Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:19:36
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Fleischmann Anna ombouw. door Besselspoor
Vandaag om 11:43:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 110381 keer)

santerdam

• Offline Offline
Re: Eurospoor
« Reactie #285 Gepost op: 26 October 2008, 00:26:29 »
Stoptrein, spreek jij namens het bestuur van jullie vereniging ?

Sander

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #286 Gepost op: 26 October 2008, 00:27:43 »
@ BArt : waarom, wat jij maandelijks aan je salaris overhoud hoeft toch ook niet naar een goed doel ??
Leo moet er van leven dus hij mag eraan over houden wat ie wil, maar je hebt wel gelijk dat je dan niet voor noppie komt staan
Iedereen moet het maar normaal vinden als je gratis ergens moet komen, en een ander verdient aan jouw komst, terwijl als je tegen diezelfde persoon zegt, kom ga 1 dag in de week gratis werken bij je baas, verklaren ze je voor gek. ( en terecht :))

Wij als groep hebben gewoon een beleid, we hebben onze vaste prijs voor een commerciele beurs, en bij beurzen die door clubs worden georganiseerd waar weinig tot geen geld is, en we willen komen, dan komen en bekostigen we alles zelf, omdat we het gewoon leuk vinden om te doen
van de vergoedingen bouwen we wel alles uit zodat we op elke beurs met weer wat nieuws komen en we trachten elke keer weer een beetje verassend te zijn en hopen in de toekomst, als onze collectie groter en groter wordt vaker te kunnen switchen, en de bezoekers van te voren niet weten wat ze bij ons te zien krijgen.
Want dat vergeten , met name de grote clubs nog wel eens, als je deelneemt aan bv eurospoor, en je krijgt daar een vergoeding voor, dan ben je een onderdeel van het product Eurospoor, en heb je de plicht om er alles aan te doen om jezelf goed te presenteren, en dat ontbreekt er nog wel eens aan bij de met name gevestigde clubs.
Die clubds zouden ook eens moeten nadenken over het volgende, waarom bouwen ze altijd maar een baan met een  stuk of 80 module's ??
ik snap ook wel dat je zo'n investering niet even makkelijk na 3 jaar op zij zet, met hetgevolg dat je 15 jaar moet lopen leuren met je baan, hoe knap het ook gebouwd is.
Frieslijsten en mooie achtergrond is dan vaak al te duur  om die lappen baan te overspannen.
Niemand kijkt meer naar je baan na 8 beurzen in 2 jaar, en de bouwers worden per beurs sjagerijniger, omdat ze steeds minder veren krijgen, en minder vergoeding omdat organisatoren ook liever wat nieuws binnenhalen, wat meer geld kost dan een grote baan.
Waarom gaan de grote verenigingen niet eens over stag ?? stel we hebben 40 bouwende leden, en  bouw met bv 8 leden per baan iest van een paar bakkies
voordeel, investering is veel lager, dus makkelijker om na 4 jaar een nieuw project op te pakken, en je kan afwisselen. want je bouwt tegelijk aan 5 verschillende projecten van verschillende thema, schaal of wat dan ook.
gevolg, je bent voor organisatoren veel gewilder, dus je vergoeding kan ook hoger zijn, want je wordt van een liever-niet-het-mot-maar opeens een die- moet-ik-er-bij-hebben club.
Wat mij gewoon opvalt met gesprekken met grotere clubs, en wat heel spijtig is, de zogenaamde beleidbepalers zijn helaas zo star en elke vernieuwing is in hun ogen achteruit gang ( met alle respect, mede door hun leeftijd), dat ze vooruitgang van zowel hun club als de hobby tegen houden.

sorry voor het even of topic gaan, maar ik moest even opkomen voor zowel Leo als de klagers :)
« Laatst bewerkt op: 26 October 2008, 00:29:43 door marty »
Mvg Marty,

