Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ruben90
Vandaag om 18:57:32
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 18:31:39
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Mitchell
Vandaag om 18:13:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 17:10:52
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door AlbertG
Vandaag om 16:54:44
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:39:49
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Albert.H0
Vandaag om 16:32:34
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:04:52
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 15:24:13
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:53:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11
LS Models 2025 door martijnhaman
Vandaag om 14:20:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 12:56:20
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45

Poll

Is er intresse om een stichting in het leven te roepen om te proberen de 1607 in de oude staat terug te brengen?

Ja, Ik ben geintresseerd.
Nee, er zijn genoeg van deze loc's op het spoor.
Ik zou ook willen meewerken.
  

Auteur Topic: Stichting NS 1607  (gelezen 37777 keer)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #165 Gepost op: 05 November 2008, 19:21:26 »
Ok. Ja ik denk dat omdat het op verschillende sites staat rolandrail, railfan dat zijn meestal namelijk wel betrouwbare sites.
Voor grootspoorfoto's zie site

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8101
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #166 Gepost op: 05 November 2008, 19:57:46 »
Je moet wel zeggen dat je namens de stichting NS 1607 belt
Ja en dan zeggen ze, goh das ook toevallig dat uw stichting naar onze loc genoemd is.
En dan zeg jij, ja de stichting moest toch een naam hebben. En toen hebben we willekeurig de 1607 genomen.

Dream on Jos.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #167 Gepost op: 05 November 2008, 20:06:25 »
Jos, mag ik eerlijk zijn?

Je klinkt als een kind dat zijn eigen vliegtuig wil hebben...

Je hebt er niet overna gedacht waar je met de loc heen moet.
Je weet niet of je überhaupt de loc mag kopen.
Je hebt geen plan van aanpak.
Je wilt niet reageren op doodnormale vragen.

Sorry hoor, maar zo schiet het gewoon niet op. Je hebt geen flauw benul van wat je op je hals haalt.

Eerst nadenken, dán doen.

Als jij een plan van aanpak hebt met eventuele reserve opties, dán moet je beginnen met actie ondernemen. Niet andersom.

Wesley

« Laatst bewerkt op: 05 November 2008, 20:08:14 door Wesley »
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #168 Gepost op: 05 November 2008, 20:13:27 »
Waarvan akte  ;)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #169 Gepost op: 05 November 2008, 20:28:25 »
Mag ik er evntueel nog een paar jaar mee rijden bij ACTS?

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #170 Gepost op: 05 November 2008, 20:44:10 »
@ Chris.

Als hij aan het rijden komt, dan gun ik je dat ook.
Want als die aan het rijden komt dan kun hem ook laten rijden tot het einde van zn loopbaan bij ACTS.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #171 Gepost op: 05 November 2008, 20:51:41 »
Dag Jos

zover ik weet behoort hij tot de 10 loks die ACTS heeft overgenomen van Railion en wordt hij binnenkort opgeknapt in Tilburg

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #172 Gepost op: 05 November 2008, 20:56:05 »
Dat is goed nieuws Chris.

Dus voor de anderen.
Dat wordt een paar jaar genieten van een rijdende 1607.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #173 Gepost op: 05 November 2008, 20:59:17 »
Ik zou toch nog even wachten met de vlag uit hangen. Zeker goederenvervoerder veranderen nog wel eens van mening. Eerst werd vermeld dat ACTS geen E-locs zou leasen (de meersysteem locs) toen zouden het zeker geen 189 worden maar 186 want 189 is veel duurder. Uiteindelijk nemen ze een 189. Verder moeten er ook nog 2 pluk loc worden bij ACTS. Feit is wel dat de loc dus waarschijnlijk nog niet snel op de schroothoop licht want hij is waarschijnlijk of de komende jaren onderdelenleverancier of gewoon in dienst.
Voor grootspoorfoto's zie site

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 924
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #174 Gepost op: 05 November 2008, 22:45:46 »
Leuk idee hoor zo'n stichting / idee om de 1607 te bewaren, maar ik zou m'n tijd maar ergens anders mee verdoen en het over een jaar of 10 nog eens proberen...

Sterkte!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4046
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #175 Gepost op: 05 November 2008, 22:55:59 »
Wat een gelach hier...  ;D
Nee, eerlijk gezegd, ik zie dit niet zitten, en kan er eigenlijk ook alleen om lachen...

Doe me een lol, als je wat wilt bewaren, ga je dan eerst maareens nuttig maken bij een bestaande stichting waar men voor minimaal de komende 50 jaar nog werk heeft staan.

