Doel:€250.00
Donaties:€30.00

Per saldo:€-220.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-11-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelspoorbeurs Houten Digitaal 9/10 november 2019 voor/na beschouwing. door Sven
Vandaag om 15:22:09
De fabriek - Spoor 0 door NS264
Vandaag om 15:21:51
Raadplaatje door dh3201
Vandaag om 15:21:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door hansb58
Vandaag om 15:03:34
Martin's geknoei met groen.. door Martin Welberg
Vandaag om 15:02:40
Mat 54 in Schaal 0 door Mitchell
Vandaag om 14:57:04
Bouw GTMK kolenwagen (Spoor 0) door peterha
Vandaag om 14:51:15
NS 6100 van GM&S door janw
Vandaag om 14:40:43
Zolderbaan-2 door Esufreak
Vandaag om 14:31:23
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 14:29:42
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Frans Peeters
Vandaag om 14:25:01
Bouwsels van Rik in schaal 0 (1:43.5) door sdz1976
Vandaag om 14:21:47
Modules van Kees Gorter door ca.gorter
Vandaag om 14:14:14
OBB Nightjet door mardig23
Vandaag om 13:46:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jamie
Vandaag om 13:38:23
Buffels zijn verkocht door Rick
Vandaag om 13:34:04
Recept voor styreen plamuur? door Pauldg
Vandaag om 13:33:51
NVBS lezing, 16 november, opkomst en ondergang DDM-1 door dwem
Vandaag om 12:56:01
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Stainz
Vandaag om 12:08:24
Transformatorhuisje Veluvia in Wageningen door Duizendpoot
Vandaag om 11:58:04
Joops Fantasie Wereld in schaal 0e door daempfer
Vandaag om 11:52:07
EifelBurgenBahn door Ruud K
Vandaag om 11:50:48
Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen.. door Rondje_HO
Vandaag om 11:47:52
City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw door Debvd
Vandaag om 11:22:28
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:04:13
Zelfgebouwde Digitale Centrale door Paul66
Vandaag om 10:44:07
Project: PERŠTEJN (station CSD rond 1990 aan Duitse grens, HO 150x40) door MacArthur
Vandaag om 10:19:48
Digikeijs DR5052 draaischijfmodule door Ferdi
Vandaag om 10:11:36
Modelspoorbeurs Houten - inkoper spoorwegboeken, contactgegevens gevraagd door Gerrit F
Vandaag om 09:02:51
's-Heer Heinkenspolder door BartvD
Vandaag om 07:51:30
  

Auteur Topic: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster  (gelezen 36219 keer)

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 113
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #75 Gepost op: 12 augustus 2019, 18:58:38 »
Ronald bedankt voor je antwoord.
Klopt wat de voedingskabel betreft. Beide uitvoeringen heb ik.
De kortsluitbeveiligng is dus aanwezig begrijp ik.
Dan ga ik ze zo gebruiken. (y)


Gr,

Dirk
Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Straks naar een rollator 🤪

Ronald Koerts

  • Offline Offline
  • Berichten: 7596
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #76 Gepost op: 12 augustus 2019, 20:50:25 »
De kortsluitingsvastheid is bij de eerste versies wel een dingetje. :) Ik begreep ook dat ze iets minder vermogen hebben dan de 10764. Ik zal eens op die van mij gaan kijken.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 113
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #77 Gepost op: 13 augustus 2019, 09:50:46 »
Goedemorgen Ronald,

Qua vermogen zijn de 10761-ers gelijk: zo'n 40 VA.
Bij beide kreeg ik de 10718 trafo als voeding.
Later werd dat de 10725, welke, meen ik, lichter was: 32 VA.

Gr,

Dirk
Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Straks naar een rollator 🤪

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 113
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #78 Gepost op: 13 augustus 2019, 10:31:40 »
Ik heb even de "bakjes" geopend.
Hierbij een plaatje.



De kleinste printplaat is de oudste, omdat er Digital is Cool opstaat. Ik kocht 'm met een BR294 met Dig koppelingen in 2004.
De ander met een MM op de beurs in Houten in 2009.

Gr,

Dirk
Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Straks naar een rollator 🤪

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18446
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #79 Gepost op: 13 augustus 2019, 10:49:06 »
Er staat me bij dat het werd afgeraden om de oude en de nieuwe 10761 op deze manier te combineren. Beide versterkers verschillen nog behoorlijk. Veel meer dan de nieuwe 10761 en de 10764. Dan heeft de 10764 eigenlijk vooral zwaardere eindtrappen, zodat die minder kwetsbaar is.

Komt overigens uit een oud Duits ombouwverhaal (waarbij er nog een busje bij werd geplaatst) dat ik niet meer kan vinden.

In Duitsland hebben ze kennelijk nog steeds de gewoonte om een busje bij te plaatsen in plaats van een externe splitter te gebruiken. Althans in dit recente verslag over de 10764 wel.
https://www.schulze-modellbau.de/2018/01/07/umbau-der-roco-zentrale-zu-einem-booster/
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2019, 10:58:52 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ronald Koerts

  • Offline Offline
  • Berichten: 7596
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #80 Gepost op: 13 augustus 2019, 11:24:53 »
Goedemorgen Dirk,

Dank voor de foto's!  (y)

Ik heb nog een link naar een oud draadje op het TT-Board gevonden. Ze geven echt aan dat de kortsluitbeveiling brak is ;)

Citaat
Du brauchst den alten 10761 Verstärker nicht wegzuschmeisen, sondern kannst ihn auch als Booster umbauen. Aber auch hierbei gilt - wie Arcon schon sagte - dass der 10761 einen Kurzschluss nicht richtig an die Zentrale (egal ob 10761 oder 10764) weiterleitet.

Dus ... Hoe lang het dan goed gaat is de vraag. Maar goed dat heb je ook met één ding aan de baan hangen  ::)

Qua vermogen zijn de 10761-ers gelijk: zo'n 40 VA. Bij beide kreeg ik de 10718 trafo als voeding. Later werd dat de 10725, welke, meen ik, lichter was: 32 VA.

De 10718 is een lichtere variant, deze levert 15 volt en 2,7A voor de baan. De 10725 is de zware. ;) Die levert 16 Volt en 3,2A voor de baan. Dit was de eerste trafo voor de multimaus-setjes. Daarnaast heb je nog de 10850 die levert een spanning van 18V en 2,0A voor de baan. De 10850 zit bij de nieuwste Multimaus-setjes en de z21start-setjes.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Locofiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 113
Re: Aansluiting en werking ROCO 10764 o.a. als booster
« Reactie #81 Gepost op: 13 augustus 2019, 14:29:08 »
Ronald, bedankt voor de link en de moeite om mij op het juiste spoor te zetten  (y)
De link is zeker verhelderend.
Al met al zijn de trafo's te licht (15 V bij 2,47 A).
Wel is 15V eeneiige waarde voor decoders  ;)

Ik heb nog wat na te denken voor de stormachtige zomerse dagen ;D

Gr,

Dirk
Van duw- via opwind- naar elektrische trein.
Straks naar een rollator 🤪