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #287 Gepost op: 26 October 2008, 00:30:43 »
Beste stoptrein,
Uw secretaris heeft een algemene afwijzing ontvangen met daaronder de mogelijkheid om onder andere voorwaarden deel te nemen. Wij hebben daarna geen contact meer gezocht. Uw secretaris heeft zelf gereageerd op deze brief. Wij zoeken geen zieltjes om gratis deel te nemen, wij boden alleen de mogelijkheid voor deelnemers die al in een eerder stadium waren afgewezen, zoals Intercity, meer niet. Wij vinden het jammer om te lezen dat de vereniging onderling verdeeld was over de deelname. Nog meer reden voor ons om in de toekomst deze mogelijkheid niet meer te bieden en denken inderdaad dat dat niets is om op dit forum te ventileren.
Mvrgroet,
leo hendriksen
Zo'n onderlinge verdeeldheid hou je volgens mij wel altijd. Want niet iedereen wil onkosten zelf betalen om op een beurs te staan. Die mensen komen dan niet.
Het zou verder jammer zijn als verenigingen enzo niet meer gratis mogen staan, want bepaalde (zoals intercity) willen heel graag, maar ook daar heb je leden die niet willen. Allemaal prima, die komen dan gewoon niet.
Ik denk trouwens dat ik u de eerste dag voor de beurs heb gezien. :)

Groeten,
Laurent
Een tevreden Eurospoor bezoeker ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

de Stoptrein

• Offline Offline
  • Msg. de STOPtrein houd de vaart er in...
    • de Stoptrein
« Reactie #288 Gepost op: 26 October 2008, 00:53:55 »
Citaat
Als lid en Baancoördinator van deze vereniging heb ik er persoonlijk voor bedankt, helaas dachten o.a. de voorzitter hier anders over en zijn toch gegaan.

Zoals ik eerder heb vermeld, spreek ik alleen voor mijzelf.

Citaat
Ik denk trouwens dat ik u de eerste dag voor de beurs heb gezien. Lachebek

Ik ben vandaag voor het eerst in drie jaar weer eens geweest, ik kon meerijden met goede vrienden.

BTW, wil er nog iemand een paar modules kopen ;D
Msg. de STOPtrein, een modulebaan in opbouw.

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #289 Gepost op: 26 October 2008, 01:06:01 »
BTW, wil er nog iemand een paar modules kopen ;D

Dat meen je toch niet serieus? Je bouwt toch voor je eigen plezier?

Als ik bij elke tegenslag, of tegenslagje, zou stoppen dan is het beter nergens aan te beginnen. OK, heb je geen ged*nder, maar je mist ook het plezier wat er aan beleeft kan worden.

Gerard.

de Stoptrein

• Offline Offline
    • de Stoptrein
« Reactie #290 Gepost op: 26 October 2008, 01:30:56 »
Ben lid geworden van een andere club.
Hierdoor zijn mijn modules overbodig geworden.
Ik ga ze afbreken en er iets anders van maken.
Misschien doe ik wel mee met de volgende diorama wedstrijd.
Spullen zat. ;D

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #291 Gepost op: 26 October 2008, 01:59:33 »
Oh, ok. Dacht dat je helemaal wilde stoppen. Beter zo  :).

Gerard.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #292 Gepost op: 26 October 2008, 02:13:51 »
Citaat
Als lid en Baancoördinator van deze vereniging heb ik er persoonlijk voor bedankt ....

Citaat
Ben lid geworden van een andere club.

Stoptrein, spelen hier niet wat zaken, die je niet moet afwentelen met commentaar op de organisatie van Eurospoor ?

Sander

de Stoptrein

• Offline Offline
    • de Stoptrein
« Reactie #293 Gepost op: 26 October 2008, 02:35:37 »
Nee, dit heeft er niets mee te maken.
Ik kan de dingen prima gescheiden houden.