Dan doe je wat nuttigs, maar een lok bewaren waar ooit wat stickers opgeplakt zijn is naar mijn idee niet nuttig....
Ook kun je dat terugplakken van die stickers zeker vergeten, zoals al vaker gezegd, het NSM heeft als enige museumstichting het recht vishaken te mogen gebruiken en daar gaat men geen uitzonderingen op maken.

Het is echt niet voor niks dat er geen enkel ander museumstichting met vishaken rondrijdt. Dat de KLOK nog een aantal loccen heeft waar ze opstaan is puur omdat die niet rijvaardig zijn, als ze dat worden gaan die logo's er echt af...

Daarnaast word er hier nogal gemopperd op de mensen die dit geen goed plan vinden...
Als je nu eens verder gaat kijken naar deze mensen, zijn dit veelal mensen die juist wél iets doen voor het bewaren van museummaterieel.
En daarom is er ook maar 1 reden dat zij hier niet positief tegenover  kunnen staan en dat is simpelweg omdat zij wél weten wat er allemaal bij komt kijken...

En dat is niet beginnen met een topicje beginnen op een forum, dat is gewoon heel simpel in de museumwereld aan het werk gaan en leren hoe dat in mekaar zit.

En om passant nog even in te gaan op het bewaren van een plan T..
Dat is ding is gruwelijk lang en ruimte vind je niet om dat ding te stallen, anders had die 766 allaaaaaaaang ergens een plekje gevonden...
En denk nou alsjeblieft niet van "Dat lukt ons wel" want dan had het hun ook allang moeten lukken !
Daarnaast, er staat al een stel plan V weg te roesten omdat men het daar kennelijk niet red. Wil je nou wat betekenen voor een mat64, ga dan dáár helpen ipv een tweede roestbak ernaast te zetten...

Om het dan compleet te maken nog even het idee van het bewaren van een ICM interieur...
Ten eerste wie zegt dat er niks bewaard word door een reeds bestaande stichting? Er is niemand die daar ookmaar ooit naar geinformeerd heeft en dan richt je eens stichting op? Volgens mij lijkt ookdat een totaal verkeerd begin...
Daarnaast is die verbouwing vandie stellen dusdanig grondig dat ik me afvraag of het straks nogwel terug te plaatsen is, een hoop ruimte word hergebruikt en er word echt een hoop aan die dingen gewijzigd...

Mvg Thom,
Die afgelopen week ookweer 3 dagen besteed aan treinen onderhouden...  ;)
« Laatst bewerkt op: 05 November 2008, 23:08:25 door Thom »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #176 Gepost op: 05 November 2008, 23:43:15 »
Bijvoorbeeld Chris is dacht ik ook niet eerst een stichting begonnen toen hij de 2400 wilde terug halen. Die is daar eerst is gaan kijken wat de staat is wat er gedaan moet worden hoeveel het zou kosten.
...om zich daarna snel bij een bestaande stichting aan te sluiten. Een 2400 is leuk, maar in je achtertuin heb je er zo weinig aan. Dat geldt ook voor je 1607...

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #177 Gepost op: 06 November 2008, 06:14:46 »
Ja klopt dat weet ik. Maar hij is er wel eerst zelf aan begonnen.Maar goed er zullen meer musea zitten te wachten op een 2400 dan op een 1607.
Voor grootspoorfoto's zie site

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8101
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #178 Gepost op: 06 November 2008, 09:01:03 »
Dus voor de anderen.
Dat wordt een paar jaar genieten van een rijdende 1607.
Als ie al opgeknapt wordt.
En dan is het een loc als alle andere. Niets bijzonders, dus dat genieten valt ook wel mee.
Hooguit misschien een ACTS jasje, als ze die moeite al doen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5346
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #179 Gepost op: 06 November 2008, 12:53:37 »
Jos, mag ik eerlijk zijn?

Je klinkt als een kind dat zijn eigen vliegtuig wil hebben...

Je hebt er niet overna gedacht waar je met de loc heen moet.
Je weet niet of je überhaupt de loc mag kopen.
Je hebt geen plan van aanpak.
Je wilt niet reageren op doodnormale vragen.

Sorry hoor, maar zo schiet het gewoon niet op. Je hebt geen flauw benul van wat je op je hals haalt.

Eerst nadenken, dán doen.

Als jij een plan van aanpak hebt met eventuele reserve opties, dán moet je beginnen met actie ondernemen. Niet andersom.

Wesley



Geen speld tussen te krijgen Wesley!

En toen was het wederom stil vanuit de Stichting 1607 in spé................

Zullen we dan de komende jaren allemaal nog maar enorm gaan "genieten" van die schitterende 1607 die een mega prestatie van formaat heeft geleverd?

En dat dit onnozeldraadje maar heel snel in de vergetelheid mag raken.... Oeps wat zeg ik nou weer......

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974