ik wat kleine dingen tekort maar alles op zijn tijd.

De grootste uitgave in electronica zal het seinenverhaal gaan worden maar dat stel ik nog wel een paar maanden uit.

Ondertussen ben ik ook met de ruwbouw bezig rechtsonderaan... aangezien ik nog nooit een baan heb gebouwd doe ik vrij lang over een klein stukje maar dan zit het wel naar mijn zin.

Een dezer dagen zal ik ook mijn ringleiding voor het schaduwstation compleet vervangen... ik wil hem op een andere positie terug laten komen (verder weg bij de rails) omdat het onderste deel van mijn schaduwstation soms wel eens last heeft van spookmeldingen in KL... het bovenste station heeft nergens last van.

Maar goed we knutselen rustig verder en hopen dat het naar het zin gaat worden.

MVG

Dennis

nscargo2008

• Offline Offline
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
« Reactie #100 Gepost op: 01 February 2009, 19:30:22 »
ziet er allemaal topie uit
en je bent nog heel wat van plan  ;D

succes met het bouwen , ik zal je draadje volgen

groeten stefan

Dennis H0

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 01 February 2009, 19:35:02 »
Hee Stefan... dank je wel... alles is nieuw wat ik doe mar we leren elke dag.

Soms denk ik wel eens iets van "waar ben ik aan begonnen" maar als ik op de zolder zit en ik ben gewoon een beetje aanhet knutselen dan is dat toch wel een lekker plekke aan het worden.

Ik zou alleen erg blij zijn als er van het ene naar het andere schaduwstation gereden kan worden.... als het meezit zal dat ergens dit jaar zijn  ;D

MVG

Dennis

nscargo2008

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 05 February 2009, 14:26:03 »
ha da heb ik ook, ik ben aan het bouwen passen meten ,maar sloop ook weer iedere keer alles
weet nie wa ik wil, maar komt wel goed
eigenlijk komt het door wat ik hier iedere keer zie , het een mooier dan het ander , en daar gebruik ik dann weer dingen van in combinatie van wat ik zelf in gedachte heb , maarja je weet het he , komt geen einde aan het ontwikkelen
ik zal snel eens starten met een topic , ik geef dan wel een seintje , ik ben trouwens ook een herbeginner, en de laatste keer da ik iets had was nog toen ik thuis woonde , dus ruim 30 jaar geleden
ik zal wel even een foto bij zetten van waar ik op dit moment mee bezig ben

zo is het nu, ik moet er uiterraard nog wel een hoop aan doen,maar het begin is er

en nu nog even een sfeerplaatje

dit was ie voor ff, anders is er straks niks meer voor in de topic

maar ga vooral door , ik volg met grote belangstelling

groetjes stefan ;D
« Laatst bewerkt op: 05 February 2009, 14:59:31 door nscargo2008 »

Dennis H0

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 06 February 2009, 09:09:07 »
Hee Stefan,

Daar staat een mooie lengte aan baan, heb je ook iets van een baanplan ?

zelf ben ik aan de rechterkant van mijn baanplan heeeeeeeel hard aan het nadenken hoe ik alles netjes op zijn plek krijg... zodra daar meer schot in is meld ik me wel weer  ;D

nscargo2008

• Offline Offline
« Reactie #104 Gepost op: 06 February 2009, 12:34:39 »
hey dennis
ik heb niet echt een baanplan , ik bouw eigenlijk zoals het het een beetje uitkomt
misschien niet slim ,maar ik probeer het toch eigenlijk heb ik een programma nodig ,
ik heb de laatste drie jaar zoveel spul gekocht en daar wil ik nu gewoon wat mee doen
daarom wil ik ook aan een topic beginnen , maar als ik zie hoe de mannen hier bouwen , dan ben ik nog echt een groentje

word vervolgd  ;D

groeten stefan