HansQ

• Offline Offline
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
« Reactie #294 Gepost op: 26 October 2008, 02:43:58 »
Hallo iedereen,

Ik ben vandaag (zaterdag) even als gewoon bezoeker bij Eurospoor rond wezen kijken, helaas niet als deelnemer zoals de afgelopen jaren. Ik moet zeggen dat ik over de de banen en de handel in hal 1 zeer te spreken ben. Ik heb een paar zeer fraaie kleinere banen gezien waar ik weer het een en ander van heb geleerd. Voor wat betreft de typische grotere verenigingsbanen, daar heb ik er weer eens een paar van gezien die ik nog niet kende dus dat was ook OK. De handel in hal 2 zag er hetzelfde uit als vorig jaar, ik begrijp zelf niet hoe het voor zoveel handelaren op een kluitje interessant kan zijn maar dat is niet mijn probleem. Ik heb zelf eigenlijk alleen in hal 1 m'n geld uitgegeven. En ik was natuurlijk ook even bij de BNLS stand...

Je kunt als 'kenner' van de typische clubbanen vinden dat ze beter kunnen, maar voor 'Jan Publiek' en met name kinderen zijn ze misschien wel veel interessanter dan de hoogstaande stukjes modelbouw die er gelukkig voor mij ook bij zijn. Ik ben zelf lid van een club met zo'n 'gewone modulebaan', en mijn ervaring is dat de gemiddelde beginnende modelspoorder die zeker zo interessant vindt. Want net zoals wij kijken naar de hoogstandjes van de modelbouwmeester als iets waar we wat van kunnen leren, is zo'n 'platte baan' voor hen een voorbeeld van wat voor hen realiseerbaar is. Kortom, ik vind het prima dat Eurospoor voor ieder wat wils heeft...

Of je wel of niet uitgenodigd wordt voor Eurospoor is voor de organisator een afweging van prijs tegen prestatie, en dat vind ik prima. Dus een vereniging of zelfstandige bouwer die wat fraais te bieden heeft wordt vanzelf vaker gevraagd. Zie Reel-Cees, die heeft laten zien wat hij kan en er blijkbaar een aantal uitnodigingen heeft uitgesleept, chapeau! Dus, niet zeuren en bouwen, goed kijken en jezelf verbeteren, dan wordt iedere beurs weer een beetje fraaier. De kwaliteit van wat er te zien is op de beurzen in NL hangt niet van de organisatoren af maar van ons!

Ik ga in ieder geval, voor zover mijn vrije tijd het toelaat, lekker eraan bijdragen om de kwaliteit van onze clubbaan verder omhoog te krikken. Hopelijk zijn we dan een van de volgende jaren weer als deelnemer van de partij!

Iedereen die nog gaat veel beursplezier gewenst,

HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

ReesCees

• Gast
« Reactie #295 Gepost op: 26 October 2008, 06:59:52 »
Ik stap nu in de auto!

Leo heb je koffie over een half uurtje!

Kees-jan

Jantjie

• Offline Offline
« Reactie #296 Gepost op: 26 October 2008, 07:22:16 »

Wat vonden jullie van de dday tentoonstelling?

Gewoon weg geweldig !! Helaas maar kort kunnen kijken maar wat ik zag vond ik echt super.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel iets heb met dan thema maar ik ga er graag nog eens naar kijken als dat ergens mogelijk is ??

Voor iedereen die vandaag nog gaat, veel plezier.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #297 Gepost op: 26 October 2008, 07:45:42 »
Citaat
Voor iedereen die vandaag nog gaat, veel plezier.

Dank U, wij gaan zo dadelijk  ;)

Grtz,  8) Ronald 8)

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #298 Gepost op: 26 October 2008, 08:16:16 »
Ik ga zo op pad.... Lekker vroeg op door die wintertijd  :-|  (hoe leg ik m'n 3-jarige dochter wintertijd en lekker uitslapen uit?)
No dress rehearsel, this is our life.

Dutch013

• Offline Offline
« Reactie #299 Gepost op: 26 October 2008, 09:11:35 »
Ik ga zo op pad.... Lekker vroeg op door die wintertijd  :-|  (hoe leg ik m'n 3-jarige dochter wintertijd en lekker uitslapen uit?)

Niet :'(  hetzelfde dus als bij mijn kinderen, vanochtend was het dus 5 uur :'(

Gr Marco